alo.rs Automobili
NOVA TEHNOLOGIJA KOJA BI MOGLA PROMENITI SVET
Automobili
na vazduh!
Ako ste pomislili da u automobilskom svetu nema više šta da se izmisli, grdno ste se prevarili. Na stvaranju alternativnih pogona automobila i dan-danas se radi punom parom! Pored klasičnih automobila sa unutrašnjim sagorevanjem, na tržištu je prisutno i više vrsta hibridnih i električnih vozila. Ipak, britanska kompanija „MDI“ je za sada otišla najdalje sa svojim automobilima koje pokreće komprimovani vazduh pod visokim pritiskom!
Direktor ove kompanije i njen osnivač Gaj Negre je započeo karijeru mašinskog inženjera na ispitivanju efi kasnosti automobilskih motora. Do sada je izumeo nekoliko stotina motora koji su našli primenu u avionskoj industriji, ali i u najbržem cirkusu na svetu - Formuli 1.
Zbog zagađenosti naše planete Negre je usredsredio svoje razmišljanje i svoj rad na stvaranje motora s nultom emisijom štetnih gasova. Takav motor,
koji je pokretao komprimovani vazduh, napravio je 1991. godine, a pet godina kasnije njihova prva generacija bila je na tržištu. Koliko je ovaj pogon zanimljiv za velike auto-kompanije, govori i to da jedan od najvećih svetskih proizvođača automobile indijska „TATA“ od 2007. ima specijalan ugovor o
saradnji sa ovom kompanijom.
koji je pokretao komprimovani vazduh, napravio je 1991. godine, a pet godina kasnije njihova prva generacija bila je na tržištu. Koliko je ovaj pogon zanimljiv za velike auto-kompanije, govori i to da jedan od najvećih svetskih proizvođača automobile indijska „TATA“ od 2007. ima specijalan ugovor o
saradnji sa ovom kompanijom.
Jedan od zelenih modela ove kompanije | Foto: MDI
Tehnologija rada ovih motora je veoma jednostavna. Komprimovani
vazduh pod visokim pritiskom iz boca u kojima je skladišten kroz cevovod pokreće klipove u specijalnom motoru. Vazduh se u rezervoare dovodi preko električnih pumpi koje se dobijaju uz automobile.
Postoji i varijanta automobila koji u sebi ima mali motor sa unutrašnjim sagorevanjem, koji u toku vožnje preko generatora i pumpe dopunjava rezervoare. Potrošnja takvog motora je manja od dva litra na 100 pređenih kilometara pri brzini od 90 kilometara na sat. Najbitnije je da taj mali motor emituje tri do četiri puta manju količinu ugljen-dioksida u atmosferu u odnosu na običan motor pri istoj brzini. Ovi motori su najpogodniji za korišćenje u svim situacijama gde nije potrebno korišćenje velike obrtne sile, zato su idealni za agregate i traktore.
Tagovi:
Nema komentara za ovu vest.
Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs