Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Automobili

NOVA TEHNOLOGIJA KOJA BI MOGLA PROMENITI SVET

Automobili
na vazduh!

Autor: Miloš Lončar | 04.09.2012 - 14:34:00h | Komentara: 0

Ako ste pomislili da u automobilskom svetu nema više šta da se izmisli, grdno ste se prevarili. Na stvaranju alternativnih pogona automobila i dan-danas se radi punom parom! Pored klasičnih automobila sa unutrašnjim sagorevanjem, na tržištu je prisutno i više vrsta hibridnih i električnih vozila. Ipak, britanska kompanija „MDI“ je za sada otišla najdalje sa svojim automobilima koje pokreće komprimovani vazduh pod visokim pritiskom!

Automobili na vazduh

Gaj Negre sa svojim izumom | Foto: MDI

Direktor ove kompanije i njen osnivač Gaj Negre je započeo karijeru mašinskog inženjera na ispitivanju efi kasnosti automobilskih motora. Do sada je izumeo nekoliko stotina motora koji su našli primenu u avionskoj industriji, ali i u najbržem cirkusu na svetu - Formuli 1.
Zbog zagađenosti naše planete Negre je usredsredio svoje razmišljanje i svoj rad na stvaranje motora s nultom emisijom štetnih gasova. Takav motor,
koji je pokretao komprimovani vazduh, napravio je 1991. godine, a pet godina kasnije njihova prva generacija bila je na tržištu. Koliko je ovaj pogon zanimljiv za velike auto-kompanije, govori i to da jedan od najvećih svetskih proizvođača automobile indijska „TATA“ od 2007. ima specijalan ugovor o
saradnji sa ovom kompanijom.

Automobili na vazduh

Jedan od zelenih modela ove kompanije | Foto: MDI

Tehnologija rada ovih motora je veoma jednostavna. Komprimovani

vazduh pod visokim pritiskom iz boca u kojima je skladišten kroz cevovod pokreće klipove u specijalnom motoru. Vazduh se u rezervoare dovodi preko električnih pumpi koje se dobijaju uz automobile.

Automobili na vazduhTehnologija rada automobila na vazduh | Foto: MDI

Postoji i varijanta automobila koji u sebi ima mali motor sa unutrašnjim sagorevanjem, koji u toku vožnje preko generatora i pumpe dopunjava rezervoare. Potrošnja takvog motora je manja od dva litra na 100 pređenih kilometara pri brzini od 90 kilometara na sat. Najbitnije je da taj mali motor emituje tri do četiri puta manju količinu ugljen-dioksida u atmosferu u odnosu na običan motor pri istoj brzini. Ovi motori su najpogodniji za korišćenje u svim situacijama gde nije potrebno korišćenje velike obrtne sile, zato su idealni za agregate i traktore.

Nema komentara za ovu vest.

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
alo.rs VIP