Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Automobili

Moćno

Nova Kia - porodična limuzina

Autor: F.B / Kia.rs | 06.09.2012 - 12:48:00h | Komentara: 0

Dobro ide i još bolje izgleda. Ovo je kratak opis nove Kije cee'd. Druga generacija je, poput prve, pravi evropskih automobil sa vrhunskom opremom, odličnom završnom obradom i zapanjujuće velikom pažnjom posvećenom detaljima.

 

Nova Kia cee'd

Nova Kia cee'd | Foto: http://world-viewer.com

Nova Kia cee'd | Foto: Kia.rs

 

Prvi utisak je zaista impresivan. Novi cee'd izgleda, što bi rekli Amerikanci, prokleto dobro.

Ono što je kreirao Kijin šef dizajna, Piter Šrejer (Peter Schreyer), zaista se ni po čemu ne m ože povezati sa nekadašnjim poimanjem korejskog dizajna. Sve, ali baš sve na njemu napravljeno je da se svidi evropskom kupcu. Izbalansirane proporcije, uzbudljive, oble površine i izražena ljubav prema detaljima čine cee'd (sid) zaista atraktivnim. Pritom, pomenuta ljubav prema detaljima može se videti u spoljašnjem, a još više u unutrašnjem izgledu novog modela.

Enterijer nudi obilje prostora napred, ali i putniima pozadi, zatim komforna sedišta sa dobrim držanjem u krivini, a i prtljažnik je sada veći. Sa 340, koliko ima stari cee'd, porastao je na 380 litara. Prtljažni prostor ima duplo dno sa par praktičnih ostava, a ispod njega, u testiranom vozilu nalazio se rezervni točak standardnih dimenzija, što je potez koji svakako pozdravljamo. Što se ostalih dimenzija tiče, novi cee'd je u odnosu na prethodnika, porastao za pet centimetara, dok je, sa druge strane, uži i niži za po centimetar.

Međuosovinsko odstojanje je ostalo jednako kao kod prethodnika, ali je drugačijim, odnosno pametnijim unutrašnjim rasporedom obijeno više mesta za putnike i prtljag. Primera radi, za glavu putnika sada ima 15 milimetara, a z noge 9 mm više.
Osim prostranog enterijera, pažnju svakako privlači i nova instrument tabla, infotejnment sistem sa ekranom osetljivim na dodir kao i pojedini zanimljivi detalji opreme. Kako se ne bismo ponavljali, njih smo istakli u posebnom delu teksta.

Pored opreme, osvežena je i ponuda motora. Svi agregati su dorađeni, a ponuda je i proširena novim GDI benzincem i dizelašem od 1.4 litre. Čine je četiri agregata zapremina od 1.4 i 1.6 litara. Osnova je poznati benzinac 1.4 koji je modifikovan pa sada ima 100 KS, a za njim sledi štedljivi GDI sa 135 konja. Što se tiče dizelaša, u ponudu je uvršten 1.4 CRDi sa 90 KS poznatiji iz Rija, a vrh ponude čine dizelaši od 1.6 litra sa 110 i 128 konjskih snaga.

Mi smo isprobali ekološku varijantu sa osnovnim 1.4 litarskim dizel agregatom od 90 KS. Ovaj motor praktično je preuzet od manjeg Rija, a nije bio u ponudu u prethodno generaciji cee'da. Sa 90 konjskih snaga deluje skromno, međutim na oko 2.000 obrtaja počinje ozbiljno da vuče i prvobitni utisak nedostatka sna ubrzo se gubi.

Komfor i udobnost u novoj Kii

Komfor i udobnost u novoj Kii | Foto: http://world-viewer.com

U normalnim režimima vožnje, po gradu i auto-putu osnovni dizelaš ispunjava sve želje, a pažljivu vožnju u stanju je da nagradi niskom potrošnjom. Na momente smo uspevali da je spustimo i na četiri litre, koliko fabrika navodi kao zvanični podatak, ali ipak smatramo da je prosek od pet i po do šest litara na 100 km realnija vrednost. Dakle, za svakog ko godišnje prelazi veliku kilometražu, a niska potrošnja mu je prioritet, dizelaš od 1.4 litre je solidan izbor. Svakako vredi razmisliti i o «eko» varijanti snažnijeg dizelaša od 1.6 litara jer ona, osim više snage, nudi i emisiju ugljen-dioksida od 97 g/km pa se time ovaj model kvalifikuje za državnu subvenciju u iznosu od 100.000 dinara.

U vožnji novi cee'd ostavlja utisak udobne, porodične limuzine. Jedan od noviteta koje je druga generacija ovog modela donela je i aktivni servo-upravljač. Tokom vožnje mogu se menjati tri moda – komfor, normal i sport. Na ovaj način menja se težina okretanja volana, dok osećaj preciznosti upravljača u svakom od njih ostaje sasvim prosečan, što još jednom govori u prilog porodične namene ovog modela. Slčno je i sa performansama, pa u svim režimima vožnje i bez obzira na na motor cee'd pre ostaje udobna i osveževajuće prijatna, nego dinamična limuzina. Zvučna izolacija eoma uspešno blokira buku koju inače stvaraju ekološke gume kave smo imali na testiranom modelu.


Dakle, novi cee'd nudi sve, a u nekim segmentima čak i više nego evropski konkurenti. Uz bogatu opremu, kvalitetan dizajn i završnu obradu i motre, Kia nudi cee'da uz početnu cenu oko 13.000 evra. Ee'du ide u korist i dokazani kvalitet i sedmogodišnja garancija.
 

Nema komentara za ovu vest.

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
alo.rs VIP