ČUDO TEHNOLOGIJE
Počelo testiranje Guglovog automobila bez vozača na javnim putevima
Najnoviji modeli Guglovog automobila bez vozača sada krstare javnim saobraćajnicama nedaleko od sedišta kompanije u Silicijumskoj dolini u Kaliforniji u okviru planova da taj ambiciozni projekat uđe u sledeću fazu.
Guglov bespilotni automobil | Foto: Profimedia
To je prvi put da je tim bespilotnim automobilima sa dva sedišta dovoljeno da voze po javnim putevima, od kako je Gugl pre godinu dana predstavio novu generaciju vozila.
Guglova vozila do sada su testirana na privatnom poligonu lociranom u kompleksu bivše vazduhpolovne baze, oko 200 kilometara jugoistočno od San Franciska.
Gugl je prošlog meseca najavio da će početi sa testiranjem neobičnih vozila na putevima, ali nije precizirao termin, da bi sada objavio da automobili krstare brzinom do 40 kilometara na sat po putevima oko od grada Maunten vju u Kaliforniji.
Ide mali k'o veliki! | Foto: Profimedia
Prvih godina projekta, Gugl je svoju robotsku tehnologiju za vožnju bez vozača ugrađivao u automobile marke leksus, dok nije uspeo da razvije manji prototip. Novi model bespilotnog automobila je dizajniran da funkcionise bez volana ili kočnica, ali će ih u početnoj fazi imati vozila koja se testiraju na javnim putevima.
U tim vozilima biće i jedna osoba zadužena da preuzme kontrolu u slučaju potrebe, kao sto je to bio slučaj i sa bespilotim leksusima u proteklih šest godina.
Od ove vrste testiranja Gugl očekuje uvid kako se bespilotna tehnologija ponaša u prisustvu automobila sa vozačima.
Odeljenje za motorna vozila Kalifornije izdalo je Guglu dozvolu da na javne saobraćajnice pošalje do 25 svojih vozila nove generacije. Kompanije se nada da će, ako sve prođe dobro, dobiti dozvolu da iz vozila ukloni volan, pedalu za kočenje i osobu koja kontroliše vožnju. Rukovodioci Gugla očekuju da će se njihova vozila uključiti u svakodnevni saobraćaj do kraja decenije.
Raniji modeli Guglovih automobila bili su umešani u 13 manjih nesreća tokom više od 2,5 miliona pređenih kilometara, a u kompaniji su naveli da su za sve incidente bila odgovorna druga vozila, sa izuzetkom jednog kada je jedan zaposlenik upravljao bespilotnim autom.
Tagovi:
-
EnkooknE Vreme: 26.06.2015 10:31h
Piše se vazduplohovne
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs