Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Automobili

ŠVABA JE TO

Srbi preferiraju nemačke automobile

Autor: Tanjug | 25.12.2014 - 16:20:00h | Komentara: 0

Vozači u Srbiji definitivno najviše vole nemačke automobile, a najtraženiji polovnjaci u 2014. bili su Folksvagenovi modeli, slede Opel, Audi, BMV i "uljez" među "Nemcima" - Fijat, pokazuje istraživanje portala Polovni automobili. Naklonost ka nemačkim automobilima, kako je navedeno, gotovo da je postala tradicija.

Folskvagen Golf VII

Folskvagen Golf VII | Foto: Folksvagen

 
Prate ih automobili marke Reno, Mercedes, Pežo, Ford i Sitroen, i ta grupa vozila pokazuje da francuski automopbilski brendovi jedini donekle mogu da pariraju nemačkim, kao i da se stidljivo probijaju i "Amerikanci" sa Fordom.


Mora se, međutim, naglasiti da je potražnja za polovnim modelima Renoa i Mercedesa svega za koju decimalu niža od petoplasiranog italijanskog Fijata.
Tržište polovnih automobila u Srbiji i dalje je u nešto boljoj situaciji nego tržište novih, ali se po izboru vozila i karakteristikama potražnje može zaključiti da je kupovna moć građana i dalje niska.

dd

Foto: Dušan Milenković

 


Kupac i dalje na prvo mesto prilikom kupovine polovnog automobila stavlja svoj budžet, iako su mu želje često drugačije, prema istraživanju Polovnih automobila, a potom razmišlja i o troškovima registracije, održavanja i pristupačnosti delova.
Još je zanimljivije kada se pogleda koji se to modeli u Srbiji najviše gledaju a koji se kupuju. Najveće interesovanje vlada za modelom "audi A4", jer vozači ovaj automobil smatraju dobrom kupovinom kada se posmatra odnos cene, kvaliteta i prestiža brenda. Za 5.000 do 6.000 evra može se kupiti primerak ovog modela proizveden 2003. ili 2004. godine.

Opel

Opel

 

Međutim, kupovna moć našeg stanovništva suviše je mala kako bi se priuštilo to vozilo, pa u praksi to ipak bude "fijat punto" koji je znatno jeftiniji. Otuda se ovaj automobil i nalazi na drugom mestu po interesovanju i prodaji. Za njim slede "VW golf" 4 i 2, što pokazuje da golf nema samo u Bosni veliku bazu fanova, a sledi BMV serije 3, za kojeg važe iste karakteristike kao i kod gore spomenute "audi četvorke". Iako za njim vlada značajno interesovanje, kupci se ipak opredeljuju za pristupačnije polovne automobile, kao što su "reno megan", "fijat stilo" ili "opel astra G".

Audi

Audi

 

Zanimljivi su i podaci o tome kakve su karakteristike polovnih automobila koje vozači u Srbiji kupuju, posebno kada je reč o gorivu. Ono što prvo pada u oči jeste da su ubedljivo natraženija vozila sa dizel motorom i da njih preferira 63 odsto vozača, što nedvosmisleno pokazuje da smo mi zemja "dizelaša". Benzin je prvi izbor za 17 odsto kupaca, kombinacija benzina i gasa za osam odsto, dok za 12 odsto vozača to nije posebno važno pitanje.


Vozila na metan, električni i hibridni pogon kod nas se traže "na nivou statističke greške", kažu u Polovnim automobilima. Godinama unazad domaći vozači praktično i ne kupuju automobile koji imaju više od 2.000 kubika, jer je, po sadašnjim pravilima, registracija za njih znatno skuplja. Ako i mogu nekako sebi da priušte polovan automobil pristojnog godišta, nisu raspoloženi da za njega svake godine plaćaju skupu registraciju, što jeste slučaj sa vozilima iznad 2.000 kubika.

Oko 85 odsto vozača kupuje automobile do 2.000 kubika, a svega 15 odsto ima taj luksuz da priušti veću kubikažu.

pežo 306

Pežo 306

 

Kada je reč o cenama, najviše se traže vozila vrednosti između 2.000 i 3.000 evra, veliki je i broj onih koji, nažalost, mogu sebi da priušte samo vozila od 1.000 do 1.500 evra, a na trećem mestu su kupci koji daju između 4.000 i 5.000 evra.


Najpopularnija boja automobila u Srbiji je metalik siva i nju kao prvi izbor bira 30 odsto vozača, za njom slede crna (14), plava (10), bela (8,0 odsto) i ostale.
Kada je reč o broju vrata, 76 odsto vozača bira automobile sa pet vrata, a 24 odsto sa troja. Po karoseriji, prvi izbor su limuzine (33 odsto), slede hečbek (31), karavan (17), minivan (7,0 odsto) i ostali.


Iako je opšta kriza, na tržištu polovnih automobila mogu se naći zaista reprezentativni modeli, koji kao polovni koštaju više nego mnogi novi. Porše "panamera diesel" 2013. godište košta 95.000 evra, BMV "M6 coupe" 2012. godište 93.000 evra, a za porše "panamera 4s" iz 2010. treba izdvojiti 80.000 evra

Nema komentara za ovu vest.

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
alo.rs VIP