Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Automobili

KLASA

Tojotin hibrid troši kao upaljač!

Autor: ALO! | 07.09.2012 - 12:36:00h | Komentara: 1

Premda hibridni automobili nisu zaživeli u meri kako se očekivalo pre desetak godina, kad se gleda isplativost računice pokazuju da je to opcija o kojoj treba ozbiljno razmisliti. To se pogotovo odnosi na Toyotu Prius Rekordno niske vrednosti otpora vazduha, potrošnje goriva i emisije štetnih plinova. To su upravo aduti najnovije generacije slavnog japanskog hibrida, modela treće generacije, koja pruža i više komfora, opreme i sigurnosti.

Tojota Pirus

Tojota Pirus / Foto: tojota.rs

Neki će odmahnuti glavom, jer je Prius, navodno papreno skup, a održavanje i popravci su podjednako nepristupačni. Činjenice su da cena počinje sa 30.400, što za ovakav auto nije previše, a Prius se naprosto - ne kvari.
Tojotin hibrid u prvoj je generaciji predstavljen 1997., kao prvi visokoserijski automobil s hibridnim pogonom na svetu, premda je prvi uopšte, verovatno to niste znali, bio je Lohner-Porsche Mixte iz 1901. Odmah je postao hit na američkom asfaltu, pogotovo u ekološki najnaprednijoj Kaliforniji. Uspeh je nastavio model druge generacije, predstavljen u proleće 2003., koji je osvojio i titulu 'Evropskog automobila 2005. godine’. Šampanjac je po treći put otvoren početkom godine, kad je na tržište stigao model treće generacije. Isti, a puno bolji, rekli smo tada, a to je zaključak i sedmodnevnog testa.

Od nula do 100 km/h ubrzava za 10,4 sekunde

Od nula do 100 km/h ubrzava za 10,4 sekunde

Prius treće generacije temeljito je dorađena verzija prethodnog, što se vidi i po zadržavanju osovinskog razmaka od 270 cm. Dužina je porasla sa 445 na 446, a širina sa 173 na 175 cm.

Već smo kod pređašnje generacije zaključili da su japanski stručnjaci osigurali dosad najbolji spoj klasičnog i električnog pogona.Zadržan je i sastav Hybrid Synergy Drive, samo što je svaki njegov deo temeljno poboljšan i pojačan. Obim benzinskog motora povećan je sa 1497 na 1797 ccm, a snaga sa 77 na 98 KS. Izmenični elektromotora pojačan je sa 50 na 59 kW, a i dalje se napaja iz paketna nikal-metal hidridnih baterija. To će mnoge razočarati, jer u elektronici sve više zakon postaju litij-ionske baterije, koje napajaju mobilne telefone i laptopove. No one su. po kriterijima na kojima insistira Toyota, još uvek preskupe i nedovoljno trajne i pouzdane.

Oba pogona u sinergiji mogu da daju pristojnih 136 KS, a najveća vrednost japanskog sastava je to što se uvek koristi samo onoliko snage koliko je trenutno potrebno i tako osigurava uverljiv suodnos performansi i potrošnje. Prius treće generacije do stotke ubrzava za 10,4 sekunde, postiže 180 km/h, a prosečno troši samo četiri litre. To su obećavajući podaci, koje smo proverili na testu.

Premda ima dimenzije malo većeg kompakta, Prius pruža limuzinski komfor, ali samo za četiri osobe, jer je zbog širine od 175 cm trećoj osobi malo tesno

Tajna vrlo niske potrošnje u gradskoj vožnji (za četvrtinu niže nego kod prosečnog dizelaša), je tome što se benzinski motor koristi minimalno, odnosno baš onoliko koliko je potrebno. A taj benzinac, i kad radi iznimno je ekonomičan i upola čišći od jednako snažnih motora iz klasičnih automobila. Sve to Priusu nudi ogromne prednosti na tržištu, a jedini konkurent - Honda Insight za pola je koplja lošiji. Fluidna površina krova, koja omogućava postizanje rekordno niskog koeficijenta otpora vazduha među tržišnim automobilima (0,26), osigurava i atraktivniji, dinamičniji stil nego kod prethodnog modela.

Pogonski je sklop smešten poprečno iznad prednje osovine, a srce mu je planetarni razvodnik snage, koji omogućava  ravnomeran prenos snage benzinskog motora na prednje kotače, raspodelu snage na motor i generator ili čisti pogon na struju. Benzinski motor oplemenjen je varijatorom faze ventila, vrlo visokim stupnjem kompresije (13:1) te Atkinsonovim ciklusom. Automatsko gašenje i paljenje motora pogoduju smanjenju potrošnje i emisije štetnih plinova. Učinkovitost povećava i izmenični elektromotor, koji se napaja iz Ni-MH baterija kapaciteta 3 kWh.

Povezane vesti:

Poslednji komentari
  • Eee novinari novinari Vreme: 15.10.2012 01:18h

    Malo prosarajte pogledom po trzistu, pre nego sto krenete da hvalite ove japanske igracke... http://www.worldcarfans.com/112082447553/volkswagen-golf-vii-bluemotion-will-return-73-mpg-us

Pogledajte sve komentare

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
alo.rs VIP