Vozite zeleno!
Mnogi smatraju da su baš automobili najveći zagađivači životne sredine. To je razlog što je u svetu sve više onih koji se odlučuju za hibridne automobile, čija je emisija ugljen-dioksida manja od automobila sa klasičnim motorom.
Honda Hibrid, odgovornija prema prirodi
Kod mikrohibrida struja iz baterija se ne koristi za pogon automobila. Ovaj sistem je poznat kao „stop-start“, koji omogućava skromno smanjenje emisije CO2 i potrošnje goriva. Kad se vozilo zaustavi, benzinski ili dizel motor se isključuje i ponovo počinje da radi tek kada vozač pritisne papučicu. Motor se pokreće odmah pomoću alternatora, koji napaja akumulator vozila.
Inteligentan izbor
Potpuno hibridni sistem inteligentno bira najprikladniji izvor snage, te koristi mnogo više energije iz regenerativnog kočenja za punjenje baterije, koja pokreće jedan ili više snažnih elektromotora u vozilu. Kao i u svetu, i država Srbija je najavila da će kupovinu hibridnih automobila subvencionisati sa 100.000 dinara.
Ministarstvo za zaštitu životne sredine dalo je i preporuke Upravi carina za ukidanje uvoznih dažbina na komponente. Kod dilera automobila u Srbiji trenutno ima oko 15 hibridnih modela u ponudi i oni su mahom iz gornjeg segmenta limuzina. Najjeftiniji hibrid u Srbiji je „tojota prijus“, a najskuplji „BMW krosover X6“.
Ipak, kako se država sve više uključuje u subvencionisanje hibridnih automobila, dileri svih automobilskih brendova u Srbiji najavljuju sve veću prisutnost hibrida na svojim lagerima.
Cene i modeli
Hibridni koje možete kupiti u Srbiji
Toyota Prius 26.090 €
Lexus CT 28.400
Lexus GS 55.900
Lexus LS 111.000
Lexus LX 65.900
Mercedes S 400 HYBRID 92.630
BMW 535i ActiveHybrid 66.530
BMW X6 xDrive 5.0i Hybrid 117.790
BMW 7 ActiveHybrid 103.949
Honda Insight Hybrid 25.900
Honda CRV Hybrid 23.000
Porsche Cayenne S Hybrid 87.600
Nema komentara za ovu vest.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs