alo.rs Putovanja
Šta raditi u slučaju avionske nesreće
Statistika govori da je avion jedno od najbezbednijih prevoznih sredstava. Prema podacima Aviation Safety Networka, prošle godine je u 23 fatalne nesreće život izgubilo 511 osoba, što je daleko ispod desetogodišnjeg proseka.
Avion | Foto: foter.com
Svakog dana hiljade aviona sleću i poleću sigurno, međutim, za samu sigurnost svakog putnika važno je i njihovo ponašanje.
CNN je izdvojio 10 stvari koje bi svaki putnik trebalo da zna ukoliko nešto krene po zlu:
1. Ostanite smireni
Zadržite bistru glavu. Panika vam neće pomoći. Smirite se.
2. Napravite plan
Nakon što uđete u avion, osmotrite okolinu. Prebrojte broj redova koji vas dele od prvog izlaza i imajte na umu da će vidljivost biti smanjena u kabini punoj dima. Razmislite šta možete da učinite u slučaju da morate da izađete na izlaz za hitne slučajeve.
3. Poslušajte sigurnosna uputstva pre poletanja
Nemojte pretpostaviti da ste sve to već čuli i da znate o čemu se radi. Nisu svi avioni konstruisani isto tako da svaki ima drugačija uputstva. Ako sedite blizu izlaza, proučite ga za slučaj da morate da ga otvorite.
4. Obucite se prikladno
Izbegavajte štikle jer ćete morati da ih skinete u slučaju hitnog spuštanja niz balon. Idealno je da nosite dugačke pantalone i gledajte da uz sebe imate i odeću dugih rukava. U slučaju problema, nesreće ili iznenadnog iskakanja to vam može biti od velike pomoći.
5. Vežite pojas za spasavanje
U svakom trenutku kada se oglasi upozorenje da vežete pojas – učinite to. Međutim, jako je bitno i da znate da ih otkopčate. Studije su pokazale da mnoge osobe zbog panike i nervoze ne znaju da otkopčaju pojas i automatski posežu za mestom gde se inače oslobađa pojas u automobilu.
6. Ne trošite previše vremena na potragu za najbezbednijim mestom
Iako su do sada mnoge studije obuhvatile različite nesreće u potrazi za najsigurnijim mestom u avionu, one ne mogu predvideti šta će se tačno desiti sa vašim avionom. Recimo, ukoliko sedite u blizini izlaza, to vam neće uvek garantovati brzu evakuaciju jer se izlazi mogu zaglaviti tokom nesreće.
Takođe, mesta do prolaza mogu vam obezbediti brži izlaz ali vas isto tako dovode i u rizik jer vas stvari iz gornjih pregrada mogu povrediti. Prema istraživanjima, nesreće su najčešće preživljavale osobe koje su sedele bliže repu aviona nego one kose su bile u prvim redovima.
7. Proverite gde vam je prsluk za spasavanje
Obično se nalazi upakovan ispod sedišta, a nakon što poslušate uputstva obavezno proverite da li je tu.
8. Ne aktivirajte sigurnosne pojaseve na naduvavanje u avionu
Nakon što se Boing Etiophian Airlinesa srušio na Komori ostrvima 1996. godine mnogi od 123 poginula putnika umrli su zato što su naduvali prsluke dok su još bili u avionu. Avion se srušio u more, ali zbog prsluka nisu mogli da rone niti da dohvate izlaze kada se kabina poplavila.
9. Ako dođe do najgoreg, pripremite se za udar
U slučaju najgoreg vratite sedište u uspravan položaj, spustite glavu među kolena ili je naslonite na sedište ispred vas. Stavite ruke iza glave, ali nemojte prekrstiti prste. Laktove držite visoko pored glave a ne na kolenima.
U nesreći M1 Kegworth 1989. godine, kada je 79 od 126 ljudi preživelo, mnoge žrtve imale su slomljene noge ispod kolena jer su im noge snažno udarile u sedište ispred njih. Zato se savetuje putnicima da noge drže što dalje od sedišta ispred.
Položaj za hitne slučajeve (glava među kolenima ili naslonjena na sedište ispred) dokazano smanjuje povrede.
10. Ako morate da skočite, skočite. To je jedino rešenje
Kada dođe vreme da izađete iz aviona, izlaz će biti napravljen od naduvanog tobogana. Skočite na noge a ruke držite prekrštenim na grudima. Ukoliko oklevate, neko od posade će vas verovatno gurnuti. Svaki minut je dragocen i bitno je da svi sarađuju kako bi se spasilo što više ljudi.
Tagovi:
-
t.b Vreme: 15.07.2013 13:00h
Mogli ste objasniti u jednoj recenici koja bi glasila ovako:Ako dodje do nesrece na letu,jedino sto mozete uraditi je to da se prekrstite!!!
Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs