Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Putovanja

PRED PUT U INOSTRANSTVO OBAVEZNO MISLITE I O SVOM ZDRAVLJU

Šta sve pokriva putno osiguranje

Autor: Dragana Tomić | 09.07.2015 - 16:19:00h | Komentara: 0

Iako polisa putnog zdravstvenog osiguranja nije obavezna i bez nje se u svaku zemlju može ući, preporučuje se da je nabavite pre nego što krenete na put u inostranstvo kako vam neke nepredviđene okolnosti ne bi pokvarile dragocene trenutke za uživanje.

Kupovinom polise dobijate  mogućnost da u slučaju  nezgode pokrijete troškove.  Ako ste pak hronično oboleli, za  sve komplikaci

Kupovinom polise dobijate mogućnost da u slučaju nezgode pokrijete troškove. Ako ste pak hronično oboleli, za sve komplikacije plaćate sami | Foto: Shutterstock

Najbolji primer za to kako neka banalna nezgoda može da vam izbije poslednji dinar iz džepa jeste primer Beograđanke Ane, koja je za „Alo!“ ispričala kako je u Hrvatskoj ostala bez prebijene pare.


- Pre tri godine, letovala sam na Cresu, u Hrvatskoj. Tokom letovanja, moja ćerka je pala i povredila glavu. Morali smo u Rijeku, gde je hospitalizovana i dijagnostikovan joj je potres mozga. Posle 24 časa, puštena je na kućno lečenje, ali su mi na izlasku uručili i račun od 1.500 evra, koji nisam mogla da refundiram u Srbiji, jer nismo imali plaćeno zdravstveno osiguranje. Od tada nikuda ne idemo bez polise zdravstvenog osiguranja – kaže naša sagovornica.

Šta ako nemate polisu?


Ukoliko ste osiguranik RFZO i putujete u inostranstvo, korisno je da znate da imate pravo na zdravstvenu zaštitu i bez plaćene polise putnog osiguranja, ali samo u slučaju neposredne opasnosti po zdravlje i život. Da bi vam bila ukazana medicinska pomoć u inostranstvu, potrebno je da pre polaska na put nabavite obrazac.
- Važno je napomenuti da to važi samo za hitne slučajeve, recimo ako vam je puklo slepo crevo ili ste doživeli saobraćajnu nesreću, međutim, ukoliko imate urinarnu infekciju, boli vas zub ili imate stomačni virus, moraćete da platite iz svog džepa. Ovaj obrazac može biti izdat i naknadno po zahtevu medicinske ustanove koja vas je lečila - kažu za „Alo!“ u RFZO.

Dakle, putno osiguranje omogućava da u slučaju bolesti ili nesrećnog slučaja u inostranstvu nastale troškove, kao i organizovanje povratka u zemlju, plati osiguravajuća kompanija. Mnoge turističke agencije uz aranžmane prodaju i putno osiguranje, ali retko ko objasni putnicima šta je pokriveno osiguranjem i kako se koristi.

- Kupovinom polise putnog osiguranja dobijate mogućnost da ukoliko dođe do nezgode ili nesrećnog slučaja osiguravajuća kuća pokrije troškove lečenja. Osiguranjem su pokriveni svi eventualni troškovi medicinske pomoći i nege u slučaju bolesti, a to obuhvata neophodni lekarski tretman za vreme boravka u inostranstvu, lekove, rendgenski i ultrazvučni pregled, medicinski prevoz, hospitalizaciju i povratak bolesnika u zemlju prebivališta. Osiguranjem je pokrivena i šteta nastala usled gubitka ili krađe prtljaga i dokumenata - kaže za „Alo!“ Jugoslava Smiljković iz „Dunav osiguranja“.

Međutim, nije baš sve pokriveno polisom putnog osiguranja, a nije sve ni onako kako na prvi pogled izgleda, inače osiguravajuće kuće ne bi imale interes da se bave svojim poslom.

Naime, hronične bolesti, kao što su, recimo, dijabetes ili povišen krvni pritisak, nisu pokrivene putnim osiguranjem, ali vam to niko unapred neće reći. Osiguravajuće kuće vas u trenutku izdavanja polise ne pitaju od čega bolujete. Pomoć u inostranstvu vam, ukoliko dođe do nezgode koja je posledica neke hronične bolesti, neće biti odbijena, niti će vam život biti ugrožen, ali po povratku kući takve troškove nećete moći da naplatite.

- Bolujem od epilepsije. Prošle godine, tokom boravka u Italiji, dobila sam napad na ulici i razbila glavu. Iako sami imala plaćenu polisu putnog osiguranja, osiguravajuća kuća nije mi refundirala troškove lečenja, koji nisu bili mali, oko 2.000 evra. Naravno, prethodno me niko nije upozorio da je takva situacija uopšte moguća - ispričala je Milena Dobrić za „Alo!“.

Kada ste već kupili osiguranje, što je svakako dobar potez jer ćete, iako polisa ne pokriva hronične bolesti, svakako izbeći paprene usluge lekara na letovanju, evo kako izgleda procedura. Prvo treba pozvati asistentsku kuću. Broj piše na polisi osiguranja i dostupan je 24 sata. Operater govori srpski i potrebno je da mu kažete broj polise osiguranja, a on će vam potom reći koja je najbliža medicinska ustanova u kojoj možete zatražiti pomoć i kako da stignete do nje. Ukoliko je potrebno, biće poslato sanitetsko vozilo po vas. Međutim, ako samoinicijativno odete u neku ambulantu, može se desiti da ona nije u sistemu vaše osiguravajuće kuće, samim tim troškovi vam neće biti refundirani. Troškove do 50 ili 100 evra, u zavisnosti od osiguravajuće kuće, pokriva na licu mesta osiguranik, a nakon povratka u zemlju osiguravajuća kuća mu refundira celokupan iznos.

U Crnoj Gori može sa obrascem, ali i ne mora
 

Zdravstveni osiguranici iz Srbije za vreme letovanja u Crnoj Gori imaju pravo na besplatnu hitnu zdravstvenu zaštitu, odnosno lečenje u opštim bolnicama, ali i u Kliničkom centru Crne Gore u Podgorici. Da bi ostvario pravo na zdravstvenu zaštitu u Crnoj Gori, osiguranik mora da od nadležne filijale Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje Srbije u mestu svog prebivališta dobije obrazac SRB/MNE-111. Osigurano lice je dužno da se po dolasku u Crnu Goru sa navedenom potvrdom SRB/MNE-111 obrati organizacionoj jedinici Fonda za zdravstveno osiguranje Crne Gore, koja će izdati drugu potvrdu (bolesnički list). Na osnovu tog lista će koristiti zdravstvenu zaštitu u zdravstvenim ustanovama. Međitim, građani Srbije koji su letovali u Crnoj Gori prethodnih godina kažu da su dobili besplatnu medicinsku pomoć i bez tog obrasca, pa o lekarima na tom delu Jadrana svakako ne morate mnogo da brinete.

Nema komentara za ovu vest.

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
alo.rs VIP