PROVERENE TEHNIKE
Kako povećati prodaju
“Ako svakoga klijenta, bez obzira na to koji je po redu i koliko dugo poslujete, tretirate kao da je prvi, ne morate da brinete o prodaji. Dok vi i vaši radnici uspevate da zadržite taj elan i entuzijazam u pristupu svakom klijentu, prodaja će vam sigurno rasti”, tvrdi Danijel Bićanić, profesionalni konsultant i autor priručnika “Pucaj od posla”.
Neka vam svaki klijent bude kao prvi, zavirite kod konkurencije, budete inventivni | Foto: Shutterstock
Strah od gubitka
- Naravno da nije moguće uvek biti na nivou koji se od vas očekuje, ali ako te trenutke “slabosti” svedete na minimum, s ponosom ćete reći da je u vašem poslovanju svaki klijent - prvi klijent - kaže Bićanić, i dodaje:
- Ako se neprestano pitate kako da unapredite sopstvene prodajne veštine, najbolja praksa je redovno posmatranje sebe ili najboljih radnika i beleženje reakcija kupaca. Nemojte se bojati da zavirite i kod konkurencije niti da budete inventivni.
U povećanju prodaje možete da koristite i tri prodajne tehnike u dirktnom razgovoru s kupcima ili klijentima. Prvo pokušajte da saznate koji motivi navode kupca na kupovinu. Pritom je važno zapamtiti da postoje dva glavna razloga za kupovinu - ili će pokušati da izbegne gubitak ili će pokušati da dođe do dobitka. Računajte s tim da je strah od gubitka daleko snažniji.
- Vlasnik kompanije koja je prodavala mobilne telefone je želeo da poveća prodaju dodatne opreme. Prodavači bi kupce pitali da li im treba torbica za mobilni, ali su dobijali negativan odgovor. To: “Da li vam treba...”, jeste klasično prodajno pitanje koje će kod kupca izazvati refleksno odbijanje. Pitanje: “U čemu ćete nositi mobilni”, navešće sagovornika na razmišljanje, između ostalog i na mogućnost oštećenja upravo kupljenog telefona. Broj ljudi koji je bio zainteresovan za torbice dramatično je porastao - govori Bićanić.
Iskustva većine
Druga tehnika kojom podstičete prodaju je ona kojom uz primarni proizvod ili uslugu klijentu nudite i kupovinu drugog proizvoda uz određenu pogodnost. Ta tehnika nadovezuje se na želju za dobitkom.
- Ako klijentu ponudite nešto dodatno, velika je verovatnoća da će odlučiti da “iskoristi priliku”. Zato razradite sistem cena u kojem je svaka dodatna kupovina nagrađena nekom pogodnošću, tipa jedan plus jedan - kaže Bićanić.
U predstavljanju dodatne ponude klijentu iskoristite i treću tehniku. Navedite iskustva drugih klijenata koji su se odlučili na istu uslugu, a u “prezentaciju” ubacite brojke, odnosno broj prodatih usluga, jer ljudi su čoporativna bića i na osnovu iskustva većine donose odluke.
Pomozite mu
Kod povećanja prodaje najvažniji je prodajni razgovor s klijentom. Njime treba postepeno zadobijati poverenje i pažnju i pokazati mu da razumemo njegove potrebe. Svaki trenutak interakcije mora da se jasno definiše kao ponuda konkretne pomoći, a ne pokušaj prodaje, jer kupac sve vidi- kaže Bićanić.
Tagovi:
-
dejan Vreme: 03.02.2015 13:06h
Prosto neverovatno opet se oplelo po seljacima kako su oni gradjani treceg reda a po ovome ispade da zive u kamenom dobu da li se neko pita da lecenje jednog zuba i plombiranje izadje minimum 50e i da li ljudi sa platom od 25000 mogu uopste da zive a kamoli da lece zube a kod nas se i u domu zdravlja sve placa sramota jadno i bedno za sve je kriva drzava a ne seljaci gospodine koji si ovo napisao trebalo bi te u najmanju ruku biti sram
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs