alo.rs Zdravlje
PREDSTAVLJEN NAJVEĆI KOMBAJN NA SVETU
Pet hektara za sat
Zahvaljujući savremenoj tehnologiji koju su razvili stručnjaci, najveći kombajn na svetu nedavno je predstavljen u Nemačkoj. Reč je o „New Holand“ mašini (model CR10.90 Elevation), koja može da požnje pet hektara za sat vremena rada. S obzirom da je ova kompanija odnedavno deo “Fijat grupe” priželjkujemo da ga u dogledno vreme vidimo i na našim njivama…
Nove tehnologije povećale učinak, smanjile procenat oštećenja zrna i mašine, potrošnju goriva i radne snage
Zahvaljujući kolegama iz magazina “Agrobiznis” priča o najvećem kombajnu na svetu je pred vama. Ova mašina ima dva identična rotora kojima može da primi više žetvene mase. Zahvaljujući tome što se rotori kreću nepravilno, odnosno u donjoj tački su najbliži situ, a u gornjoj najdalji, postiže se da lom zrna bude samo 0,2 odsto.
Tako je zahvaljujući ovom tehnološkom rešenju, prevaziđen značajan problem, gledan sa ekonomske strane, jer je izuzetno važno očuvati kvalitet zrna. Imajući u vidu izuzetno kišnu godinu u vreme žetve, ovakvi kombajni bi u Vojvodini bili naročito korisni jer bi se broj žetvenih dana na velikim imanjima značajno smanjio. Stručnjaci su unapredili problem zaštite kombajna od mehaničkih oštećenja poput usisavanja kamenja koje može oštetiti mašinu. Imajući u vidu da se radi o izuzetno skupim mašinama, mehanički sistem zaštite je značajan pomak.
Berba kukuruza
Ovaj kombajn se lako podešava i za berbu kukuruza, tako da nova dizajnerska rešenja unapređuju berbu, a novo rešenje takođe doprinosi očuvanju kvaliteta zrna. Zanimljivo je i to da broj biljaka kukuruza po hektaru ne utiče na učinak ovog kombajna. Novi model kombajna ima i novo rešenje za kretanje, pa ova mašina umesto pneumatika ima gumene gusenice, dok su pneumatici pozadi. Ovim rešenjem se postiže manji pritisak na zemljište što je izuzetno značajno sa aspekta zaštite zemljišta od sabijanja, čime se narušava njen kvalitet za dalju proizvodnju. Takođe, ovakav sistem kretanja kombajna ne oštećuje saobraćajnice u odlasku i povratku sa imanja.
Noćna žetva
Starija verzija ovog kombajna je imala 449 konjskih snaga, a novi model čak 652 ks. Kapacitet rezervoara za gorivo je 1300 litara, a model koji će nastaviti trend razvoja novih tehnologija, omogućiće da se kapacitet uveća dodatno uz još ekonomičniju upotrebu goriva.
Veoma dugački heder sada ima zahvat 10 metara i to je za sada najveći zahvat postignut ikada. Prilikom žetve izuzetno je važan i kapacitet bunkera kombajna koji je sa dosadašnjom zapreminom od 11.500 litara povećan na 14.500. Ovo omogućava duži rad kombajna bez stajanja i usisnu moć transportera (lule) od čak 142 litra u sekundi čime se ostvaruje brže pražnjenje. Dizajneri su se postarali da nova kabina izgleda još komfornije, a buka koju inače prozvodi kombajn je u kabini svedena na minimum. Poput aviona i ovaj kombajn je moguće podesiti na automatsko upravljanje tako da se kombajner ne zamara previše. Ukoliko postoji potreba da se žetva obavlja i noću, kombajn je opremeljen reflektorima koji ukljućuju LED sijalice kojima je omogućen dobar pregled parcele koja se žanje i unutrašnjost same mašine. Tako kombajner ima mogućnost da jasno vidi parcelu do pola kilometra udaljenosti.
Tagovi:
Nema komentara za ovu vest.
Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs