EVO ŠTA SU VOZILI ZLATNI KOŠARKAŠI IZ 1970, A ŠTA DORĐEVIĆEVI
Od udaranja glavom u krov do džipova!
Košarka se na velika vrata vratila u Srbiju nakon što su učenici Aleksandra Đorđevića prošle godine osvojili srebrnu medalju na Mondobasketu u Španiji.
Aleksandar Đorđević | Foto: Marko Metlaš
Ponovo smo na vrhu, gde nam je i mesto, uzimajući u obzir 39 medalja, koliko je reprezentacija Jugoslavije osvojila sve do raspada 1991. godine, a smatrana je drugom velesilom u međunarodnoj košarci, odmah iza Sjedinjenih Američkih Država. U sećanje na prvo zlato koje su „plavi“ osvojili davne 1970. godine pod selektorskom palicom legendarnog Ranka Žeravice, snimljen je film „Bićemo prvaci sveta“, koji je premijerno prikazan pre nekoliko dana. Nakon toga, „Alo!“ je rešio da povuče paralelu između automobila, otkrivajući vam šta su pre skoro pola veka vozili Dragan Kapičić, Nikola Plećaš, Petar Skansi, a šta danas voze naše zvezde koje imaju milionske ugovore - Miloš Teodosić, Nenad Krstić, Miroslav Raduljica.
Poznato je da su automobili oduvek bili stvar prestiža, da uz sportiste idu napucana i brza kola, posebno u današnje vreme, u kojem se živi 200 na sat. Dok je četa Ranka Žeravice muku mučila kako da se spakuje u četvorotočkaše, koji su tada bili još u fazi razvoja, Đorđevićevi „orlovi“ uživaju u moćnim i komfornim aždajama. Većina se opredelila za džipove, što ne čudi, pre svega zbog činjenice da su košarkaši daleko viši od fudbalera, vaterpolista, tenisera, rukometaša, pa im je izuzetno teško da se osećaju komforno u običnim automobilima.
ALEKSANDAR ĐORĐEVIĆ - MINI KUPER S
Foto: Profimedia
Sjajni stručnjak i čovek koji je kao igrač činio čuda na parketu opredelio se za „mini kuper s“, kojeg preko celog krova krasi britanska zastava. Đorđević, koji s porodicom živi u Italiji, prilikom svakog dolaska u Beograd uživa u sigurnoj vožnji, a s obzirom na dimenzije pomenutog četvorotočkaša, jasno je da se za njega opredelio zbog velikih gužvi.
NEKAD:
RANKO ŽERAVICA - OSTIN 1300
Ranko Žeravica | Foto: Oliver Bunić
Stručnjak koji je zlatnim slovima ispisao istoriju jugoslovenske košarke vozio je davne 1970. godine „ostin 1300“, kojim je prešao 30.000 kilometara.
Žeravica je vozački ispit položio 1966. godine.
PETAR SKANSI - FORD 17 M
Petar Skansi | Foto: Marko Metlaš
Spakovao se u prestižni „ford 17 m“, koji je važio za izuzetno komforan i pouzdan automobil, kojim je prešao oko 70.000 kilometara.
Voleo je pre svega bezbednu vožnju, smatrajući da policija premalo pažnje posvećuje bahatim i pijanim vozačima.
DRAGAN KAPIČIĆ - TRIJUMF GT 6 MK 2
Dragan Kapičić | Foto: A. Dimitrijević
Uživao je u svemu što nude prava sportska kola. U to vreme je mogao da se pohvali činjenicom da je jedini vlasnik takvog superautomobila.
Otežavajuća okolnost bila je to što za „trijumf GT“ nije bilo delova kod nas, zbog čega je bio primoran da servis obavlja u Gracu. Auto je trošio je 17 litara na 100 kilometara.
NIKOLA PLEĆAŠ - FIJAT 125
Nikola Plećaš | Foto: A. Dimitrijević
U to vreme nije imao svoj automobil, već je zavisio od velikodušnosti njegovog oca, koji mu je povremeno davao na korišćenje legendarni „fijat 125“.
Vozački ispit je položio dve godine pre osvajanja prvog zlata na Svetskom prvenstvu u Ljubljani i od tada je prešao 40.000 kilometara. Žalio se da nema sopstveni automobil jer mu u tom periodu primanja to nikako nisu dozvoljavala.
RATO TVRDIĆ - HILMAN KARAVAN
Rato Tvrdić | Foto: A. Dimitrijević
Iz „fiće“ je pobegao u daleko veći „hilman karavan“, u kojem je mogao da se razbaškari.
Kako je u jednom od davnih intervjua rekao, vožnja u „fići“ je bila pravo mučenje zbog njegovih dugih nogu, dok je istovremeno glavom udarao u krov. Ipak, problem je rešen prelaskom u novi automobil.
SAD:
MILOŠ TEODOSIĆ - RENDŽ ROVER
Miloš Teodosić | Foto: A. Dimitrijević
As moskovskog CSKA i plej od kojeg potiču gotovo sve akcije naše reprezentacije uživa u luksuznom džipu „rendž rover“.
Foto: Profimedia
Odličan je za duža putovanja, pa prilikom svake posete Srbiji bez problema može da prokrstari Beogradom i ostalim gradovima.
NENAD KRSTIĆ - KRAJSLER 300 X
Nenad Krstić | Foto: Profimedia
Bivši kapiten „orlova“, koji se oprostio nakon čuda koje su „orlovi“ priredili na SP u Španiji prošle godine, opredelio se za pouzdani američki „krajsler 300 x“.
Krle, koji trenutno brani boje turskog Efes Pilsena, takođe u svojoj kolekciji automobila ima i „audi A6“.
MIROSLAV RADULJICA - RENDŽ ROVER
Miroslav Raduljica | Foto: Profimedia
Harizmatični centar prepoznatljiv po specifičnom ukusu kada je reč o automobilima i motociklima, ipak se opredelio za pouzdanu varijantu, pa je pazario identičnog četvorotočkaša kao Miloš Teodosić.
Poseduje i „harli dejvidson“.
STEFAN JOVIĆ - MINI KUPER S
Stefan Jović | Foto: Marko Metlaš
Da li po ugledu na selektora Saleta Đorđevića ili je u pitanju puka slučajnost, košarkaš Crvene zvezde takođe fura „mini kupera“.
To je automobil pogodan za gradsku vožnju, sa njim je lako pronaći adekvatno parking mesto u svim delovima grada.
-
Marko Vreme: 01.03.2015 09:31h
Nije Stefan Jović nego Nikola Kalinić
-
pop Vreme: 01.03.2015 13:30h
Ovaj poslednji je zaradio gde?Ukragujevcu?A kaponja je tek priča-inostrana karijera nula ali zato tata udbaš ....sve se moglo.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs