alo.rs Aktuelno
ODGOVOR
ABC: Opasne namere dva tabloida!
U prethodnoj nedelji dva tabloida su orkestrirano izrazila sumnju u verodostojnost sertifikata ABC Srbija o tiražima ne svojih, već drugih listova iz sistema ABC odita, navodi se u današnjem saopštenju kompanije ABC Srbija i upozorava da je ovde reč o kritikama opasnih namera i pokušaju da se medijska industrija Srbije uvede u mutne vode. Jedan od ova dva tabloida je već isključivan iz ABC Srbija, podseća se u saopštenju, dok je drugi upravo predmet super revizije.
Kako se navodi u saopštenju, ABC organizacijama u svetu je zabranjen komentar revizija izdanja, ali ne i edukacija i iznošenje činjenica.
Nije tačno da se ABC Srbija bavi "istraživanjem", objašnjava se u saopštenju i precizira da se ova kompanija bavi utvrđivanjem prodatih tiraža, koristeći egzaktne podatke dobijene od samih izdavača.
Naoko jeste slično, ali je ipak reč o dva potpuno različita pojma i dve različite delatnosti.
Nije tačno ni da ABC Srbija obavlja reviziju prodatih tiraža listova.
Upravo da bi izbegli svaku subjektivnost, sve revizije u ABC sistemu obavlja poznata svetska revizorska kuća Baker Tilley. Od deset etapa u procesu odita jednog izdanja, ABC Srbija direktno učestvuje u četiri. Inače, u nekim evropskim zemljama, odit se obavlja telefonom.
Nije tačno da ABC Srbija daje rezultate revizije. Rezultate odita izdaje revizor Baker Tilley, koji posle obavljene revizije u prostorijama izdavača, proverava dobijene podatke i upoređuje ih sa činjeničnim stanjem.
Prema saopštenju, ABC Srbija usaglašava rezultate revizije sa standardima svetske ABC federacije.
Dnevna izdanja u prestonici | Foto: Masanori Jošida
Pre izdavanja konačnog sertifikata o obavljenom oditu, ističe se u saopštenju, ispravnost rezultata potpisom potvrđuju ovlašćeni predstavnik izdavača, revizora i ABC Srbije. Tek posle toga, rezultat se objavljuje na www.abcsrbija.com.
"Dokumentacija se čuva pet godina. Među potpisima koji potvrđuju ispravnost ABC odita, čuvamo i potpise predstavnika dva pomenuta tabloida, dok su bili u ABC", stoji u saopštenju.
Ukoliko je izdavač dao lažne ili falsifikovane podatke, iskjučuje se iz ABC sistema i u većini zemalja postaje predmet organa gonjenja, dodaje se u saopštenju i navodi da tako rade sve ABC organizacije u svetu, pa i ABC Srbija.
Sistem ABC postoji u svetu već više od 100 godina i u međuvremenu je postao svetski standard, ne samo kod štampanih medija. Mnoge zemlje su ozvaničile takav status ABC organizacija i obavezale štampane medije na ABC odit. Zato ABC danas u svetu znači "pečat poverenja", sa autoritetom koji priznaju svi najveći svetski mediji, organizacije i države.
Sve ABC organizacije, pa i ABC Srbija, potpuno su nezavisne i ne podležu političkim ili komercijalnim uticajima. Članovi ABC Srbija su visoki predstavnici najuglednijih izdavača, oglašivača, agencija i drugih uglednih organizacija i asocijacija.
Zašto se onda ABC Srbija iznenada našla na meti dva tabloida, koji u ukupnom dnevnom prodatom tiražu Srbije imaju nepoznat procenat, pita ABC u saopštenju.
Kompanija ABC napominje da se neće baviti odgovorom na ova pitanja, "jer smo u predhodnim godinama potrošili dosta novca i organizovali veliki broj edukativnih skupova gde su najeminentniji evropski autoriteti govorili na teme tiraža, ciljnih grupa, prihoda od oglašavanja i značaja ABC sistema".
"Predstavnici tabloida o kojima je ovde reč, nisu prisustvovali ovim skupovima", dodaje se u saopštenju.
Otud rupe u znanju. Odavno se zna definicija tabloidnog izdavaštva, odnos prihoda od prodaje i prihoda od oglasa, koje kompanije oglašavaju, koje ne oglašavaju u tabloidima.
Takođe je odavno definisan samo jedan razlog zbog koga neko izbegava ABC sistem, ocenjuje se u saopštenju i ukazuje da je to zbog prikrivanja tiraža, a time i izbegavanja transparentnog poslovanja.
"Zato pomenute kritike shvatamo krajnje benignim - po sadržaju, ali veoma opasnim - po namerama", upozorava ABC.
Smatramo da je ovde reč o pokušaju da se medijska industrija Srbije uvedu u mutne vode, iz kojih bi se prihodi od oglašavanja dobijali na osnovu subjektivnih procena, poduprtih pritiscima na oglašivače, agencije, pa i budžet države.
Tema jeste tabloidna, ali je inicijativa dosta ozbiljna i svakako zavređuje pažnju novinsko-izdavačkih organizacija, pa i države, zaključuje se u saopštenju ABC Srbija, koje je potpisao predsednik Branislav Novčić.
Nema komentara za ovu vest.
Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs