Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Aktuelno

NOVI PRAVILNIK

ALO! ISTRAŽUJE: Stopiran uvoz polovnjaka u Srbiju?!

Autor: A. Medaković | 28.04.2014 - 12:03:00h | Komentara: 9

Novi Pravilnik o uvozu polovnih automobila, koji je trebalo da uvede red u ovu oblast, za samo nedelju dana od početka primene doveo je do potpune blokade uvoza, odnosno carinjenja polovnjaka, tvrde špediteri.

Špediteri u očaju, kupci na čekanju

Špediteri u očaju, kupci na čekanju | Foto: Andrej Isaković

 Naime, otkako je posle uskršnjih praznika počeo da se primenjuje pravilnik koji predviđa da se pregled uvoznih vozila, umesto na carini, od sada radi u šest organizacija u zemlji, više hiljada vozila u celoj Srbiji još uvek čeka uverenje o tehničkom ispitivanju.

Špediteri moraju vozila u roku  od 72 sata, od ulaska u zemlju,  da smeste u magacin carinarnica.  Magacini su prepunjeni, pa ti

Špediteri moraju vozila u roku od 72 sata, od ulaska u zemlju, da smeste u magacin carinarnica. Magacini su prepunjeni, pa ti | Foto: Petar Marković

 - Bez uverenja o ispitivanju vozila, ne možemo dalje u proces carinjenja, a situacija na terenu je takva da se jedno vozilo pregleda više od sat vremena. Iako u Ageniciji za bezbednost saobraćaja tvrde da imamo mogućnost da kontrolisanje vozila uradimo u šest institucija i na 166 ispitnih mesta, evo, konkretno u Subotici se to svelo samo na Auto-moto savez Srbije (AMSS) i prinuđeni smo da preglede radimo na tom mestu. Kakav je haos u pitanju, najbolje vam govori podatak da u zemlju svakodnevno uđe na desetine šlepera, a da svaki šleper nosi 10 automobila. Samo za ovih nedelju dana stvorio se ogroman čep od nekoliko hiljada vozila širom Srbije koja čekaju na uverenje o kontrolisanju automobila - rezigniran je Dragan Teodosijević, jedan od subotičkih špeditera.
On dodaje da je dodatni problem taj što špediteri moraju vozila u roku od 72 sata od ulaska u zemlju smestiti u magacin carinarnica.

Blokirano je na hiljade uvoznih automobila

Blokirano je na hiljade uvoznih automobila | Foto: Nemanja Kostić

 - Magacini su prepunjeni, faktički više nemamo mesta za naša vozila, pa smo automatski u prekršaju. Ovo je strašno. Ne mogu da verujem da su dozvolili da novi pravlinik stupi na snagu, a da pritom ne obezbede uslove tehničke uslove na terenu, da se taj pravilnik i sprovodi. Na ovaj način su nas onemogućili da radimo, i čini mi se da je ovo smišljeno namerno, kako bi se u potpunosti blokirao uvoz polovnjaka - navodi naš sagovornik.

Problem sa pregledima vozila, kako navodi Teodosijević, imaju i špediteri širom Srbije, a kako navode njegove kolege u Beogradu, u poslednjih nedelju dana više od 500 automobila čeka kontrolu u glavnom gradu.


Preglede vrše:

- Centar motornih vozila AMSS

- Mašinski fakultet Niš
- Mašinski fakultet Beograd
- Centar za motore i vozila Vinča
- Fakultet tehničkih nauka u Novom Sadu
- Fakultet inženjerskih nauka u Kragujevcu

U BiH uvoz za dan

Za razliku od Srbije, kako tvrde špediteri, gde se pregledi vrše u samo šest ovlašćenih institucija, u Bosni i Hercegovini ovu kontrolu može da radi svaki servis koji se prijavio za ovu delatnost i dobio sertifikat od države, pa se proces uvoza i carinjenja vozila završava u jednom danu.


AMSS: Pregledali više od 200 vozila

Iz Agencije za bezbednost saobraćaja do zaključenja broja nismo dobili odgovor na pitanja ko je odgovoran za haos oko izdavanja uverenja o kontrolisanju vozila, a u Centru za motorna vozila AMSS-a, ističu da su od početka nedelje pregledali „više od 200 vozila“.
- Zahtevi koji su podneti za veliku većinu vozila nisu kompletni u pogledu potrebne dokumentacije i dokaza o uplati propisanih taksi, tako da se za ista još uvek ne mogu završiti procesi ispitivanja i izdati uverenja. Kako je propisano da se kontrolisanje vozila koja se uvoze obavlja pre postupka carinjenja, trebalo bi da uvoznici, prilikom prijave carinarnici, odmah predaju zahtev i za izuzeće vozila iz skladišta - navodi Mirko Gordić, direktor sektora pregleda vozila i ekspertiza u Centru za motorna vozila AMSS, i dodaje da procedura izuzeća vozila može da bude uzrok smanjenja pojavljivanja vozila na ispitnim mestima. 
Poslednji komentari
  • pera Vreme: 28.04.2014 13:17h

    Dzukele su to sve

  • ko to tamo peva Vreme: 28.04.2014 13:33h

    Pregled vozila vrše, Fakultet tehničkih nauka,- Fakultet inženjerskih nauka Pa molim vas jel to narod uvezo vasionske brodove,dobro je da nisu rekli da će posle njih još i NASA da ih pregleda, inače za pregled vozila je potrebno maksimalno 15 minuta a ne kako kažu više od sat vremena. TOLIKO.

  • zone Vreme: 28.04.2014 13:56h

    Agencija za bezbednost saobracaja je leglo javasluka. Setimo se samo proslogodisnje guzve oko plinskih uredjaja za automobile. Odmah ugasiti navedenu agenciju, ili mozda i ona, po nalogu vlade, dere ovu nasu sirotinju.

  • paja Vreme: 28.04.2014 14:50h

    pa zamislite samo koliko droge prodje sakriveno u tim vozilima.ja bi svako vozilo pregledao gde se naidje na neispravnost.zabraniti mu vise uvoz i tacka.

  • Max Vreme: 28.04.2014 14:52h

    Pa sta se cudite pa to je tipicno za vlast u srbiji doneli su zakon a Vi vidite kako ce te. Motka i to ona usr..na.

Pogledajte sve komentare

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
alo.rs VIP