Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Aktuelno

Bačević: Kinezi žele koncesiju za kanal Dunav Morava Vardar!

Autor: | 12.01.2014 - 09:51:00h | Komentara: 2

- Kinezi su nam pre nekoliko meseci uputili pismo u kome su izrazili želju da krenemo s razgovorima o koncesiji - kaže ministar prirodnih resursa u Vladi Srbije.

Milan Bačević

Milan Bačević | Foto: FoNet

Ministar prirodnih rersursa, rudarstva i prostornog planiranja Milan Bačević kaže da bi izgradnja kanala na Moravi bila multifunkcionalan projekat.
Kako je ministar objasnio u intervjuu listu “Politika”, u strukturi projekta kanala Morava nalaze se razrađene mogućnosti za razvoj poljoprivrene proizvodnje, energetike, saobraćaja, turizma i zaustavljanja migracije.
On je rekao da ako bismo išli logikom da uđemo u investiciju koja bi nam najbrže vratila sredstva, onda treba u prvoj fazi staviti akcenat na razvoj enregetike i poljoprivredne proizvodnje.
- Kinezi su nam pre nekoliko meseci uputili pismo u kome su izrazili želju da krenemo s razgovorima o koncesiji – rekao je Bačević i dodao da je to i njegova skrivena želja, jer je svestan činjenice da je Srbija u ekonomskoj krizi.
Na pitanje da li je vrednost ove investicije kako se govorilo između 10 i 15 milijardi evra on je istakao da sredstva koja su potrebna za ovu investiciju nisu tako velika kao što se spekuliše u medijima, a da rezulutati Studije izvodljivosti nisu objavljeni zbog toga što na svakoj strani te studije stoji zabrana objavljivanja.
Na pitanje da li ima podršku Vlade Srbije za izgradnju kanala, Bačević je rekao da će Vlada morati da se izjasni o ovom projektu kada bude urađen prostorni plan područja posebne namene za šta je u budžetu za 2014. izdvojen novac.
Ministar prirodnih rersursa, rudarstva i prostornog planiranja je naveo da bi ako se reguliše i prokopa korito Morave, kroz kanal mogli da prolaze i brodovi četvrte kategorije od 1.350 tona kao i da je Grdelička klisura usko grlo, ali da tehnički gledano nije nerešiv problem.
- Transpost brodovima je četiri puta jeftiniji od transporta drumom i 2,5 puta nego železnicom – rekao je Bačević.
Na pitanje da li i dalje tvrdi da je istraživanje nikla štetno koliko i voda, on je potvrdno odgovorio i dodao da Srbija nije istražena kako treba.
- Prema rezultatima osnovnih geoloških istraživanja nama nekoliko stotina milijardi evra leži u zemlji. Nikl je samo jedan od minerala – rekao je Milan Bačević u intervjuu “Politici”
Poslednji komentari
  • Dunav-Morava- Vardar Vreme: 12.01.2014 10:17h

    Ima li više kraja glupostima ovog senilnog čoveka, dokle će VLADA SRBIJE trpeti ovakvu blamažu svojih "NARODNIH" ministara ?

  • momazver Vreme: 12.01.2014 10:21h

    E, pa ovo je ko u vreme SLOBODANA. Cim neko njegov napravi glupost,*namigne* se gloduru vaznih novina i taj lik odmah nesto ,KAO VAZNO, izjavi. NE VREDITI BACOVICU. Previse si se izglupirao do sada/da se razumemo ,nemoj neki da te laze da su to pol. *gafovi*/. Sto se tice milijardi/trilijardi,kubiliona../ dinara vrednosti projekta,mene interesuje SAMO tal onih,sa nase strane,koji se kriju iza onoga da je sadrzaj SVAKE stranice tajna...Ima jos multinacionalnih svetskih kompanija iza kojih stoje Drzave,ali je problem u tome sto NE DOZVOLJAVAJU prealavu*ugradnju* u ugovore. Molim te ko boga ne diraj nam TI prirodne resurse/dok ne dodje na to mesto neko pametniji/,ne kopaj nam rude kako si krenuo otkopaces OTROV i ne bavi se peglanjem i prostornim preuredjivanjem Srbije,jer vec od ovog malog dugmeta sto je ostalo,napravices 2,3..ma nitne...Znas sta,evo javno se zalazem da SEDIS U VLADI,NESTA DA NE RADIS I DA PRIMAS PLATU. DO SADA SI NAS VEC DOBRANO ZADUZIO PAMECU..JEL VAZI.

Pogledajte sve komentare

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
alo.rs VIP