alo.rs Aktuelno
SRBI NA ČETVRTOM MESTU
Balkan Meka auto-mafije!
Vozila, nestala u Zapadnoj Evropi, preplavila su Srbiju i okolne zemlje. Preprodaju „minije“, „mercedese“, „audije“... U celoj akciji često učestvuju i vlasnici.
Srbiju, posebno Beograd, ali i gotovo sve zemlje Balkana zapljusnula su ukradena vozila iz Zapadne Evrope! Krade se i preprodaje sve - od, po zlu poznatog „mini-kantrimena“ kojim je, kako se sumnja, Marko Milićev na Brankovom mostu pokosio Luku Jovanovića, do najnovijih „folksvagena“ „audija“, „mercedesa“, „sitroena“... Na područje Balkana prebacuju se pojedinačno, a u ovom „biznisu“ vrlo često učestvuju i vlasnici samih automobila.
To u praksi izgleda tako da vlasnik proda svoje vozilo, novom gazdi da rezervni ključ i svu potrebnu dokumentaciju. Sledećeg dana, kada navodni „lopov“ stigne na krajnje odredište, prijaviljuje se krađa. Kako su novi automobili uglavnom kasko osigurani, istog momenta „ucveljeni“ građanin dobije nadoknadu, a osiguravajuća kuća je ta koja kreće u potragu za takvim vozilom.
- To je jedan od puteva kako na naše drumove stižu vozila - kaže za „Novosti“ Borislav Kovačević, načelnik službe za suzbijanje imovinskih delikata na motornim vozilima PU Beograd. - Ovde se takav automobil preproda ispod cene. Oni koji kupe takvo vozilo mogu da imaju velikih problema, kada se kola pronađu i utvrdi da je reč o vozilu za kojim traga Interpol.
I bez pomoći vlasnika, međutim, kradljivci su se toliko izveštili da do željenog modela stignu za samo nekoliko minuta. Gotovo da nema zaštite kada je reč o skupocenim automobilima.
- Uz pomoć alata turbo-dekoder očas posla otvore svaku bravu - opisuje Kovačević najnovije „trendove“ u krađi vozila. - Svako vozilo sa turbo-dekoderom može da se otključa i zaključa u roku od pet do 15 sekundi. Potom drugom alatkom, takzovanim zed-bulom, mogu da narežu svaki ključ i tako posle nekoliko minuta pokrenu ukradeni automobil. Da bi ga iz neke od zemalja Zapadne Evrope prebacili na željenu destinaciju u nekoj od država Balkana, često koriste lažne papire kao da je reč o rentakar vozilu.
Balkanska auto-mafija je najaktivnija kada su letnje gužve na granicama, tokom božićnih i uskršnjih praznika, velikih međunarodnih sportskih manifestacija... Kradljivcima je tada lakše da pređu granicu, gužve su velike, pa policija i carina retko gledaju šasiju motora, već se zadovoljavaju pregledom dokumentacije, koja je tako dobro falsifikovana da ne pobuđuje sumnju.
U ovom trenutku najviše kradenih vozila koja se voze kod nas stižu iz Austrije i Italije. Bez obzira na to gde su lopovskim rečnikom rečeno - „dignuta“, većina koristi falš italijansku dokumentaciju, kao i tablice. Ista je situacija, kako se sumnja, i sa „mini-kantrimenom“, koji je usmrtio Luku Jovanovića. Ukraden je u Beču, a ima italijanske registarske oznake.
Prema rečima Kovačevića, gotovo je nemoguće da ukradena vozila budu regularno registrovana u Beogradu i Srbiji. Ranije, u fazi prve registracije, mesečno bi policija otkrila od 20 do 50 takvih vozila. Otkako je na snagu stupio nov način registracije vozila - toga gotovo da nema.
Na teritoriji Beograda, kao najveće policijske uprave (pokriva i Lazarevac, Mladenovac, Obrenovac...), je prošlog meseca ukradeno 89 vozila, što je znatno manje nego ranijih meseci. Na udaru su svi automobili, posebno serije novih modela, osim japanskih i korejskih. Prijavljena je i krađa jednog traktora!
VEŠTI LOPOVI
* Prema evropskim policijskim statistikama, najveštiji kradljivci vozila su Mađari, Poljaci, Bugari, građani Srbije i zemalja nekadašnjeg SSSR.
* Na Balkanu se vozi dosta ovakvih automobila, kao i na Bliskom istoku, gde su na ceni džipovi.
Ako pak želite legalno da kupite polovan automobil prava adresa je OVDE.
Ako pak želite legalno da kupite polovan automobil prava adresa je OVDE.
Tagovi:
Nema komentara za ovu vest.
Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs