Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Aktuelno

SVE NAPLAĆUJU

Banke uzimaju pare od građana i za opomene

Autor: Blic | 20.10.2014 - 10:55:00h | Komentara: 0

Podsećanje da kasne u izmirivanju obaveza prema banci, građani plaćaju od 50 do čak 1.000 dinara, a cena ove usluge i valuta u kojoj se plaća drastično se razlikuje od banke od banke.

Građani se ipak i dalje teže odlučuju na štednju u dinarima...

Ilustracija | Foto: Željko Šafar

Već je poznato da su raznolike kamatne stope po bankama, ali raznolike su i naknade za slanje opomena dužnicima. A kako svaki dan raste broj onih koji ne mogu na vreme da izmire rate za potrošačke i keš kredite, dozvoljeni minus, kreditne kartice, jasno je da banke na opomenama koje upućuju dužnicima zarađuju ogromne svote novca.
Prema poslednjim podacima Udruženja banaka Srbije, samo za namirenje duga za kreditne kartice i pozajmicu po tekućem, preko 350.000 građana kasni, a kada se na to dodaju i oni koji ne mogu na vreme da otplaćuju kredite broj je mnogo veći. Bankari naplatu opomena objašnjavaju time da trošak njihovog slanja podrazumeva sve operativne troškove na praćenju kredita od IT sistema, zaposlenih, kao i troškove štampanja i slanja. Ipak, iako bi to značilo da su svugde ovi troškovi slični, cenovnik po bankama se drastično razlikuje.
Najjeftinija naknada za slanje opomena je 50 dinara, koliko naplaćuje Vojvođanska banka, dok Unikredit banka naplaćuje ovu uslugu od 250 do 1.000 dinara. (Banka Intesa - 200 dinara, Komercijalna banka - 100 dinara, Rajfaizen banka - od 2 do 7 evra, Eurobanka - 400 dinara, Poštanska štedionica - od 100 do 300 dinara itd).
Što je duži period neizmirivanja obaveza to je i veća cena ponovnog slanja opomene, pa tako posle 60 dana kašnjenja prva opomena košta 250 dinara, posle 90 dana 500 dinara, a nakon 120 dana 1.000 dinara. Pritom poneke banke obaveste ranije klijenta o potrebi izmirenja duga, a neke to ne rade, već im je u obavezi da šalju opomenu.
Dejan Gavrilović iz Udruženja bankarskih klijenata "Efektiva" kaže za "Blic" da bi trošak opomene trebalo da bude realan trošak koji banka ima prilikom obaveštavanja klijenata da kasne sa uplatom, jer je "sve preko toga način da se dodatno zaradi". Da stvar bude gora, dešava se da pojedine banke ovu uslugu vezuju za kurs evra, pa slabljenjem dinara ovaj iznos raste. Međutim, ako nekom od klijeneta kasni uplata plate, što je redovna pojava u Srbiji, bankari to ne uvažavaju već uredno šalju opomene i dodatno ih naplaćuju.

Nema komentara za ovu vest.

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
alo.rs VIP