istraje u borbi protiv korupcije

Autor: Tanjug | 12.04.2013 - 11:49:00h | Komentara: 1

Premijer Srbije Ivica Dačić poručio je danas da je Srbija nedvosmisleno opredeljena za borbu protiv kriminala i korupcije, a svoju rešenost da istraje u toj borbi posebno potvrđuje poslednjih godina.

Ivica Dačić

Ivica Dačić | Foto: AP

- Borba protiv korupcije i kriminala ostaće među najznačajnijim prioritetima Vlade Srbije i državnih organa - naglasio je Dačić.

Premijer je, otvarajući regionalnu ministarsku konferenciju o borbi protiv kriminala i korupcije, istakao da je vlada koju predvodi praktično od samog formiranja preduzela sve raspoložive mere da sprovede i okonča one najznačajnije postupke koji su za posledicu imali ogromne gubitke po budžet Srbije, odrazile se na sigurnost finansijskih tokova i stabilnost finansijskog i drugih tržišta. Ti postupci, kako je dodao, traju a njihov ishod pokazaće i snagu rešenosti Srbije da zarad boljitka građana stvori okruženje u kojem će korupcija i kriminal biti sankcionisani a rad državnih organa oslobođen vaninstitucionalnog uticaja.
Prema rečima Dačića, korupcija i kriminal, ruku pod ruku, podrivaju temelje svakog demokratskog sistema, a svesne tih pretnji države medju kojima je i Srbija pridužuju se borbi protiv toga i stvaranju ambijenta koji će ih onemogućiti.
Značajan napredak postiže se kroz uskladjivanje zakonodavstva sa evropskim standardima, kazao je Dačić.
Dačić je naveo da su neverovatni podaci o šteti prouzrokovanoj korupcijom u budžetima najrazvijenijih zemlja, a kamoli zemalja koje prolaze kroz transformaciju i evrointegracije. Prema njegovim rečima, u procesu menjanja postojećeg sistema nastaje prazan prostor koji upravo omogućava stvaranje paralelnih sistema upravljanja a čije uočavanje i iskorenjivanje predstavlja ogroman izazov za sve, pa i za novoformirane institucije. Premijer je ponovio da te dve opasne pojave, korupcija i kriminal i njihova sprega temeljno podrivaju institucije društva i ukoliko su prisutnije takvo društvo postaje sve manje otporno na njihov uticaj. Dačić je naveo da smo svi svedoci napora svetske zajednice da kroz mnoge akte iskaže opredeljenje u suprotstavljanju svim oblicima kriminala i da se iskaže jedinstven stav za postizanje maksimalne delotvornosti u toj borbi.
- Svesne značaja toga, države kojima pripada i Srbija kroz ratifikaciju i sprovodjenje tih akata pridružuju se globalnim naporima za stvaranje ambijenta koji će korupciji onemogućiti da udje u sve pore društva - ukazao je premijer. On je podsetio da je Srbija u prethodnom periodu ostvarila značajan napredak kroz rasvetljavanje teških krivičnih dela u oblasti organizovanog kriminala i korupcije, kroz uskladjivanje nacionalnog krivičnog zakonodavstva sa evropskim i uspostavljanjem efikasnih državnih institucija. Sve što Srbija radi u tom pravcu, sprovodjenje nacionalne strategije borbe protiv korupcije i protiv organizovanog kriminala kontinuirano se prati, kako na nacionalnom nivou, tako i na nivou EU, dodao je on.
- Dosadašnje iskustvo i postignuti rezultati Srbiju, među državama regiona, svrstavaju u najefikasnije i najpouzdanije partnere u borbi protiv kriminala i korupcije - zaključio je Dačić.