Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Aktuelno

OPET KOMPLIKACIJE

EPS napravio haos: Dođite i recite nam JMBG, ili idete na sud!

Autor: Mondo | 18.06.2014 - 14:40:00h | Komentara: 9

Iz EPS Snabdevanje mnogi građani su ovih dana dobili “poziv kupcima” da lično dođu do lokalne distribucije i daju svoj matični broj. Ovu “molbu”, začinjenu pretnjom sudom, Poverenik građana je odbacio kao neosnovanu.

Privredno društvo EPS Snabdevanje, koje je osnovano krajem februara ove godine i od elektrodistribucija EPS preuzelo naplatu potrošene električne energije za građane i privredu, razaslalo je ovih dana na adrese mnogih potrošača čudnu “molbu”.

Račun za struju

Račun za struju

U dokumentu pod nazivom “Poziv kupcima električne energije za dostavu tačnog jedinstvenog matičnog broja građana (JMBG)” stoji da korisnik koji je dobio dopis nema tačne podatke u registru EPS-a, bilo da nedostaje JMBG, bilo ime jednog roditelja ili su podaci nepotpuni ili duplirani…
U svakom slučaju, korisnik bi trebalo da, po zamisli nekog iz EPS Snabdevanje, ode do lokalne distribucije (lično ili pošalje punomoćmnika) i tamo reguliše svoje “pravo i obavezu”.
U dopisu ne stoji ništa o tome ko bi građaninu trebalo da nadoknadi trošak dolaska (prevoz, parking za kola i sl.)i vrednost izgubljenog vremena radi sređivanja arhive EPS-a.
To “pravo i obavezu” iz EPS-a baziraju na “članu 12 stav 1 tačka 2 Zakona o zaštiti podataka o ličnosti i članovima 61 i 62 uredbe o uslovima isporuke i snabdevanja električnom energijom”.
Ukoliko se korisnik ogluši o ovu molbu-zahtev, iz EPS-a prete naplatom “bilo kakve materijalne štete ili troškova koja nastane zbog nepostupanja po molbi”, kao i “sudskom naknadom eventualne štete”.
Na “akciju” EPS-a je odmah reagovao Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti Rodoljub Šabić, i zaključio da EPS-ovi argumenti da građani sređuju njihovu arhivu o svom trošku ne “drže vodu”.
Povodom prijava većeg broja građana, Poverenik je, kako nam je rečeno u njegovoj kancelariji, izvršio nadzor kako EPS Snabdevanje sprovodi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti (na koji se poziva u svojoj molbi-zatevu-pretnji).
Nakon uvida u kompletnu dokumentaciju zaštitinik prava građana je zaklјučio da ni Zakon o energetici niti bilo koji drugi zakon ne sadrže odredbe o tome da su građani dužni da dostave JMBG radi zaklјučenja ugovora o prodaji električne energije, niti radi eventualnog vođenja postupka prinudne naplate potraživanja EPS-a.
U odsustvu zakonskog osnova za obradu JMBG u ove svrhe, morao bi postojati pristanak, odnosno saglasnost lica (EPS-ovih korisnika).
- Ali da bi saglasnost bila valјana, potrebno je da bude slobodno data, što ovde nije slučaj, jer se stavlјa u izgled pokretanje sudskog postupka za naknadu štete, i to neke nejasne, nedefinisane štete – ističe se u nalazu Poverenika.
Nakon sprovedenog nadzora, Poverenik je uputio Upozorenje EPS Snabdevanju da vrši nedozvonjenu obradu JMBG i da je dužan da u roku od osam dana od dana prijema Upozorenja obavesti Poverenika i javnim saopštenjem svoje korisnike – krajnje kupce električne energije, o preduzetim merama na otklanjanju nepravilnosti.
Ovakvim dopisima iz EPS nezadovoljne su i organizacije potrošača. Iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) za MONDO kažu da je ovo još jedan nečuven potez EPS-a.
- Zašto neko misli da bi tuđ nerad i nemar trebalo da ispaštaju građani Srbije kao masovni korisnici EPS-a. Njihova je dužnost da imaju svoje ažurne podatke a građani čak ni nemaju ugovore da njima već su svoje ugovore sklopili sa distribucijama a EPS Snabdevanje ih volšebno preuzeo. Kada smo tražili da se sklapaju novi ugovori nisu bili zainteresovani – kaže predsednik NOPS Goran Papović.
Papović ukazuje i na to da građani na svakom računu za struju već imaju stavku od 100 dinara za “štampu, distribuciju računa i ostalo”, pa bi deo tih para, “pogotovo zbog tog misterioznog ‘ostalo” sada trebalo da konačno potroše i na klijente.
- Savetujemo građane da kažu ‘ne hvala’ i ne izlažu se trošku odlaska u distribucije već da čekaju kod kuće službenika EPS-a ili već neke druge firme kada se otvori tržište struje. A iz EPS Snabdevanje neka idu od vrata do vrata i potvrde ugovore, pa će znati na kojoj adresi ko troši struju – kaže Papović.
U EPS-u nije bilo moguće dobiti sagovornika jer EPS Snabdevanje nema moderan kol centar a dva telefonska za korisnike koja su navedena na vebsajtu konstantno “zauzeta”.
Tim putem objašnjenje tako ne mogu da dobiju ni građani, pa im peostaje ili da poslušaju Poverenika i udruženja potrošača ili se zapute ka redu u prvoj elektrodistribuciji u okolini.
Poslednji komentari
  • Tatjana Vreme: 18.06.2014 15:11h

    Pa ljudi,sta se ovo dogadja u nasoj zemlji?!Haos! Radi i naredjuje ko sta hoce! Na mom racunu ima sve sta je potrebno,ako misle da nesto nedostaje, nek izvole da me posete. a ne da me maltretiraju sa dolazenjem i cekanjem u redu! Svaki dan sve gore i gore!

  • gordana Vreme: 18.06.2014 17:08h

    E sada podržavam prodaju EPSa pa dosta su nas ovi i krali i maltretirali

  • uske Vreme: 18.06.2014 17:40h

    ljudi upitanju je prevara eps se privatizuje,a sa jmbg moze da sebi stavi akcije u dzep,prosto potpise se

  • Direktor Vreme: 18.06.2014 18:21h

    Samo me interesuje, koji matični broj treba da daju oni silni dužnici, privredna preduzeća, fabrike, koje državi duguju ogromne sume za neizmirene račune za struju!?

  • milica Vreme: 18.06.2014 20:25h

    U EPSu nisu hteli da unesu matični broj mom svekru, uz obrazloženje da je najbolje da odemo u EPS u Krnjači, koji nam je najbliži. Mogu i oni, ali bolje je ovako! Drugim rečima, mrzi ih! Naravno da nismo išli ponovo!

Pogledajte sve komentare

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
alo.rs VIP