Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Aktuelno

ŠTA SE ZAISTA DOGODILO NIKOLIĆEVOM AVIONU?

Falkon nije ugrozila kafa već sat kopilota!

Autor: Alo.rs | 04.05.2015 - 23:15:00h | Komentara: 4

Avion Vlade Srbije u kojem je predsednik Nikolić polovinom aprila putovao za Rim morao je da se vrati na beogradski aerodrom nakon što mu je otkazao motor. Ipak, čuveni "Falkon" nije ugrozila kafa prosuta po komandnoj tabli već ručni sat kopilota.

Falkon

Falkon | Foto: Profimedia

Predsednik Nikolić je 17. aprila sa svojim saradnicima, avionom Vlade Srbije krenuo put Rima, međutim zbog kvara na motoru avion je morao da se vrati za Beograd.

U izveštaju koji je objavljen nekoliko dana nakon tog događaja stoji da "Falkon" morao da se vrati za Beograd jer je došlo do slučajnog aktiviranja prekidača "emergency slot extension" nakon što je prosuta kafa po komandnoj tabli.

Ipak, izgleda da kafa nije glavni krivac za to što je avion vraćen u srpsku prestonicu.
Prema rečima pilota Petra Romčevića koji je bio i kapetan na tom letu, let je tekao uobičajeno a onda se u Oblasnoj kontroli zoni Zagreba pred izlazak na Jadran začula buka i avion se propeo u desno a zatim je krenuo na dole.

- Autopilot se automatski isključio, preuzeo sam komande. U takvim situacijama pilot mora brzo da razmišlja. Prvo što sam pomislio jeste da je ta famozna kafa koju je pre incidenta moj kopilot Bojan Zorić nehotice prosuo napravila neki kratak spoj, što bi moglo da izazove probleme. Oko minut, minut i po, trajali su napori da stabilizujem avion, kaže pilot Romčević za "Politiku".

On ističe da je video da na instrument tabli svetli signalizacija da su slotovi izvučeni nakon čega je reagovao u skladu sa procedurom.

- Kažem kopilotu "Imamo slot!" i dalje se spuštamo, uvlačimo slotove, stabilizujemo avion i donosim odluku da se vratimo u Beograd, kaže Romčević dodajući da je Zorić prosuo malo kafe po delu instrument table koji se nalazi između kapetana pilota i kopilota, gde se i nalazi prekidač koji aktivira "slotove" u vanrednoj situaciji.

- Kopilot je salvetom brisao to malo kafe, a ja sam u tom trenutku pratio instrumenta. Sada kada razmišljam o tim trenucima, rekao bih da sam krajičkom oka primetio da je i završio sa brisanjem i već sledećeg trenutka je došlo do buke, incidenta. Nemoguće je da je brisanjem salvetom aktivirao taj prekidač. Naknadnom analizom zaključili smo da je moguće da je to učinio malo labavijom narukvicom sata, pokretom ruke unapred, objašnjava Romčević.

Pilot objašnjava i da je prekidač zaštićen poklopcem koji se otvara "u napred", u istom smeru se kreće i prekidač za aktiviranje "slotova" u vanrednoj situaciji. Slotovi su inače pretkrilca čijim se isturanjem povećava uzgon pri malim brzinama i koji se koristi isključivo za sletanje i poletanje.

Ipak, iako su uspeli da uvuku slotove i okrenu avion da se vrate za Beograd krenula je nova "muka" - upalila se signalizacija pritiska ulja za motor broj 3, zatim signalizacija generatora i taj motor je prestao da radi.

- Falkon ima tri motora, a po tehničkom uputstvu, sa dva motora sme da leti dva sata. Međutim, mi uspevamo da startujemo taj motor po proceduri, objašnjava Romčević.

Na kraju se ispostavilo da problema sa motorom zaista ima. Po sletanju u Beograd ustanovljeno je da postoji problem sa pumpom visokog pritiska za gorivo zbog čega je avion poslat na servis u Švajcarsku.

Romčević kaže da situacija u avionu nije bila ni malo bezazlena i da uopšte nije bila prijatno iskustvo za putnike.

U jednom trenutku, prilikom oštrog manevrisanja aviona, došlo je do bestežinskog stanja, pa su putnici poleteli sa svojih sedišta imali osećaj velikog propadanja. Romčević im je tokom leta rekao da se vraćaju zbog problema sa motorom, a prosutu kafu i nenamerno izvlačenje slotova nije ni pominjao jer nije imao vremena za to.

Kapetan objašnjava i zbog čega je odlučio da se vrati za Beograd i zašto je odbio da ga hrvatski kontrolori leta vode po proceduri za vanredne situacije i da mu daju prioritet u vazdušnom prostoru.

- Odbio sam to jer se avionom moglo upravljati, a ubrzo smo starovali i motor broj 3. Odlučio sam da se vratimo na matični aerodrom jer je bilo jasno da će avion morati da se detaljno pregleda. Na drugom aerodromu to bi bio logistički problem, ai bilo bi skupo. Rim je u trenutku incidenta bio daleko da bismo produžili do tamošnjeg aerodroma, čime bismo inače napravili i problem predsedniku za povratak u Srbiju, objašnjava Romčević.

Poslednji komentari
  • milomir.dv Vreme: 05.05.2015 00:14h

    ROLEXI od 20.000 evra su čudo.

  • saw Vreme: 05.05.2015 08:02h

    ja ipak mislim da je bio gremlin

  • Urban Kan Vreme: 05.05.2015 08:40h

    Stvarno mi nije jasno kako bi se Toma vratio iz Rima ,izgleda da samo mi letimo za Rim?

  • EnkooknE Vreme: 05.05.2015 10:56h

    http://www.rtcg.me/upload/boxImageData/2013/05/31/19066/gremlini.jpg

Pogledajte sve komentare

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
alo.rs VIP