Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Aktuelno

NEMOJTE DA SE ŠALITE!

Ko pokuša da prevari bankomat, platiće penal od 20 evra!

Autor: 24sata.rs | 01.09.2014 - 10:08:00h | Komentara: 0

U slučaju da prijavite propust pri dizanju novca na bankomatu a reklamacija se ispostavi kao neopravdana, računajte da će vam banka zaračunati penal koji može da vas košta od 500 dinara pa i do dvadesetak evra.

Bankomat

| Foto: N. Marković

Ipak, mnogo su češće opravdane reklamacije, i to kada klijenti podižu novac na bankomatu. Najčešće se dešava da transakcija bude proknjižena a da bankomat zadrži novac. Taj problem najbrže se reši – za dan do nekoliko radnih dana u zavisnosti od banke, ako je sporna transakcija bila u matičnoj banci koja je izdala karticu. Najduže se čeka kada se sporna transakcija desi u inostranstvu, piše “24sata.rs”.

Ako, recimo, na bankomatu ne podignete novac a dobijete SMS obaveštenje da je obavljena isplata ili to vidite na izvodu, potrebno je da što pre podnesete reklamaciju matičnoj banci.

Poslednji rok za prijavu je u zavisnosti od banke od 30 dana od datuma zaduženja, koliko je u Rajfajzenu, 45 dana u Komercijalnoj i Inteza banci, dok je u Eurobanci čak 90 dana. Imajte na umu da što pre prijavite spornu transakciju, da bi se greška što pre ispravila.

Prilikom podnošenja reklamacije na rad bankomata korisnik sastavlja izjavu u kojoj navodi svoje lične podatke, podatke o kartici koju je koristio za podizanje novca, o izvršenoj transakciji i lokaciji automata.

- Ako je transakcija bila na bankomatima banke Inteza, rok za rešavanje problema je do nekoliko radnih dana, dok su za prigovore koji se odnose na isplatu gotovine na bankomatima drugih domaćih ili inostranih banaka kartičarske organizacije propisale rok do 45 dana od obrade reklamacije – kažu u Intezi.

Ako je sporna transakcija bila na bankomatu banke koja nije izdala kreditnu karticu, postupak je isti – podnosi se prijava matičnoj banci.

- Ukoliko se radi o drugoj banci, oni šalju zahtev za povraćaj novca banci gde se dogodio problem, i ta banka onda klijentu isplaćuje novac na tekući račun. Ako se to dogodilo u matičnoj banci, klijent odmah može da uđe u ekspozituru, prijavi šta se dogodilo i najkasnije u roku od 24 sata novac će biti dostupan na tekućem računu – kažu u Eurobanci.


Šta se smatra neosnovanom reklamacijom

Kada se nakon pažljivih i detaljnih provera ustanovi da je klijent ipak podigao novac sa bankomata a podneo je reklamaciju u kojoj tvrdi da nije podigao novac, to se smatra neopravdanom ili neosnovanom reklamacijom.

- Dokazi za to su logovi iz sistemskog programa bankomata i autorizacionog sistema banke, snimak kamere sa bankomata, kao i sama identifikacija klijenta unosom PIN koda – objašnjava Irena Jevtić, direktor sektora AKDBU Komercijalne banke.

Nema komentara za ovu vest.

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
alo.rs VIP