Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Aktuelno

SAMI SEBE KONTROLIŠU NA RAČUN GRAĐANA

„Koridori“ spiskali 30 miliona €!

Autor: J. Marković | 19.05.2015 - 16:00:00h | Komentara: 3

Građani Srbije će morati da iz svog džepa daju dodatnih 30 miliona evra zbog neodgovornog i nedomaćinskog upravljanja „Koridora Srbije“ radovima na deonici Ljig-Preljina na autoputu prema južnom Jadranu.

Direktor „Koridora“: Dmitar Đurović

Direktor „Koridora“: Dmitar Đurović | Foto: Tanjug/Sava Radovanović

Iako je to deonica na kojoj radovi najbrže napreduju, probijanje prvobitnog budžeta za skoro deset odsto u najvećoj meri je zasluga upravo „Koridora“, koji su, potpuno suprotno zakonu, u tom poslu i investitor i nadzorni organ projekta.


Sami sebe nadziru

Deonica Ljig-Preljina je jedina na kojoj investitor istovremeno obavlja i funkciju stručnog nadzora, odnosno inženjera projekta. Gradi se od kredita Azerbejdžana od 300 miliona evra i sredstava budžeta Republike Srbije u iznosu od osam miliona evra.

- To u praksi znači da to državno preduzeće samo sebe nadzire, što je skandalozno, kao i to da će sami odlučivati o odštetnim zahtevima izvođača radova azerbejdžanske kompanije „Azvirt“, a već je najavljeno da će ih biti više od 40. To će biti dodatni trošak za državni budžet, uz 30 miliona evra, koliko ćemo platiti probijanje budžeta projekta - tvrdi dobro obavešteni izvor „Alo!“.

Prema našem izvoru, država je još 2012. godine, kada su radovi započeti, obezbedila 425 miliona dinara za nadzor projekta, ali je menadžment „Koridora Srbije“ na čijem je čelu Dmitar Đurović, nerazumno odugovlačio sa raspisivanjem tendera za nadzor. Prvu javnu nabavku za nadzor raspisali su tek godinu dana pošto su dobili novac, odnosno tri meseca posle početka radova. Druga nabavka raspisana je godinu dana posle početka radova, ali ni ona nije uspela.

- Ugovor o nadzoru još nije potpisan i verovatno neće biti zaključen u naredna dva meseca. Za to vreme, pošto nema nezavisnog nadzora, sami „Koridori Srbije“ procenjuju koji je odštetni zahtev opravdan, a koji ne, što u praksi znači da ova firma sama donosi odluke o svojim propustima, što ne samo da nije zakonito, nego se protivi i zdravom razumu - zaključuje izvor „Alo!“.

Ugovorom o kreditu predviđeno je da azerbejdžanska firma bude nosilac posla, a domaća operativa bude angažovana u fizičkoj realizaciji posla sa najmanje 49 odsto od ukupne ugovorene vrednosti radova.

Tišina u „Koridorima Srbije“


„Alo!“ je pitao „Koridore Srbije“ kako je moguće da ni tri godine, i pored raspoloživih budžetskih sredstava, nisu uspeli da sklope ugovor o stručnom nadzoru, po kojem kriterijumu procenjuju odštetne zahteve i da li smatraju da su krivi za probijanje budžeta projekta u iznosu od 30 miliona evra, ali do zaključenja ovog izdanja nismo dobili odgovor.

Poslednji komentari
  • mr Vreme: 19.05.2015 16:53h

    Gospodine Vučiću šta ti rade ministri, a pardon , ti zauzet rekonstrukcijom svoje vlade.Čovek sve ispunjava što kaže.Cirkus.

  • dr Vreme: 19.05.2015 20:44h

    Za ovo treba neko krivicno da odgovara. A prica g.Vucica o ne partiskim direktorima u javnim preduzecima i njihovim (ne)kvalifikacijama pada u vodu kako u Koridorima tako i jos na jedno 50tak preduzeca. Pogledajte samo ministra Serlatica i silne kursiste u njegovom ministarstvu.

  • Bosiljka Vreme: 20.05.2015 14:40h

    Zbog toga što nepostoji nadzor na ovom projektu mnogohvaljena kompanija Ayvirt radi nekvalitettno I radi što god joj se prohte. Materijal koji se ugrađuje u osnovu puta je krajnje sumnjiv,jer je laboratorija koja ga kontroliše plaćena od strane izvođača radova. Asfalt se pravi na skromnoj asfaltnoj bazi,koja ima teorijski kapacitet od 160 t/čas,pa se zbog toga vruće frakcije ne prosejavaju na asfaltnoj bazi,već se puštaju sve zajedno kroz tzv."baypas". Frakcije nisu propisano odvojene,mešaju se I odlažu se na nepripremljen blatnjav teren,pa su samim tim prljave. Pri izradi asfalta ne koristi se kupovni filer,već isključivo sopstveni,koji je prljav. Pri tome Azvirt sprema ozbiljne klejmove,a niko da odgovorne upita zašto im je kvalitet puta katastrofalno loš. Srbija će otplaćivati skup kredit za očajno loš put.

Pogledajte sve komentare

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
alo.rs VIP