alo.rs Aktuelno
DOBILA OŠTEĆENU ROBU
Kragujevčanki pretili zbog reklamacije na online proizvode
Kragujevčanka Gordana Rapaić doživela je neprijatnost, a zaprećeno joj je i tužbom, kada je javno iznela reklamaciju na kvalitet obuće koju je kupila od prodavca na društvenoj mreži Fejsbuk.
U Organizaciji za zaštitu potrošača u Kragujevcu kažu da kupci moraju da budu oprezni od koga kupuju, jer nema mogućnosti za zakonsku zaštitu potrošaca kada kupuju od fizičkih lica.
Gordana je početkom ovog meseca kupila cipele od oglašivača na drustvenoj mreži Fejsbuk koji je na svojoj stranici napisao, izmedju ostalog, da ima najveći izbor odeće i obuće u Srbiji, kao i da kupac plaća robu po prijemu.
"Obavila sam kupovinu cipela, ali kada su stigle nisu bile iste, odnosno jedna je bila sa felerom", rekla je Rapaićeva i dodala da joj nije prvi put da naručuje robu online, ali da jeste prvo loše iskustvo.
Dodaje da na taj način kupuje, tek kada vidi da drugi preporučuju ili lajkuju, smatrajući da je to na neki način potvrda da je prodavac pouzdan.
Bes je bio prva njena reakcija, kada su cipele stigle na kućnu adresu, jer, kako naglašava, jedna je bila vidno ulubljena, zbog čega je odmah pisala prodavcu, koji, kako je kasnije saznala, nije evidentiran na sajtu Agencije za privredne registre.
"Obratila sam im se na stranici na Fejsbuku a oni su vrlo burno reagovali i rekli da ako imam primedbu treba da im pišem u inboks a ne na zidu stranice. Čak su mi skrenuli pažnju da sam drska što sam to uradila i da zbog te moje drskosti neće da mi zamene cipele, te i da je to njihova dobra volja", priča Rapaićeva dok pokazuje prepisku sa prodavcem.
Potom je, dodaje, tražila da joj vrate novac i da će konsultovati zakon i advokata, na šta su joj zapretili tužbom.
Poruku u kojoj su joj napisali "da ako se i malo razume u zakon, da pripazi na pretnje da slučajno advokat ne bi zakucao na njena vrata koji će je skupo koštati", objavila je Rapaićeva na profilu na Fejsbuku, kako bi upozorila druge, potencijalne kupce.
Predsednik Organizacije za zaštitu potrošaca u Kragujevcu Zoran Nikolić u izjavi Tanjugu je rekao da potrošači moraju da budu obazrivi jer nema zakonske zaštite potrošača kada kupuju robu od fizičkih lica, što je veoma čest slučaj na pojedinim društvenim mrežama.
"Putem društvenih mreža se prodaje sve i svašta -odeća, obuća, šminka, kozmetika, parfemi, dakle sve. Kupac mora da se informiše od koga kupuje kako se ne bi desilo da na kraju shvati da je kupio od fizičkog lica", rekao je Nikolić i dodao "da je to isto kao da je kupio robu na osnovu malih oglasa, na buvljoj pijaci, ili posredstvom drugih komunikacija".
Nikolić ocenuje i "da je prodaja na pojedinim društvenim mrežama čist kriminal" te da potrošač mora da bude oprezan.
"To je tehnološki kriminal i time treba da se bavi policija, pre svega tuzilaštvo. Treba cela država da se bori protiv toga, jer to je siva ekonomija. Od prodaje robe na crno ne pati samo potrošač već i država", naglasio je Nikolić.
Nema komentara za ovu vest.
Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs