Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Aktuelno

ŠTA NAM DONOSI „JUŽNI TOK?“

Kroz Srbiju će teći 60 milijardi kubika gasa!

Autor: Ekipa Alo! | 22.11.2012 - 23:45:00h | Komentara: 1

Kada krajem 2015. godine bude okončana izgradnja prve faze gasovoda „Južni tok“, kroz taj sistem će godišnje prolaziti 60 milijardi kubika gasa, a što će, kako tvrde stručnjaci, našoj zemlji obezbediti ne samo dovoljno gasa za potrošače već i povoljniju klimu za buduće investicije.

Dušan Bajatović i  predsednik uprave  „Gasproma“ Aleksej  Miler: Ugovor o gasovodu potpisali su 2009.

Dušan Bajatović i predsednik uprave „Gasproma“ Aleksej Miler: Ugovor o gasovodu potpisali su 2009. | Foto: Nenad Đorđević

Izgradnja „Južnog toka“ kod nas trebalo bi da otpočne krajem decembra.
- Mađarska ima gasovod i mi smo preuzimali gas od njih, a za tu uslugu smo plaćali visoke takse. Mađari godišnje za takse ukupno naplate i do 200 miliona evra. Pored novca od taksi, „Južni tok“ nam daje i povoljniju klimu za investicije i za potrošače - tvrde stručnjaci za gasifikaciju.
Prvi čovek „Srbijagasa“ Dušan Bajatović tvrdi da Srbija zbog „Južnog toka“ računa na privredni rast.


- Završetkom „Južnog toka“ očekujemo da se poboljša kvalitet snabdevanja, cena i energetska stabilnost. Činjenica da ćemo dobiti „Južni tok“ omogućava nam da pravimo male gasne centrale. Ideja je da izgradimo najmanje četiri takve centrale u Srbiji, koje bi otprilike trošile do dve milijarde kubika gasa godišnje i proizvodile toplotnu i električnu energiju za potrebe velikih gradova, poput Beograda i Novog Sada.

Pozvan na  otvaranje početka radova: Vladimir Putin

Pozvan na otvaranje početka radova: Vladimir Putin | Foto: Reuters

Bajatović: Bez velikog poskupljenja u 2013.

Generalni direktor „Srbijagasa“ Dušan Bajatović izjavio je da velikih poskupljenja gasa neće biti ni posle Nove godine, iako bi to bilo moguće.
- Drastično poskupljenje, međutim, ne bi bilo primereno i dogovor je da uvažimo novu cenu gasa iz dugoročnog aranžmana sa Rusijom, koja će, očekujemo, biti još jeftinija - rekao je Bajatović i naveo da i sada kupujemo gas iz Rusije po nižoj ceni - 420, umesto 500 dolara za 1.000 kubika - dodavši da će se truditi da to poskupljenje bude malo. On je rekao i da bi u sadašnjim uslovima gas za potrošače trebalo da poskupi nešto više od 30 odsto, kao i da ne očekuje bilo kakve probleme u snabdevanju tokom zime.

Naš predlog je da to budu džoin-venčur aranžmani „Srbijagasa“ i „Gasproma“, uz mogućnost da učestvuju i treća lica. Pričali smo da u tome učestvuju i EPS, „Dženeral elektrik“, pojedine banke - kaže Bajatović i dodaje da su gasne elektrane dosta fleksibilne, lako se uključuju i isključuju, a gas ne morate da prodate samo kao gas, već i kroz hemijske elemente i električnu energiju.

U projektu „Južni tok“ u delu koji prolazi kroz Srbiju „Srbijagas“ je vlasnik 49 odsto udela, dok ruski „Gasprom“ drži 51 odsto. Procene su da će ceo projekat izgradnje koštati 16 milijardi evra, a za gasovod koji prolazi kroz Srbiju biće potrebno 1,7 milijardi evra. Leonid Čugunov, vođa projekta „Južni tok“, izjavio je da cena gasa određuje tržište i da za potrošače neće biti nikakvih popusta. U Srbiji je gasifikacija naselja i gradova u toku, a pune ruke posla imaju firme „Milenijum“, „Promont grupa“ i „Bobar“.
Prva među njima, „Bobar“ iz Beške, do sada je postavila 200 od 250 kilometara distributivne gasne mreže i 30 od 50 kilometara poveznog gasovoda za gasifikaciju somborskih naselja. Rok za završetak radova je kraj godine, a projekat je vredan 29 miliona evra.

Osim zarada od taksi, gasovod će u Srbiji uticati i na stvaranje povoljnije klime za investiranje

Osim zarada od taksi, gasovod će u Srbiji uticati i na stvaranje povoljnije klime za investiranje | Foto: Reuters

Novosadska „Promont grupa“ je potpisala Ugovor o gasifikaciji opštine Bela Crkva, u vrednosti od oko 8,5 miliona evra, koji podrazumeva izgradnju 35 kilometara gasovoda visokog pritiska i jedne glavne merno-regulacione stanice, izgradnju 12 merno-regulacionih stanica široke potrošnje, 50 kilometara gasovoda srednjeg pritiska, sedam kilometara gasovoda niskog pritiska i 155 kilometara distributivne gasne mreže.
Ovi radovi biće gotovi do kraja 2013. godine, a osim Bele Crkve, gasifikacijom će biti obuhvaćeno još 14 okolnih naselja. „Milenijum tim“ će kompletirati radove na izgradnji gasovoda visokog i srednjeg pritiska kojim će fabrika „Fijat automobili Srbija“ biti snabdevana prirodnim gasom. Oni će izgraditi dva gasovoda visokog pritiska: Batočina-Cvetojevac, dužine 15 kilometara, i Cvetojevac-Divostin, dužine 14 kilometara, glavnu merno-regulacionu stanicu „Divostin“ i gasovod srednjeg pritiska do FAS-a dužine 7,5 kilometara.

Zorana Mihajlović

Zorana Mihajlović | Foto: FoNet

Zorana Mihajlović: „Srbijagas“ neće biti privatizovan
„Srbijagas“ je u ozbiljnim finansijskim i ekonomskim problemima, ali to preduzeće neće biti privatizovano, već će se u njemu sprovesti dubinske reforme, izjavila je ministarka energetike, razvoja i zaštite životne sredine Zorana Mihajlović. Prema njenim rečima, restrukturiranje će biti sprovedeno u nekoliko faza, a u prvoj će biti rešeno pitanje kompanija ćerki koje se ne bave osnovnom delatnošću, to jest distribucijom gasa.
- „Srbijagas“ mora da bude moderno, profitabilno preduzeće i ne postoji nijedan razlog da to ne bude u narednih godinu i po dana - rekla je Mihajlovićeva.

Poslednji komentari
  • И ЗДРАВЉЕ И ЗАРАДА Vreme: 23.11.2012 13:49h

    Поред наплате таксе од пролаза гаса, морају се обезбедити инвестиције за развој области које су у експанзији у ЕУ и које доносе одличан профит: 1. ЕКОЛОГИЈА и ЗДРАВЉЕ, 2. БАЊСКИ, ПЛАНИНСКИ и ЕТНО ТУРИЗАМ, 3. РАТАРСТВО И ВОЋАРСТВО, 4. ВИНОГРАДАРСТВО, 5..... Због отварање рудника и јама и других загађивача у неким деловима Србије, ВЕЋИНА становника би изгубила здравље и посао у свим овим профитабилним и еколошко здравим делатностима... Они који би ДИРЕКТНО профитирали су: 1). домаћи посредници и 2). страни власници фирми који прерађују руде и загађују све живо туђе.. ПОСРЕДНО би профитирали: 1). домаћи увозници воћа, поврћа, вина,... и 2). страни понуђачи те робе и услуга.

Pogledajte sve komentare

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
alo.rs VIP