Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Aktuelno

ISPOVEST MONAHINJE JELE GRUJIČIĆ (62), KOJA JE JE SPASENA IZ PEĆINE KOD VALJEVA

„Molila sam se Bogu i on mi je poslao Šibu”

Autor: Predrag Vujanac i Ružica Kantar | 12.10.2014 - 19:50:00h | Komentara: 3

„Nikad pre nisam išla do te pećine. Ni sada ne znam kako sam došla do nje ni kako sam ušla. Sećam se da sam posle nekoliko koraka u mraku poletela u ambis. Ne znam ni koliko sam bila bez svesti. Bilo je jezivo, svuda mrak. Nisam imala pojma o vremenu u tom mraku i jezi. Bolelo me je jer su mi povređeni kičma i rebra. Nisam mogla da ustanem, ali sam se sve vreme molila. Znala sam da i mati Nina brine i da se moli za mene. U jednom trenutku sam videla svetlost lampe i čula glasove ljudi. Znala sam da su moje molitve uslišene“, ispričala je juče za „Alo!“ Jela Grujičić (62), monahinja iz manastira Pustinja kod Valjeva, koje je iz pećine u koju je upala u petak ujutro spasena posle 24 sata.

Monahinja

Zabrana

Ni sada ne znam kako sam
došla do nje ni kako sam ušla.
Sećam se da sam posle nekoliko koraka u mraku
poletela u ambis

Pitanje je da li bi, s obzirom na nepristupačnost terena, monahinja bila pronađena da nije bilo psa Šibe iz Lazarevca i pripadnika Gorske službe spasavanja, koji je spasioce, prateći trag monahinje, doveo do jame do koje teško dolaze i najspremniji muškarci.

- Molila sam se Bogu svevišnjem i svim svetima i on je poslao dobre ljude po mene da me izvuku iz jame - kaže Jela.

Pas Šiba

Pripadnici Gorske službe spasavanja (GSS) poziv za pretragu terena dobili su u petak uveče, a u akciji spasavanja monahinje iz pećine učestvovali su pripadnici valjevske vatrogasne jedinice specijalizovani za izvlačenje iz ruševina, policajci, lovci Udruženja „Braća Nedić“ i meštani.

- Pećina je na oko 300 metara od manastira, a njen ulaz, na oko 30 metara od puta, nalazi se na strmoj litici i visini od 25 metara, do njega se dolazi bukvalno kretanjem s kamena na kamen, opasnom i uskom kozjom stazom. Ulaz u jamu, za koju se ne zna koliko se prostire u dubinu brda, ravan je, ali onda počinje okomiti pad. Srećom da unutrašnjost na početku nije potpuno strma jer je pitanje da li bi monahinja preživela pad, pošto smo je u svesnom stanju pronašli na oko 20 metara od ambisa. Za nas je i dalje potpuna misterija kako se žena od 62 godine uopšte popela do ulaska u jamu, ali pas Šiba nas je vodio u tom pravcu - pričaju spasioci.

Spašavanje monahinje iz jame

Spasioci izvlače monahinju iz jame

• Spašavanje monahinje iz jame | Foto:
Oni su Jelu iz ambisa izvukli uvezanu užadima i na nosilima, a zatim je transportovali do Urgentnog centra valjevske bolnice, gde je ugruvana, ali van životne opasnosti, zadržana na lečenju.

U manastiru živi 46 godina!

Manastir Pustinja

Manastir Pustinja | Foto: Predrag Vujanac

Jela, koja je u Pustinji, manastiru udaljenom dvadesetak kilometara od Valjeva, u kojem je i krštena, još od 1968, i uz mati Ninu, igumaniju, jedina je monahinja u jednoj od svetinja valjevskog kraja, manastiru koji se nalazi nedaleko od sela Poćuta, ali je zaklonjen strmim šumovitim padinama Orlovače i Bele stene.

SPASILAC VLADIMIR MILUTINOVIĆ (36), VLASNIK PSA:

„Naćulio je uši i lajao je sve jače“

„Kada sam ušao u pećinu, pas Šiba je naćuljio uši, telo mu je bilo napeto, pravo kao strela. Lajao je sve jače. Spustio sam se niz jamu duboku 12 metara i kroz nekakav mali otvor video sam monahinjinu ruku. Ispod otvora nalazila se rupa od četrdesetak centimetara sa metar i po, ispred koje su se nalazili kamenje i kosti životinja. Monahinja se kroz tu rupu provukla u ležećem stavu, verovatno u potrazi za izlazom. Ne mogu da opišem sreću kada sam video da je živa i da nije ozbiljno povređena“, započinje priču za „Alo!“ Vladimir Milutinović (36), spasilac Gorske službe spasavanja (GSS), koji je uz pomoć svog vernog psa prvi stigao do nesrećne monahinje i spasao je sigurne smrti.

Spašavanje monahinje iz jame

- Čim je svanulo, nas šestorica pripadnika Gorske službe i desetak meštana okupili smo se ispred manastira da se dogovorimo kako ćemo da pristupimo potrazi. Nedugo potom smo krenuli. Ja sam išao napred sa Šibom, a ostali su u vrsti išli za nama. Kada idemo u spasavanje, pristupamo terenu detaljno kao da na njemu prethodno nije bilo pretrage - započinje priču za „Alo!“ Vladimir. Kako on kaže za naš list, u potrazi dobar pas ima ključnu ulogu jer ima odličan njuh i za razliku od spasilaca, koji pokrivaju pet metara terena, pokriva 100.

Srećan kada nekog nađe

Inače, Vladimir smatra da je glavni zaslužni za spas monahinje njegov pas Šiba, koji je kod njega došao kada je imao svega mesec dana.
- Šiba živi za pretrage. Presrećan je kada nekoga nađe... Kao i ja, uostalom. Nas dvojica smo drugari otkad je štene bio. Početkom septembra smo proslavili zajedno i njegov drugi rođendan. Doduše, tortu od mlevenog mesa u obliku koske samo je on jeo - dodaje Vladimir sa osmehom.

- Za razliku od policijskih pasa, koji njuškaju zemlju, psi spasioci nos drže visoko. Oni love visoki miris, odnosno miris koji isparava iz tela... Šiba se, njuškajući, samouvereno kretao kroz stenovit, nepristupačan teren, sve dok nismo došli pred stenu koja se nalazila na nekih desetak metara iznad moje glave. Psu se tačno po telu vidi kada nanjuši unesrećenog. Rep mu je visoko podignut, uzbuđen je, napet i laje - dodaje Vladimir, koji je, kako kaže, bio presrećan jer je kod svog prijatelja prepoznao upravo te znakove. Vladimir se potom uzverao uz stenje i došao do pećine duge 15,20 metara. Šiba je postajao sve uzbuđeniji, pokazivao je na ulaz na dnu jame.

- Kroz otvor sam video monahinjinu ruku. Skoro istovremeno, putem radio-stanice neko od kolega je pokušao da me dobije. Starica se u tom trenutku trgla i okrenula ka otvoru, pa sam video da je živa i zdrava. „Staramajko, nemojte da se brinete! Došli smo da vam pomognemo. Sve će biti u redu“, rekao sam joj - prepričava Vladimir. Ubrzo potom, putem radio-stanice, a onda i dozivajući uzvikom „ejlop“, koji najdalje odjekuje u planini, dozvao je i ostale spasioce. Monahinju su uvili u foliju i toplu garderobu da se ugreje, dali joj vodu i na nosilima je provukli kroz uski otvor, a onda i dopremili do vozila Hitne pomoći.

- Neobično je kako je monahinja završila na nekom takvom nepristupačnom terenu, ali se to često dešava sa žrtvama koje nalazimo. Mogu samo zamisliti kroz kakav strah je prošla u jami u kojoj je bila celo veče. Mrak u pećini je potpun, prst pred okom se ne vidi, a gubi se i pojam o vremenu. Mora da joj je bilo jezivo noć provesti tamo - zaključuje Vladimir dok grli svog psa, zadovoljnog nakon uspešne potrage.

Poslednji komentari
  • Dobrivoje crnotravac Vreme: 13.10.2014 03:53h

Kako je dospela monahinja u tu pećinu odnosno jamu , to sam Bog zna.Ovog plemenitog čoveka i njegovog vernog psa, pre svega (a i ostale) treba nagraditi (novčano) za herojsko delo. Spasiti nečiji život u ovakvim uslovima je zaista za svaku pohvalu.

• Dobrivoje crnotravac Vreme: 13.10.2014 12:41h

Neka kaže koju Dobrivoje valjevac

• Hehe Vreme: 13.10.2014 17:06h

Moja keva ima 62 godine cirka..Saplice se i posrce u sred kuhinje.Ostavite zenu na miru, kako i zasto je zavrsila u sred jame.Zivela Siba i ziveli svi psi,najbolji prijatelji.

Pogledajte sve komentare

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs