alo.rs Aktuelno
NE DAJTE DA VAS OPELJEŠE
Na ove trikove nasedamo kada platimo više u restoranu: Fazon sa brojevima, vaša baka...
Menadžeri i vlasnici restorana sa posebnom pažnjom se bave izradom jelovnika, i kad to kažemo, ne mislimo konkretno na kvalitet spremanja i serviranja jela, već na grafičko uređenje menija.
Male tajne velikih majstora | Foto: Profimedia
Naime postoje određeni psihološki trikovi kojima mogu da nam izvuku više novca nego što smo planirali.
1. Ne koriste sliku valute
Znak dolara, evra, dinara tačnije bilo koje valute restorani izbegavaju da stavljaju u meni jer to podseća kupce da troše svoj novac, kažu psiholozi.
Istraživači sa jednog univerziteta ustanovili su da su gosti, kojima je dat jelovnik bez znaka valute, trošili značajno više novca nego oni koji su pred sobom imali jelovnik u kome je stajao znak dolara, evra...
2. Trikovi sa brojevima
Kada kreiraju cene u meniju vrlo pažljivo koriste broj 9 kako bi istakli vrednost nekog jela. Ono što je pokazalo istraživanje je da cene poput 9,95 su mnogo privlačnije za kupce nego 9,99 koje uglavnom viđamo.
3. Koriste se izrazito lepim opisima
Ustanovljeno je da je u restoranima koji imaju menije u kojima su jela opisana na lep i prijatan način veća prodaja za čak 27 odsto od onih koji to ne praktikuju.
4. Hranu povezuju sa porodicom
Gosti u restoranu će pre izabrati jelo koje se zove Bakina pita, ili Tetkina čuvena salata, nego da samo u jelovniku stoji "pita" to jest "salata".
5. Vizuelno ističu hranu
Kada je ime hrane boldovano, podvučeno nekom bojom ili uokvireno to jelo deluje mnogo primamljivije od ostalih na meniju. Ipak pojedini eksluzivni restorani izbegavaju ovakvu vrstu "ukrašavanja" jelovnika kako ne bi meni izgledao suviše drečavo i upadljivo.
6. Odvlačenje pažnje
Ovde se radi o jednostavnom triku. U jelovnik stave neko jelo koje primera radi košta 1.200 dinara. Tako ostala trocifrena jela deluju vrlo prihvatljivo. A to im je i bio cilj.
7. Velika i mala porcija
Ponude veliku i malu porciju gde je naravno mala jeftinija. Ali vam ne napišu koliko je ta manja zapravo manja od one velike. I vi se odlučite naravno za manju po nižoj ceni jer deluje pristupačnije. Tu su postigli cilj jer su od starta zapravo prodavali malu porciju a velika je tu čisto radi poređenja. Ona snižena cena je zapravo prava cena.
8. Gornji desni ugao
Prema jednom istraživanju trećina gostiju naruči jelo koje im prvo privuče pažnju. Zato restoran stavi najprofitabilnije levo u gornji desni ugao jelovnika, jer tu ljudsko oko ide prvo.
9. Ograničavanje izbora
Restorani bi trebalo da se trude da kupcu ne serviraju u meniju baš sve što imaju po sistemu - probaj sve. Optimalan broj za jednu kategoriju jela za brze restorane je 6 dok za one eksluzivne se kreće od 7 do 10.
10. Ugodna atmosfera
Istraživanje je pokazalo da su gosti u restoranima u kojima se svirala ili puštala klasična muzika trošili više nego u onim restoranima gde je na repertoaru bila pop muzika.
Nema komentara za ovu vest.
Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs