Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Aktuelno

TEORETSKI POTKOVANI, NESNALAŽLJIVI U PRAKSI

Naučite decu da uče!

Autor: A. E. | 18.12.2014 - 07:00:00h | Komentara: 0

Sposobnost da razlikujemo bitno od nebitnog uči se odmalena. Istraživanje profesora Fakulteta za specijalnu edukaciju pokazuje da većina đaka ne ume da selektuje informacije po značaju. Kada to izostane, nema suštinskog znanja, pa ni uspeha u njegovoj primeni.

Za sticanje znanja je potrebno  razumevanje, a ne samo  primanje informacija

Za sticanje znanja je potrebno razumevanje, a ne samo primanje informacija | Foto: Goran Srdanov

Za sticanje znanja je potrebno razumevanje, a ne samo primanje informacija. Razumevanje je proces, a često se u proces učenja ne uključuje sticanje motornih, perceptivnih i intelektualnih veština.


U našim školama se primenjuje uglavnom verbalno učenje, odnosno naša škola je više teorijska nego praktična, i to je potrebno pod hitno promeniti, već godinama upozoravaju stručnjaci. Reproduktivno znanje naše dece je solidno, ali je funkcionalno-upotrebno znanje veoma loše. Deca malo čitaju, a i kada to rade, čine bez razumevanja. A najbolji pokazatelj toga su rezulatati naših đaka na PISA testu, koji su poslednjih godina među najslabije plasiranima.Iako su solidno teoretski potkovani, đaci stečeno znanje ne znaju da primene u konkretnoj situaciji.

Najvažnije je promeniti način pristupa školi. Deca imaju pogrešne ciljeve u učenju. Proces učenja, koji je u osnovi obrazovanja i vaspitanja, ima za cilj da bude u funkciji sticanja određenih znanja i veština. Međutim, danas je sve češća pojava da deca uče za ocenu, usled čega ocena sama po sebi postaje cilj. Moguće je i da deca pokazuju manjak interesovanja da znanja povezuju sa stvarnim situacijama, usled čega gradivo uče površno.

Naučiti dete da razmišlja

Da je podvlačenje teksta najčešći način učenja, potvrđuju i đaci. Više od 20 odsto njih ima pogrešan kriterijum – umesto bitnog, izdvajali su ono što im je zanimljivo, jasno ili poznato. Tek devet odsto đaka pravilno pristupi tekstu i uoči suštinu. Stručnjaci zaključuju da školi nedostaje sistemsko obučavanje kako se uči. Važno je naučiti dete da razmišlja, povezuje. Roditelji često deci sažvaću gradivo. Razlikovanje bitnog od nebitnog se ne razvija više ni u školi ni kod kuće. To je veliki propust.

Nema komentara za ovu vest.

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
alo.rs VIP