Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Aktuelno

SNIMCI RAZGOVORA POSADE MI-17 I KONTROLE LETENJA

"Ne vidim pistu, imam problem..."

Autor: Alo.rs | 07.04.2015 - 12:03:00h | Komentara: 0

Ministarstvo odbrane objavilo je na svom sajtu nove podatke o udesu helikoptera Mi-17 u kojem je poginulo sedam osoba.

hELIKOPTER, MESTO PADA Foto: Vesna Lalić

Mesto pada helikoptera | Foto: Vesna Lalić

Na sajtu su, pored ranije objavljene odluke Javnog tužioca i dva izveštaja komisija o udesu, kao i priloga tih izveštaja koji su juče dati javnosti na uvid, objavljeni: foto dokumentacija, audio zapisi komunikacije kontrole leta i posade helikoptera, kao i vrednosti baze oblačnosti za 13. mart, kada je došlo do nesreće.

Sve te podatke možete pogledati na sajtu Ministarstva odbrane.

U udesu su, podsetimo, stradala četiri vojna člana posade, dva zdravstvena radnika i beba kojoj je trebalo da bude ukazana hitna medicinska pomoć.

Izvodi iz audio zapisa komunikacije Kontrole letenja i posade helikoptera

Snimak BEG-VL-1A_2D69B8C1-A5B7-4932-8E3B-F66147AF5603

Kontrolni toranj: Nastavite ka BOGGY-ju (Prilazna tačka za stazu 30 na Aerodromu "Nikola Tesla", op aut.), očekujte ALS 30.

Helikopter: Pasat 91, idemo prema VMA, znači destinacija je VMA...

Kontrolni toranj: OK, nastavite vi ka BOGGY-ju, evo sada će kolega da iskordinira sa ostalima. Mi smo razumeli da je dogovoreno sletanje u Beogradu, da je tu sve organizovano... Sanitet i ostalo.

Helikopter: Pogrešna informacija, sletanje je na VMA, imamo bebu jednu koja je životno ugrožena, nju vozimo i sletanje će biti na Banjički vis, tamo bi trebalo ekipa da nas dočeka, ovaj sanitet.

Kontrolni toranj: Važi Pasat 91, nastavite u pravcu BOGGY-ja, to vam je par kilometara od VMA, da vidimo da iskordiniramo to kako treba pa se čujemo. Javite, spremni za snižavenje.

Helikopter: OK, razumeo sam, 22 minute do sletanja na BOGGY, pardon na Banjički vis, heliodrom VMA, 22 minute do sletanja, samo recite podatke meteo za bazu i bilo bi super.

Kontrolni toranj: OK, baza u Beogradu 290, za 30 24 fita, vertikalna vidljivost je ovde baš na aerodromu 540 fita, a overkast je na 300 fita.

Helikopter: Overkast je na 300 fita, znači imaćemo problem za Banjički vis. OK, u svakom slučaju, imamo li odobreno prolaz prema Banjičkom visu, ja bih prvo došao na batajnički aerodrom, posle toga prelet na Banjički vis.

Kontrolni toranj: Nastavite ka Beogradu, Pasat 91.

Helikopter: Pasat 91 razumeo. Idemo direktno prema Banjičkom viso, ako budem imao uslove za vizuelno sletanje sleteću, ako ne bice ALS za batajnički aerodrom, posle toga vizuelan prelet na Banjički vis.

Kontrolni toranj: U redu.

(Nakon toga Kontrolni toranj nastavlja komunikaciju s drugim letelicama u svojoj nadležnosti.)

Snimak BEG-VL-1A 4F2B2AB5-70A1-42A3-815F-92DED8621C9E

Kontrolni toranj: Pasat 91, Beograd, još jedno pitanje, kada ste preleteli breko Banjičkog visa, kako vam izgleda tu vreme, da li ćete moći da sletite kada se budete vraćali ili da se organizuje neki prihvat na Batajnici za tu bebu?

Helikopter: Ne mogu da procenim sutaciju vezano za Batajnicu. Ovde je oko 380 metara baza... Ako ne budem mogao da imam prihvat na VMA doći ću na Batajnicu, pa posle toga biće vizuelno na VMA.

Snimak beg-vl-1a 5ff9a978-75ee-449d-aafb-171e6bb76f6f

Kontrolni toranj: Pasat 91, ovo pitanje malopre je bilo u vezi inkubatora. Treba da se obezbedi inkubator za tu bebu, pa nas zanima vasa odluka, vaša procena situacije, da li će to moći na Banjičkom visu ili da oni odmah to organizuju na Batajnici da pšsalju inkubator.

Helikopter: Ne mogu da znam procenu s obzirom na meteo situaciju, ja sam sada u oblacima na 2.000 metara bez spoljne vidljivosti, ne mogu da procenim situaciju vezano za povratak. Prvo treba da izvršimo uzimanje tamo, ako moram da vam dam info odmah sad, onda je najbolje na batajničkom aerodromu da imamo prihvat.

Kontrolni toranj: OK, preneću info. Hvala


Snimak BEG-VL-1A_06B09007-96D8-4ED9-A3D4-E3B3B7AF6A9C

Kontrolni toranj: Evo helikopter, još tri i po minuta do dodira na 30.

Helikopter: Halo Beograd, Pasat 91, evo nas na prilazu na stazu 30

Kontrolni toranj: Pasat 91, još jednom na 118.10...

Snimak BEG-VL-1A_CD11B2F5-3CEF-486C-9531-4F6932824D2E

Helikopter: Ponovoja  ne vidim pistu, imam problem, nemam vidljiv konkakt moram u penjanje.

Kontrolni toranj: Iznad piste se sada, 91, možete se zadržati, lebdenje iznad piste, javite ako ugledate ispod vas jer tačno ste na pragu 30.

Helikopter: Pa ne vidim je, imam 140 metara.

Kontrolni toranj: Vi ste tačno iznad praga 30, 91.

Helikopter: Je l' vidi neko?

Prekid prenosa.

Poslednja poruka Omera Mehića Kontroli letenja

Poslednja poruka Omera Mehića Kontroli letenja (Klikni na sliku za uvećanje)

Nema komentara za ovu vest.

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
alo.rs VIP