BOJAN BOJKOVIĆ, IZVRŠNI DIREKTOR ŽELEZARE, PORUČUJE RADNICIMA:
Nema brige, biće para!
Oko 5.100 zaposlenih u smederevskoj Železari, bar za sada, nema razloga da brine za svoju budućnost, jer novi menadžment koji uskoro preuzima rukovođenje čeličanom namerava da podiže proizvodnju, plate, osvaja nova tržišta...
Podizaće se proizvodnja, plate, osvajati nova tržišta... Bojan Bojković | Foto: Mladen Šurjanac
To u intervjuu za „Alo!” potvrđuje i Bojan Bojković, izvršni direktor Železare Smederevo koji navodi da, iako je „Ju es stil” svojevremeno vratio Železaru Vladi Srbije, jer nije uspeo da zaradi na njoj, situacija na tržištu čelika je sada drugačija i ima uslova da „HPK inženjering„, koji će upravljati srpskom čeličanom, počne da pravi profit u narednih pola godine.
Gudiš i Kamaraš bi mogli i da
kupe Železaru
- Da li i sam HPK može u nekom momentu u naredne tri godine da se ponudi da kupi Železaru?
- Da, sami su tražili da se ta stavka unese u ugovor o vođenju Železare.
- Džon Gudiš i Peter Kamaraš su zaista ozbiljna imena kada je u pitanju globalno vođenje železara. Oni sa sobom dovode u Srbiju ozbiljan tim, kao i dodatno finansiranje od oko 20 miliona dolara u sirovinama, što je sasvim dobra osnova da se srpska čeličana podigne na zdrave noge.
Stanje na tržištu je drugačije nego kada je „Ju es stil” napustio Železaru, sada može da se napravi profit | Foto: Oliver Bunić
- Verujete li da Železara, koja trenutno mesečno pravi minus od 10 miliona dolara, može da počne da ostvaruje profit?
- U narednim mesecima ne, jer je to dugotrajan proces i samo za sirovine se čeka po mesec i po dana, ali za pola godine svakako.
- „Ju es stil„, koji drži veliki deo svetskog tržišta čelika, a čiji je potpredsednik bio upravo Džon Gudiš, danas suosnivač „HPK inženjeringa„, napustio je Železaru, jer nije uspeo da je učini profitabilnom. Imate li dovoljno osnova za optimizam da će mu to sada poći za rukom?
- Uslovi na tržištu su se u međuvremenu potpuno promenili, a ne treba zaboraviti ni da je cela stvar počela globalnom krizom i da je sve bilo stalo, a pogotovo građevinska industrija koja je osnova za proizvodnju čelika. Sada je pak situacija drugačija, stvorila se dobra osnova za profitabilnost i sada samo mora da se maksimizira proizvodnja.
- Ko će još, pored Gudiša i Petera Kamaraša, koji su osnivači „HPK inženjeringa„, voditi Železaru?
- HPK dovodi 24 menadžera koji će voditi srpsku čeličanu. Ipak, istovremeno će pored sebe imati ljude sa kontrolnih funkcija, a koji su imenovani od strane Nadzornog odbora i Vlade Srbije. Oni će nadgledati sve što rade ljudi iz HPK i davati supotpis za svaku veću odluku.
- Sa Vladom treba da potpišu ugovor na ukupno tri godine...
- Ugovor jeste na tri godine, s tim što i pre isteka tog roka on može da se raskine ukoliko se nađe dobar strateški partner za privatizaciju Železare.
Nije mi ponuđeno da budem deo vladinog menadžerskog tima
- Vi se već spominjete u javnosti kao predstavnik vladinog menadžerskog tima. Da li vam je neko iz Vlade predložio da se prihvatite te funkcije?
- Nisam ni sa kim još o tome razgovarao. Meni je zadatak bio da nađemo za Železaru ozbiljnog strateškog investitora koji je radio taj posao i koji ima novca da srpsku čeličanu učini profitabilnom. Svoj sam posao uradio, a naravno uvek sam tu ako je nešto potrebno.
Nema komentara za ovu vest.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs