Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Aktuelno

KAMIONDŽIJE OPREZ

Nema više šoferovanja po Nemačkoj za male pare?

Autor: Novosti | 09.06.2015 - 14:49:00h | Komentara: 0

Zakon o minimalnoj zaradi zvaničnog Berlina mogao bi da pomrsi konce i našim špediterima. Stranci koji voze kroz ovu evropsku državu moraju da zarađuju 8,5 evra po satu

Kamiondžija

Kamiondžija | Foto: Profimedia

Put srpske robe u Nemačku mogao bi značajno da poskupi. Ukoliko se nemački zakon o minimalnoj zaradi bude odnosio i na strane kompanije, naši špediteri i izvoznici moraće pošteno da odreše "kesu".
Poslodavci u Nemačkoj od 1. januara ove godine svoje zaposlene moraju da plaćaju najmanje 8,5 evra po satu, ali je posle žalbi nekoliko članica EU iz njega privremeno izuzeta transportna industrija. Prevoznici nestrpljivo iščekuju konačnu odluku Evropske komisije po tom pitanju, pišu "Novosti".
Nemačka je, objašnjavaju u Privrednoj komori Srbije, ovim zakonom prvi put utvrdila minimalnu cenu rada, ali i predvidela da se on primenjuje i na tranzitni saobraćaj. Na radnike koji nisu državljani Nemačke, a obavljaju prevoz kroz Nemačku.
- Ovo je još jedna nova barijera - kaže za "Novosti" Tatjana Ivanović, generalni sekretar Udruženja za međunarodni transport.
- Veliki problem je odnos cene rada u Srbiji i Nemačkoj i to nije za poređenje. Ohrabruje to što je Evropska komisija pokrenula prekršajni postupak protiv Nemačke, koja ima rok od dva meseca da se izjasni. Očekuje se da će zakon biti korigovan i da će se odnositi samo na kabotažu, odnosno na one prevoznike koji transportuju robu unutar Nemačke. Našim špediterima kabotaža u Nemačkoj nije ni dozvoljena, jer Srbija nije članica EU. Ako bude takva izmena zakona onda to naše prevoznike ne dotiče.
U slučaju da Nemci ne promene zakon, naši transportna preduzeća će imati probleme, pre svega administrativne. Obimna dokumentacija i svi papiri moraju da budu na nemačkom jeziku, tako da je reč o velikim troškovima dokazivanja. Ipak, uz minimalnu cenu rada, koja je oko jednog evra u Srbiji, kada se dodaju i dnevnice vozačima onda će to otprilike i biti iznos koji
Nemci traže.
Inače, Italija i Nemačka su zemlje sa kojima Srbija ima najveću robnu
razmenu.
- Ovaj Zakon bi uticao na trgovinsku razmenu između Nemačke i Srbije, koja je tradicionalno jedan od vodeđih partnera Srbije, kako u uvozu, tako i u izvozu - objašnjavaju u PKS.
- Činjenica je da bi cena rada vozača koji su angažovani u transportu u Nemačkoj, znatno povećala troškove naših preduzeća koja posluju sa Nemačkom, i na taj način smanjila konkurentnost naših preduzeća u ovom sektoru. Takođe, ne treba zanemariti činjenicu, da bi zakon uveo i dodatno administrativno opterećenje poslodavcima koji angažuju vozače koji voze u ili kroz Nemačku.
Ovo podrazumeva, da bi srpski vozači bili u obavezi da carinskom organu prilikom ulaska dostave dokaz da im poslodavac sa sedištem u Srbiji, za vreme boravka u Nemačkoj, obračunava i isplaćuje minimalnu cenu rada po propisima Nemačke.

Nema komentara za ovu vest.

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
alo.rs VIP