![Tajne kamere snimaju i mere brzine vozila](/resources/img/09-02-2013/single_news/317611-8.jpg)
Kamere snimaju i mere brzinu vozila iz neposredne blizine
Policija ugrožava bezbednost saobraćaja snimanjem vozila u pokretu, proističe iz saopštenja poverenika za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti Rodoljuba Šabića. Kamere koje beleže vozila u pokretu snimaju na udaljenosti od tri do pet metara, a to, po oceni same MUP-ove prezentacije predstavlja direktno ugrožavanje bezbednosti saobraćaja.
Zbog toga je izrečena zabrana koja će trajati dok se ceo postupak ne uskladi sa Ustavom i zakonom. Policija direktno krši Ustav i zakon ako snima učesnike u saobraćaju. Poverenik je naložio MUP-u da prestane sa nedozvoljenom obradom podataka o ličnosti policijskih službenika i građana koje oni kontrolišu putem kamera ugrađenih u patrolna kola i uređaja za audio snimanje instaliranih na opremi i uniformi službenika saobraćajne policije.
![Rodoljub Šabić](/resources/img/17-04-2013/single_news/442579-03.jpg)
Rodoljub Šabić | Foto: Saša Maričić
Podsetimo, snimanje učesnika u saobraćaju uvedeno je zbog suzbijanja korupcije, policijske torture, ali i obezbeđivanja relevantnih dokaza za učinjene prekršaje. Rodoljub Šabić je juče saopštio da se može razgovarati o tome da li bi uspostavljanje takvog nadzora sa stanovišta suzbijanja korupcije ili torture moglo biti dobro i legitimno, ali, se to nikako ne može realizovati na neustavan i nezakonit način. U saopštenju je Šabić posebno apostrofirao problem ugrožavanja bezbednosti saobraćajne policije.
U relevantnom aktu MUP-a, Uprave saobraćajne policije, pod nazivom „Objašnjenje o policijskoj kontroli upotrebom audio i video nadzora u vozilima saobraćajne policije”, piše da se vozilo opremljeno ovim nadzorom koristi za snimanje intervencije policijskih službenika u pokretu, kretanjem iza kontrolisanog vozila na udaljenosti od tri do pet metara, te da se takozvani AVI nadzor koristi i za snimanje intervencija policijskih službenika u stacionarnoj kontroli saobraćaja, sa iste udaljenosti zbog nemogućnosti zumiranja na većim udaljenostima, a zbog gubitka oštrine snimka.
– Ne treba biti nikakav stručnjak za saobraćaj da bi se znalo da bi upravo poštovanje ovog „naloga” (tri do pet metara) predstavljalo direktno ugrožavanje bezbednosti saobraćaja. Ilustracije radi, i na samoj internet prezentaciji MUP-a, Uprava saobraćajne policije, u delu menija „Preventiva”, nalazi se tabela, u kojoj se između ostalog navodi da zaustavni put već pri brzini od 50 kilometara na čas iznosi 29 metara po suvom, a 45 metara po mokrom kolovozu. U tekstualnom delu između ostalog piše da je nepoštovanje bezbednog odstojanja između vozila, jedan od najčešćih uzroka saobraćajnih nesreća – rekao je Šabić.
![policija policajci hapšenje](/resources/img/26-11-2013/single_news/865181-20100416-blic-nebojsa-markovic-beograd-di002245487.jpg)
Ugrožavanje bezbednosti pri sprovođenju zakona | Foto: Nebojša Marković
Poverenik je postavio pitanje zašto je i po kom osnovu „u svrhu bezbednosti saobraćaja” potrošeno 1,5 miliona evra za nabavku opreme koja s tim zapravo nema nikakve veze.
Ceo slučaj je otkriven zahvaljujući Sindikatu srpske policije, to jest predsedniku Regionalnog centra Novi Sad saobraćajnom policajcu Vladimiru Džigurskom. On je zatražio od poverenika za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti da sprovede nadzor nad radom Ministarstva unutrašnjih poslova u delu koji se odnosi na primenu Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, to jest audio video snimanju učesnika u saobraćaju.
Predsednik Sindikata srpske policije Glišo Vidović, zbog svega toga smatra da načelnik Uprave saobraćajne policije general Dragiša Simić, treba da se povuče sa te funkcije jer je odgovoran što Uprava saobraćajne policije skoro godinu dana krši Ustav, zakone i prava građana Srbije.