Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Aktuelno

USKORO ZABRANA UVOZA VOZILA SA EVRO TRI MOTOROM?

Polovni automobili biće skuplji i do 50 odsto!

Autor: Naše novine | 03.03.2015 - 09:07:00h | Komentara: 11

Ukoliko prođe ideja uvoznika novih automobila, koju podržavaju i stručnjaci za bezbednost u saobraćaju, svaki automobil koji ulazi u Srbiju morao bi da ima bar evro četiri motor.

Gradski automobili

Gradski automobili | Foto: G. Srdanov

Uvoznici novih automobila, naime, smtraju da bi država trebalo da zabrani uvoz automobila sa evro tri motorom i uvede pravilo po kojem bi donja granica za uvoz polovnjaka bila evro četiri motor. Iako su bezbedniji i ekološki bolji, ovi automobili, međutim, koštaju od 10 do 50 odsto više nego slični sa evro tri motorom.

Koordinator Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Milan Vukasović kaže da ne bi trebalo uvoziti automobile starije od deset godina, a da bi donja granica za uvoz trebalo da budu vozila sa evro četiri motorom.

- U Evropi su već u upotrebi automobili sa evro šest motorom, dok se kod nas voze ona sa evro tri motorom, koji je ekološki neprihvatljiv za zemlje EU, zbog čega ti automobili i završavaju kod nas. Drugo, ta vozila nisu dovoljno bezbedna pa je naš stav da bi uvoz polovnih vozila trebalo podići barem za jednu evro normu, jer evro tri vozila stara su i po 15 godina i kako god da su održavana, ona ne prelaze nešto što se može smatrati minimumom bezbednosnih normi, kaže Vukasović za "Naše novine".

Sa druge strane, vozila sa evro četiri motorm znatno su skluplja od onih sa evro tri motorom, što bi mogao da bude veliki problem većini ionako osiromašenih vozača. "Trojkaši", upravo zbog cene, mnogo su popularniji u Srbiji, a tome u prilog govore i podaci Agencije za bezbednost saobraćaja. Tako je od 45.664 polovnjaka, koliko prema njihovoj evidenciji uvezeno prošle godine, oko 55 odsto je onih sa evro tri motorom.

U Ministarstvu saobraćaja i agenciji nisu hteli da komentarišu da li će zabraniti uvoz automobila sa evro tri motorom, ali su svejedno naglasili da su u vreme kada su važeća pravila o uvozu doneta samo novi automobili imali evro četiri motor.

Uvoznici polovnih automobila takođe smtraju da treba zabraniti uvoz vozila sa evro tri motorom, iako su svesni da će im to smanjiti profit.

Poslednji komentari
  • Vasilj Vreme: 03.03.2015 10:23h

    Sta govoriti o bezbednosti, kada se kod nas voze krsevi, zastave 101, 128, jugo svih avrijanti, sa spojlerima ili bez i niko ih ne spominje, iako je svaki ne euro 3, ali i euro 2 automobil bezbedniji od njih. To je licemerje, zato sto vidimo da se mnogi nasi zastavini krsevi, i ne samo zastavini, voze registrovani, iako nema sanse da se registruju, samo gledajuci po spoljnom izgledu. A o pojedinim autobusima da ne govorimo.

  • dejan Vreme: 03.03.2015 11:15h

    A da li ovi stručnjaci razmišljaju da uvedu evro 4 platu,pa da ste nešto znali napravili bi auto,a ne bi zvali žabare.

  • miki Vreme: 03.03.2015 12:54h

    T0 je trebalo da se uvede jos pre pet godina. Od tada se ta tema razvlaci ali niko nista ne preduzima.

  • kalča007 Vreme: 03.03.2015 14:15h

    U Evropi su već u upotrebi automobili sa evro šest motorom,u Evropi,u Evropi......ma mi smo bre shvatite to 1000 god iza Evrope,pa kod nas se voze još fićke,peglice,pezejci,bube,tavrije,vartburzi i dr.Pa ko ne voli da vozi nov auto no nema rođače...............

  • Vlada Vreme: 03.03.2015 17:37h

    Mislim sns-ovci da nisu toliko naivni. To bi im bilo poslednje što bi uspeli da urade. Narod bre nema hleba da jede, oni samo smišljaju kako da ljudima skoče na grbaču i da im otežaju život

Pogledajte sve komentare

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
alo.rs VIP