Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Aktuelno

NOVU UDAR PO DŽEPU GRAĐANA

POŽURITE S KUPOVINOM: Polovnjaci u Srbiji uskoro mnogo skuplji! (FOTO)

Autor: Novosti | 10.06.2014 - 11:47:00h | Komentara: 4

Otkako je 19. aprila počela detaljna kontrola u skladu s novim propisima, za jedan putnički automobil u proseku treba platiti između 12 i 14.000 dinara, u zavisnosti od mesta na kojem se pregled obavlja, a na to treba dodati i 5.000 dinara za šlepovanje.

Gradski automobili

Ilustracija | Foto: G. Srdanov

Poskupljenje polovnih vozila u Srbiji je neminovno, a razlog za to su znatno veći troškovi uvoza korišćenih vozila nekog što je to prvobitno najavljeno. Otkako je 19. aprila počela detaljna kontrola u skladu s novim propisima, za jedan putnički automobil u proseku treba platiti između 12 i 14.000 dinara, u zavisnosti od mesta na kojem se pregled obavlja, piše SAT plus.
Uvoznici polovnih automobila kažu da nisu očekivali da će ukupan trošak po vozilu biti ovoliki i da će ipak morati da ga uračunaju u krajnju cenu.
Naravno, od svega ovoga država će imati koristi, jer se ove godine očekuje uvoz oko 100.000 polovnih vozila u Srbiju.
Naime, iako će broj uvezenih polovnjaka biti manji za dvadesetakak hiljada nego u 2013, država će inkasirati neuporedivo više novca zahvaljujući merama koje je preduzela u regulisanju ove oblasti, pišu Novosti.
Računica je jasna: ako je prosečna cena uvezenih vozila 3.000 evra, u budžet Srbije će se samo na osnovu PDV (carina na polovna vozila iz EU je ukinuta) sliti 60 miliona evra.
- Srbija je od početka godine uvela niz mera u nastojanju da uredi tržište polovnih vozila i to je veoma dobro – kaže za Novosti Jovan Radić, generalni direktor kompanije “V8″, koja se dugi niz godina bavi uvozom vozila.

Početna cena ovog  automobila je  40.000 dinara

Ilustracija | Foto: Goran Srdanov

Od 1. januara se vrednost vozila koje se uvozi procenjuje na osnovu kataloga AMSS na svim carinarnicama čime su izbegnute brojne manipulacije, tvrdi Radić.
Ranije su, recimo, mnogi “papirološki” uvozili vozila iz Nemačke preko Italije, pa se onda primenjivao italijanski katalog za procenu koji je dosta povoljniji od nemačkog. Sada toga više nema.
- Država je propisala da prvo dovezete automobil u carinsko skladište. Zatim da na osnovu potvrde koju uzmete od Agencije za bezbednost saobraćaja dobijete pravo da izuzmete vozilo sa carine i da ga odvezete do jedne od šest ovlašćenih institucija koje će obaviti kontrolu. Tek kada dobijete sve potvrde da je automobil regularan i saobrazan papirima, pristupate carinjenju – kaže Radić.
Međutim, ta uredba, koja je i dalje na snazi, počela je da se sprovodi nešto drugačije. Sad je omogućeno da odmah platite carinu, pa da posle obavljate pregled. To je znatno ubrzalo ceo proces, smanjilo gužve na carinskim skladištima, ali je donelo i određene rizike.
Radić kaže da je do sada u praksi zabeleženo dosta slučajeva da ocarinjeno vozilo ne može da prođe kontrolu ni ovlašćenih ustanova, ni Agencije za bezbednost saobraćaja, jer ne ispunjava određene kriterijume, pišu Novosti.
To je rizik s kojim svi koji se odluče da izmene “red poteza” moraju da računaju. Zato je preporuka kupcima da kupuju vozila koja su prošla kompletnu proceduru.

NAJBOLJU ponudu polovnih autmobila možete pogledati OVDE.

Poslednji komentari
  • Sumaher Vreme: 10.06.2014 13:35h

    Iovako ih ima previse na trzistu i kupovna moc ljudi je opala...Pohitajte :)

  • Max Vreme: 10.06.2014 14:32h

    Smehotresna kontrola koga ili cega , treba novinari da odu i zabeleze za cega se tu u stvari uzimaju pare. Odredjena grupacija dobila dozvolu da maltretira i uzima pare.

  • Liki Vreme: 10.06.2014 15:33h

    Kupovace ,,zna se ko''. Narod od postene plate sigurno nece.

  • Deki Vreme: 10.06.2014 20:28h

    Šta ste uradili, koga vi pravite blesavim? Pa ja i sa 14000 dinara datim više opet ne znam da li je na vozilu prava kilometraža. Promena kilometraže i dalje nije krivično delo a i tih 14000 ne ide državi već povlašćenim pojedincima. Ukinuti odmah agenciju za bezbednost saobraćaja

Pogledajte sve komentare

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
alo.rs VIP