alo.rs Aktuelno
POGLEDAJTE:
Prvi švajcarski voz prevezao putnike do Vojvodine! (FOTO)
Prvi Štadlerov voz koji je krenuo danas srpskim prugama na relaciji Beograd - Novi Sad - Subotica stigao je tačno na vreme u Novi Sad. To je prvi novi elektromotorni voz, koji su srpske železnice nabavile, posle više od 30 godina.
Direktor "Železnica Srbije" Miroslav Stojčić (desno) | Foto: Tanjug / Oksana Toskić
Generalni direktor Železnica Srbije Miroslav Stojčić, koji je tim vozom otputovao za Novi Sad, poručio je da će građani na toj liniji imati brži i udobniji prevoz.
Stojčić je na konferenciji za novinare u Glavnoj železničkoj stanici Beograd rekao da je do sada srpskim železnicama isporučeno 17 novih Štadlerovih vozova, od ukupno 21 garniture, kao i da će se ti vozovi sukcesivno uključivati u redovan putnički železnički saobraćaj širom Srbije.
Preostala četiri voza će, kako je predviđeno ugovorom, biti isporučena do kraja avgusta.
Foto: Tanjug / Oksana Toskić
Stojčić je istakao da su ti švajcarski vozovi napravljeni po najsavremenijoj tehnologiji i da je njihova maksimalna brzina 160 km na sat, ali da će zbog stanja pruge saobraćati manjim brzinama.
On je kazao da će se brzina vozova povećavati kako se budu završavali započeti projekti na modernizaciji srpskih pruga, koji se finansiraju sredstvima ruskog kredita od 800 miliona dolara namenjenih železnici.
Železnice Srbije su potpisale ugovor sa švajcarskim Sstadlerom za isporuku 21 elektromotornog voza marta 2013, a vrednost ugovora je 99 miliona evra i realizuje se iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj.
Foto: Tanjug / Oksana Toskić
Stojčić je rekao da rukovodstvo nastavlja da reformiše i modernizuje Železnice Srbije, u skladu sa planom Svetske banke i Vlade Srbije, kao i da se u tom smislu priprema i početak funkcionisanja tri posebna preduzeća unutar srpskih železnica.
Kako je ranije najavilo Ministarstvo građevine, saobraćaja i infrastrukture, tri posebna preduzeća za infrastrukturu, putnički i železnički saobraćaj trebalo bi da počnu odvojeno da posluju već od 1. jula ove godine.
"Priprema se rad novih kompanija, raspodela imovine i zaposlenih", rekao je Stojčić.
Konferenciji su prisutvovali i predstavnici kompanije Štadler.
Foto: Tanjug / Oksana Toskić
Voz je komforan i klimatizovan, ima savremeni elektronski audio i video sistem za informisanje, kao i vakuum toalet koji je prilagođen i za osobe sa posebnim potrebama.
Putnici mogu da koriste i interfon, preko koga u slučaju opasnosti mogu da komuniciraju sa mašinovođom.
Foto: Tanjug / Oksana Toskić
Novi Štadlerov voz je uključen u redovan putnički saobraćaj i to kao ICS (Inter Siti Srbija).
Železnice će na liniji Beograd - Sutobica imati ukupno pet Štadlerovih garnitura, danas su uvele jednu i u naredne dve nedelje će uvesti još po dve.
Na primer, na relaciji Beograd - Novi Sad cena karte za prvi razred iznosi 560 dinara u jednom smeru ako su kupljene na blagajni železničke stanice, a za drugi razred 430, dok do Subotice košta 940 i 720 dinara.
Foto: Tanjug / Oksana Toskić
Na relaciji Beograd - Subotica, voz će svakodnevno polaziti iz Beograda u 17.00 i u povratku za Beograd u 05.55 sati.
U narednom periodu cena karte na toj liniji će biti povećana za oko 15 odsto.
Tagovi:
-
igor Vreme: 24.06.2015 00:40h
samo tako nastavite
Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs