PREVENCIJA
Rebić:Završen nacrt izmena Zakona o saobraćaju
Radna grupa Ministarstva unutrašnjih poslova (MUP) privela je svoj posao kraju i sačinila nacrt izmena Zakona o bezbednosti saobraćaja izjavio je danas načelnik Uprave saobraćajne policije Vladimir Rebić dodajući da je predviđeno uvodjenje novih ograničenja za mlade vozače.
Vladimir Rebić | Foto: Dimitrije Goll
Rebić je za TV Pink rekao da su izmene brojne, a cilj novih rešenja je usklađivanje sa evropskim standardima i sprečavanje tragedija na putevima.
On je precizirao da je jedna od najvažnijih izmena uvođenje niza novih ograničenja za mlade vozače, i to pre svega za one koji prvi put stiču pravo na upravljanje motornim vozilom.
"Umesto dosadašnje jedne godine, neko ko prvi put stiče pravo na upravljanje vozilima A i B kategorije, će dve godine imati probnu vozačku dozvolu, a ako to lice ima manje od 19 godina, do 21. godine". naveo je Rebić.
Autoškola | Foto: Vesna Lalić
On je objasnio da to praktično znači da će neko ko sa 17 godina položi vozački ispit, četiri godine biti u statusu vozača sa probnom vozačkom dozvolom.
Rebić je ukazao da će za mlade vozače biti propisan niz ograničenja - zabrana vožnje u noćnim uslovima od 23 sata do šest sati ujutru, nulta tolerancija po pitanju alkohola i korišćenja mobilnog telefona, po pitanju dozvoljene brzine...
Strože kazne za saobraćajne prekršaje | Foto: Sandra Vojnović
Lice mlađe od 18 godina u vozilu mora biti u društvu osobe koja ima iskustvo upravljanja od pet godina tom vrstom vozila, dodao je Rebić.
Osim ograničavajućih normi za mlade koja im se moraju usaditi kao pozitivne, uslediće niz i drugih izmena za popravljanje ambijenta bezbednosti saobraćaja, a među njima je i zaština mera oduzimanja vozila za lice koje upravlja u stanju potpune alkoholisanosti preko dva promila, ili bez dozvole, kazao je Rebić.
-
Dragan Jovanovic Vreme: 29.11.2014 11:41h
Znaci, sad osoba napuni 19 godina, polaze vozacki i do 21 ne mora da sedne za volan, da se ne bi dovela u poziciju da nappravi neki od prekrsaja. Navrsenjem 21. godine postaje "iskusan" vozac, i onda moze da gazi po ulicama bez problema. Valjda ovi koji pisu zakone ne mogu da shvate, da bahato ponasanje potice iz porodice i mozga samog vozaca i da nema veze sa godinama. ako je problem u upravljanju vozilom, onda i za glasanje na izborima treba uvesti pravilo da mladji od 21-ne godine glasaju u prisustvu roditelja ili iskusnog glasaca. Jer njihov pogresan glas je za ovu naciju jednako smrtonosan kao i bilo koje drugo oruzje.
-
goran Vreme: 29.11.2014 15:01h
osnova svih zakonskih rijesenja bi bio da se sprijece sva ova desavana u saobracaju.pa time mislim da bi se trebalo uvest besplatni tel .broj popout 112 na koji gradani mogu direktno da obavjestavaju o bahatom ponasanju ucesnika u saobracaju i time unapred sprecavati nasilno ponasanje tako sto ce policija po pozivu odama da reaguje da se tragedije ne desavaju
-
Veki Vreme: 29.11.2014 17:18h
A šta je sa lošim putevima, ma šta lošim uništenim putevima, lošom signalizacijom, starim vozilima itd.? Ko će to da popravi? A šta sa vozačima koji voze po 15, 20 godina, a blage veze nemaju o vožnji i propisima?
-
Brance Vreme: 08.12.2014 17:59h
Prosto resenje koje glasi: veca efikasnost policije, (nisam time htela reci da nisu efikasni), astronomske kazne, alkohol ni pod tackom razno ako se upravlja automobilom, kucno vaspitanje maksimalno i pitanje za mene najvaznije zasto nam deca izlaze u 12 a vracaju se kuci u 05, 06? Da li je moguce ograniciti rad kafica npr. do 12h i apsolutnu zabranu tocenja alkohola posle tog vremena? Kad svom detetu kazem zasto izlazis tako kasno dobijem odgovor da pre tog vremena nema nikog u gradu. Molim vas, recite mi da li su deca koja se vracaju kuci u 05 ili 06 ujutru sposobna za bilo koji posao sem da spavaju po ceo dan? Znam da se ovaj komentar nece mnogima dopasti ali to je moje misljenje i verujem misljenje mnogih koji razmisljaju glavom. Zao mi je dece i njihovih roditelja koja su stradala zbog glupe brze voznje i alkoholisanog stanja.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs