NEVREME POKVARILO RAMPE U NIŠU
Rulet smrti na prugama!
Rulet smrti na niškim prugama! Na tri pružna prelaza u centru grada, na delu od železničke stanice do Ćele-kule vozovi jure ovim prugama iako su rampe proteklih nedelju dana podignute zbog kvara, koji je izazvalo veliko nevreme 27. jula. Voda i vlaga navlažili su kablove na ovoj deonici, zbog čega ne rade rampe u niškim ulicama Jug Bogdanovoj, Dušana Popovića i Njegoševoj. Iako pešaci i vozači smatraju da je samo pitanje trenutka kada će se desiti tragedija, u „Železnicama Srbije“ tvrde da nema opasnosti i da bezbednost nije ugrožena.
Pruga | Foto: M. Veselinović
- Ovo ima samo kod nas, rampa da je podignuta, a voz da prolazi. Niš je ceo ispresecan mrežom pruga sa dotrajalim prelazima. Ili neka isele prugu ili, bre, neka poprave već jednom te rampe pre nego što neko izgubi glavu - kaže Dragan Janković iz naselja Trošarina.
Taksista „Duga taksija“ Miljan Veselinović fotografisao je i na društvenu mrežu Fejsbuk postavio sliku voza na pružnom prelazu u Njegoševoj ulici, kod Starog groblja kako prolazi, dok je rampa podignuta.
- Svaka čast mašinovođi. Zaustavio se ispred prelaza i trubio, pa tek onda nastavio. Ali ovo se ne dešava u Nišu na pružnim prelazima samo u poslednjih nekoliko dana, već se takvi prizori viđaju godinama. Osim ova tri prelaza, dešava se povremeno i na prelazu kod Palilulske pijace, i u Ulici Dimitrija Tucovića da, recimo, rampa bude spuštena, a da nema voza i po 15 minuta. Onda se rampa podigne, a voz naiđe. To su opasne situacije, jer građani i vozači ne znaju da li je prelaz pokvaren, pa sam viđao da prelaze i kada je rampa spuštena. Dok neko ne nastrada, izgleda ništa se neće promeniti. „Železnicama“ je valjda jasno da nešto sa sistemom nije u redu i da bi trebalo da ga poprave - kaže Veselinović.
Direktor Medija centra „Železnica Srbije“ Nenad Stanisavljević navodi da su sve ekipe na terenu i da se užurbano radi na popravci kvarova na tri prelaza.
- Radove je dodatno otežala činjenica da su pružni kablovi na ovoj deonici rađeni pre više od 30 godina i da su tek nakon otkopavanja utvrđena pojedina odstupanja od projekata za tu deonicu. Ekipe „Železnica Srbije“ su na terenu i rade na što bržoj popravci kablova i ponovnom puštanju u redovan rad putnih prelaza na ovom delu pruge. O kvarovima je 28. jula obavešten i MUP. I pored toga što ova tri putna prelaza trenutno ne rade, bezbednost železničkog saobraćaja na njima nije ugrožena - tvrdi Stanisavljević. On objašnjava da se u takvim uslovima saobraćaj odvija kao da je putni prelaz neobezbeđen, u skladu sa odredbama Saobraćajnog pravilnika.
Direktor: „Sve je bezbedno“
„Sve mašinovođe su upoznate da je ovaj putni prelaz neobezbeđen i imaju pismene naredbe kako da u takvim situacijama postupaju. Mašinovođa prvo ispred putnog prelaza koji ne radi daje signalni znak: ‘Pazi!‘ (dugačak zvuk sirenom). Potom, kako to propisuju procedure, mašinovođa je obavezan da voz zaustavi ispred prelaza da bi se uverio da nema vozila ili pešaka, zatim oprezno minimlnom brzinom (najčešće od pet do 10 kilometara na sat) nastavlja vožnju, sve dok vučno vozilo ne pređe putni prelaz, a zatim nastavljaju vožnju propisanonom brzinom. Ovakva procedura se poštuje i primenjuje, što garantuje da bezbednost saobraćaja nije ugrožena - ističe Stanisavljević.
Tagovi:
Nema komentara za ovu vest.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs