ZASTAVA
Sade cveće i čekaju katanac!
Ko bi se kladio da kragujevačka fabrika automobila nakon dolaska „Fijata“ više ne postoji, izgubio bi! Nekadašnji najveći automobilski gigant na Balkanu, u kojem je proizvedeno preko četiri miliona vozila i u kojem je bilo zaposleno preko 50.000 radnika, i dalje radi. Više od 1.800 radnika i zvanično je zaposleno u „Zastavi“. Sa prosečnom platom od 33.000 dinara, bave se proizvodnjom kamiona, prikolica, hortikulturom, obrazovanjem, obnovljivim izvorima energije i čekaju privatizaciju ili stečaj.
Otišao u legendu: Poslednji „kec“ sa oproštajnom pesmom
Na sedmom spratu Gradskog doma u Kragujevcu su poslovne prostorije, kako se sada zovu, Grupe „Zastava vozila“. Na samom ulazu okačen je veliki uljani portret Prvoslava Rakovića, osnivača automobilske industrije u Srbiji. Sekretarica nas uredno najavljuje kod prvog čoveka ove firme. Direktor Dragan Srejović odmah na početku kaže da je u firmi daleko od dobrog, ali da se bore.
- Da, to je ostalo od nekadašnje „Zastave“, koja je u zlatno doba proizvodila preko 200.000 automobila godišnje i izvozila u 72 zemlje sveta. Odlukom Agencije za privatizaciju od 2006, preduzeće je u procesu restrukturiranja. Naš zadatak je da četiri društva i deset ogranaka nekadašnjeg giganta pripremimo za privatizaciju i nađemo strateške partnere. Borimo se za svakog radnika - kaže Srejović.
Dobra vest u ovoj firmi je da nemaju hipoteku, tekuća dugovanja uredno servisiraju, a dug koji je „Zastava“ imala preseljen je u Londonski i Pariski klub, o čemu država vodi računa.
Održavaju dinosaura u životu: Srejović | Foto: B. Nenković
- U preduzećima koja su nam ostala imamo dobru infrastrukturu. Italijanski „Febo“ zainteresovan je da kupi našu „Zastava hortikuluturu“ i sa njima već imamo ugovor o zajedničkom održavanju kruga „Fijata“. Nasledili smo i Cenat za didaktiku i inženjering. Desetak naših stručnjaka bavi se solarnom eneregijom. U okviru projekata „Tempus“, 200 naših inženjera odlazi na razne obuke. Obrazujemo radnike po međunarodnim standardima. Ostala nam je i medicina rada, naši lekari leče 38.000 Kragujevčana - dodaje Srejović.
Zadatak Srejovića i njegovog tima je da ono što je ostalo od giganta očuvaju koliko mogu, što bolje pripreme za privatizaciju i eventualno nađu kupce ili strateške partnere. Rok koji imaju ističe u junu 2014. godine.
-
marko Vreme: 29.12.2012 11:20h
Gigant je uništen zahvaljujući : stečajnoj mafiji i agenciji za "privatizaciju " . Počelo je od Fabrike odlivaka , Dmb-a , IMR-a , Zmaja, Rekorda i dr. Sada ti isti nam obećavaju budućnost . Za ove promašaje niko nije odgovarao a na ulici jeostalo 100.000 radnika
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs