Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Aktuelno

ZASTAVA

Sade cveće i čekaju katanac!

Autor: Biljana Nenković | 29.12.2012 - 08:10:00h | Komentara: 1

Ko bi se kladio da kragujevačka fabrika automobila nakon dolaska „Fijata“ više ne postoji, izgubio bi! Nekadašnji najveći automobilski gigant na Balkanu, u kojem je proizvedeno preko četiri miliona vozila i u kojem je bilo zaposleno preko 50.000 radnika, i dalje radi. Više od 1.800 radnika i zvanično je zaposleno u „Zastavi“. Sa prosečnom platom od 33.000 dinara, bave se proizvodnjom kamiona, prikolica, hortikulturom, obrazovanjem, obnovljivim izvorima energije i čekaju privatizaciju ili stečaj.

Otišao u legendu: Poslednji „kec“ sa oproštajnom pesmom

Otišao u legendu: Poslednji „kec“ sa oproštajnom pesmom

Na sedmom spratu Gradskog doma u Kragujevcu su poslovne prostorije, kako se sada zovu, Grupe „Zastava vozila“. Na samom ulazu okačen je veliki uljani portret Prvoslava Rakovića, osnivača automobilske industrije u Srbiji. Sekretarica nas uredno najavljuje kod prvog čoveka ove firme. Direktor Dragan Srejović odmah na početku kaže da je u firmi daleko od dobrog, ali da se bore.


- Da, to je ostalo od nekadašnje „Zastave“, koja je u zlatno doba proizvodila preko 200.000 automobila godišnje i izvozila u 72 zemlje sveta. Odlukom Agencije za privatizaciju od 2006, preduzeće je u procesu restrukturiranja. Naš zadatak je da četiri društva i deset ogranaka nekadašnjeg giganta pripremimo za privatizaciju i nađemo strateške partnere. Borimo se za svakog radnika - kaže Srejović.

Dobra vest u ovoj firmi je da nemaju hipoteku, tekuća dugovanja uredno servisiraju, a dug koji je „Zastava“ imala preseljen je u Londonski i Pariski klub, o čemu država vodi računa.

Održavaju dinosaura u životu: Srejović

Održavaju dinosaura u životu: Srejović | Foto: B. Nenković

- U preduzećima koja su nam ostala imamo dobru infrastrukturu. Italijanski „Febo“ zainteresovan je da kupi našu „Zastava hortikuluturu“ i sa njima već imamo ugovor o zajedničkom održavanju kruga „Fijata“. Nasledili smo i Cenat za didaktiku i inženjering. Desetak naših stručnjaka bavi se solarnom eneregijom. U okviru projekata „Tempus“, 200 naših inženjera odlazi na razne obuke. Obrazujemo radnike po međunarodnim standardima. Ostala nam je i medicina rada, naši lekari leče 38.000 Kragujevčana - dodaje Srejović.


Zadatak Srejovića i njegovog tima je da ono što je ostalo od giganta očuvaju koliko mogu, što bolje pripreme za privatizaciju i eventualno nađu kupce ili strateške partnere. Rok koji imaju ističe u junu 2014. godine.
Poslednji komentari
  • marko Vreme: 29.12.2012 11:20h

    Gigant je uništen zahvaljujući : stečajnoj mafiji i agenciji za "privatizaciju " . Počelo je od Fabrike odlivaka , Dmb-a , IMR-a , Zmaja, Rekorda i dr. Sada ti isti nam obećavaju budućnost . Za ove promašaje niko nije odgovarao a na ulici jeostalo 100.000 radnika

Pogledajte sve komentare

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
alo.rs VIP