Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Aktuelno

BAHATO!

Samo servis 300.000 po limuzini!

Autor: Ivana Kljajić | 30.08.2012 - 10:28:00h | Komentara: 0

Da li zbog starosti vozila, nemarnih vozača, previše kilometara ili malera na putu, ali svaki automobil koji prevozi najviše državne funkcionere godišnje samo za servisiranje i redovno održavanje „proguta“ skoro 300.000 dinara, što je u ukupnom iznosu čak 86,4 miliona!

Što je mnogo - mnogo je

Što je mnogo - mnogo je | Foto: Željko Šafar

Iako za ove usluge obični vozači plaćaju najviše 40.000 dinara, vladin trošak očigledno naduvava prečest odlazak kod majstora, odnosno prosečna starost koja iznosi više od osam godina. Prema podacima Uprave za zajedničke poslove republičkih organa, u 306 vozila, koja su trenutno u njihovom voznom parku, prošle godine je sipano 1.248.445 litara goriva, odnosno 110,6 miliona dinara. 

Pošto je prosečna kilometraža po vozilu 51.000, grubom procenom ispada da je svaki funkcioner u službenom četvorotočkašu proveo gotovo mesec dana u neprekidnoj vožnji i na to prolio više od 4.000 litara goriva!

Na parkingu i 16 „prinova“

U Upravi nam je potvrđeno i da se ove godine njen vozni park osvežio sa 16 novih četvorotočkaša. Nabavljeno je 15 „fijat punta klasik dinamik“ i jedan kombi „folksvagen krafter“.

Svi ovi troškovi nisu razvrstani po vrsti vozila, pa se pouzdano ne može utvrditi da li je veće troškove napravila kurirska i tehnička služba, koja koristi 152 jeftinija automobila, ili visoki državni funkcioneri, koji se znatno udobnije prevoze u 154 limuzine („audi“, „folksvagen“, „škoda superb“ i „mercedes“). Dodatna objašnjenja nismo uspeli da dobijemo od direktora Uprave Novice Antića, koji se danima nije javljao na telefon.

Inače, usluge upravinih automobila koristi Vlada Srbije, parlament, ministarstva i drugi državni organi, ali i visoke strane delegacije. Međutim, ovo nisu jedini četvorotočkaši koji se služe budžetom iz državnog aparata. I ministarstva imaju svoja kola, pa su procene da vlada ukupno ima više od 8.500 vozila, od čega najviše MUP. Pod ingerencijama Ministarstva odbrane je oko 17.500 motornih i priključnih vozila opšte i specijalne namene.

Ko se sve vozi

Pravo na stalnu upotrebu službenog vozila s vozačem, prema propisanoj uredbi, imaju predsednici republike, skupštine i vlade, kao i predsednici Ustavnog suda, Vrhovnog suda Srbije i Višeg trgovinskog suda, zaštitnik građana, predsednik Saveta Državne revizorske institucije i Poverenik za informacije od javnog značaja. Iste beneficije koriste i potpredsednici skupštine i vlade, ministri, sekretar parlamenta, generalni sekretari predsednika republike i vlade. Pravo na upotrebu službenog vozila imaju i izabrana, imenovana i postavljena lica i državni službenici u republičkim organima.

Kada bi se ovim troškovima dodao novac koji odlazi na registraciju svih ovih vozila i plate vozačima, cena službenog vozikanja značajno bi se uvećala, te treba da čudi zašto je kresanje rashoda zaobišlo ovaj segment. Pozitivan primer svakako je Beograd i gradonačelnik Dragan Đilas, koji je u prvim nedeljama mandata ograničio upotrebu službenih vozila i zabranio njihovo korišćenje za dolazak i odlazak s posla. Uveden je i GPS u službena vozila i obaveza da se gorivo sipa isključivo na pumpama koje imaju video-nadzor. Za 3,5 godine uštedelo se 230.000 litara benzina, odnosno više od 35 miliona dinara.
- Ukidanjem dolaska i odlaska funkcionera s posla službenim automobilima, kao i ograničavanjem njihovog korišćenja, grad je uštedeo 50 odsto goriva, što na godišnjem nivou iznosi više od 100.000 evra. Takođe, zahvaljujući tim merama, više od 10 automobila ustupili smo i domovima zdravlja ili ih koristimo za prevoz više od 60 pacijenata na dijalizu - pohvalio se Đilas krajnjim rezultatima ove mere. 

Nema komentara za ovu vest.

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
alo.rs VIP