Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Aktuelno

DIREKTOR KORIDORA DMITAR ĐUROVIĆ TOLERIŠE SRAMNA KAŠNJENJA IZBVOĐAČA RADOVA

Šest radnika gradi put od 4 milijarde!

Autor: Ivana Kljajić | 08.07.2014 - 07:02:00h | Komentara: 43

„Koridori Srbije“ očigledno se uzdaju u višu silu koja će tokom 2016. Koridor 10 stvoriti iz opšteg nerada i kašnjenja u radovima. Zvanični izveštaji ovog preduzeća napisani 20. juna za Ministarstvo saobraćaja, u koje je „Alo!“ imao uvid, pokazuju očajan napredak na pojedinim deonicama i otkrivaju da su otkaze odavno zaslužili ili izvođači zbog sramnih kašnjenja ili direktor „Koridora Srbije“ Dmitar Đurović, koji ih i dalje drži u lancu kapitalnog biznisa.

Izvođači radova na  Koridoru uglavnom su  odavno probili rokove,  a posledice ne snose

Izvođači radova na Koridoru uglavnom su odavno probili rokove, a posledice ne snose | Foto: FoNet

Umesto da završi radove do 5. marta 2014, partner „Koridora Srbije“ posle dve i po godine završio je svega 27 odsto ugovorenog projekta

Tako je, na primer, grčki „Aktor“ i dalje pouzdan partner za državu Srbiju na nekoliko projekata Koridora, iako dokumentacija pokazuje da je ovaj izvođač za deonicu Bancarevo - Crvena Reka, „tešku“ više od četiri milijarde dinara, angažovao svega šest radnika. Umesto da završi radove do 5. marta 2014, ovaj partner „Koridora Srbije“ ostao je u igri i posle dve i po godine završio je svega 27 odsto ugovorenog projekta!


Istog datuma crvena vrpca trebalo je da se preseče i na deonici Prosek-Bancarevo, vrednoj 3,5 miliona dinara bez PDV-a, ali je „Aktor“ na njoj napredovao svega 47 odsto. Ova firma ugovorila je sa „Koridorima Srbije“ i izgradnju deonice Staničenje-Pirot, istok, za 8,4 milona dinara bez PDV-a, ali je za godinu dana uspela da završi tek osam odsto ugovorenog posla, što znači da je kompletna izgradnja ove trase do sredine sledeće godine prava nemoguća misija. Gotovo ista situacija je i sa deonicom Čiflik-Staničenje, ugovorenoj za 3,7 miliona dinara, na kojoj španska firma „Rubau“ treba da završi još 72 odsto posla, i to za manje od godinu dana.

Ključni čovek: Dmitar Đurović

Ključni čovek: Dmitar Đurović | Foto: FoNet - Nenad Đorđević

Dokumentacija koju poseduje „Alo!“ obiluje sa još sličnih naučnofantastičnih podataka, a na naša konkretna pitanja o pouzdanosti partnera sa ovakvim dosadašnjim učinkom i odgovornosti za postignuto, „Koridori Srbije“ nisu pružili odgovore, već samo izgovore. Uprkos čestim najavama iz prethodne i aktuelne Vlade da će biti smena rukovodstva u javnim preduzećima bez rezultata, Đurović je samo jedan u nizu direktora koji je opstao. Preduzeće koje vodi skoro dve godine poslalo je redakciji „Alo!“, ali i Ministarstvu saobraćaja, opširnu informaciju u kojoj tvrdi da su razlozi kašnjenja izgradnje pojedinih deonica Koridora „pre svega loše urađeni projekti“, uz nabrajanje problema sa kojima se susreću. Ostalo je neobjašnjeno kako su, uz sve ove probleme s projektima, uopšte mogli da se ugovaraju milionski poslovi i oročava njihov završetak.

Kao drugi razlog kašnjenja, navodi se neobezbeđen novac za eksproprijaciju, ali i objašnjava da je čak 92 odsto planiranog novca za te svrhe na Koridoru 10 isplaćeno, „čime su se stekli uslovi za neometani rad izvođača“. U dopisu „Koridora Srbije“ potanko su nabrojani i razlozi kašnjenja koji se tiču „uticaja nepredviđenih arheoloških nalazišta“ i „uticaja nepredviđenih geoloških uslova“.

- Kompletni radovi na Koridoru 10 biće završeni u toku 2016, radovi na Koridoru 11, koji su započeti pre godinu i izvode se u skladu sa planiranom dinamikom, a na mnogim mestima su i ispred predviđenih rokova - naglašavaju u „Koridorima Srbije“.

Zorana Mihajlović

Zorana Mihajlović | Foto: Promo

Ministarstvo: Nema zaštićenih!

Iz Ministarstva saobraćaja za naš list kažu da se obaveze moraju ispunjavati, a ugovori poštovati.


- Nema zaštićenih. Vrednost projekta u infrastrukturi je dve milijarde evra i mi nećemo dozvoliti situaciju koju imamo danas, da svi projekti, osim mosta Zemun-Borča, kasne, da radnika nema na gradilištima i da se četiri godine gradi 12,5 kilometara puta. Svako ko nije u stanju da ispoštuje ugovornu obavezu, snosiće odgovornost i ugovor s njim biće raskinut. Imajući u vidu zatečeno stanje, Ministarstvo ispituje sve projekte i ugovore, jer želimo da utvrdimo zašto realizacija kasni. Od izvođača tražimo čvrste garancije, pratimo poštovanje ugovornih obaveza, jer građani Srbije nisu dužni da trpe bahatost kakva je bila prethodnih godina. Sa takvom praksom je završeno - naglašavaju u resornom ministarstvu.

Poslednji komentari
  • MIKI Vreme: 08.07.2014 08:07h

    OVO JE NAŠA TRAGEDIJA KAO ZEMLJE KO NAM ZEMLJU IZGRAĐUJE. OVDE ĆE NASTRADATI MALI PODIZVOĐAČI A OVI NOSIOCI UGOVORA ĆE SE POVUĆI KADA OCENE DA SU IM GUBITCI VELIKI KAO ŠTO JE ALPINA . DALI LJUDI IZ KORIDORA OTVARAJU PROSTOR ZA KLEM IZVOĐAČIMA-STRANCIMA ,A SEBE PRAVDAJU . MINISTARKA AKO NE UČINI NIŠTA TEŠKO NAMA I DALJE ĆEMO PLAĆATI KAZNENE-INTERKALARNE KAMATE NA ODOBRENE A NE ISKORIŠĆENE KREDITE . GRADILIŠTA SU PLAČ MAJKE BOŽIJE A I VAŠE BROJKE TO OSLIKAVAJU.

  • ;) Vreme: 08.07.2014 08:42h

    Ako me sećanje dobro služi, Velimir Ilić, koji se u prethodnom mandatu nije video i čuo, žalo se da ovog direktora ne može da nahvata u firmi. Nakon toga on postade ministar bez novčanika, a ovaj direktor ostade u svojoj fotelji. Nejasno je zbog čega je pored postojećeg putarskog preduzeća osnovano još gore. Ne shvatam kako je loš projekat prošao reviziju, ali vidim da ovde ništa nije kako valja. Mrke više nema, a tradicija, dva radnika na sunčanju, kramp i lopata seo, očito, nastavlja.

  • Zoran Vreme: 08.07.2014 09:23h

    Ma pisite vi sta hocete, pre nego sto je Djurovic postao direktor, ja nikad cuo nisam za Koridore!

  • Aleksandar Vreme: 08.07.2014 09:29h

    "svi projekti, osim mosta Zemun-Borča, kasne.." Pa naravno, zato što je jedino to vodio DS, a ostalo Velja, SPS, SNS..

  • nenad Vreme: 08.07.2014 09:36h

    Pa ovi partneri su od osnivanja Koridora.Sto tadasnjeg direktora niste ovako kritikovali? Ovaj direktor je nasledio probleme i ratuje s bagrom, a vi nasli da ga kritikujete.Toliko ste nezavisne novine, vidi se iz aviona.

Pogledajte sve komentare

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
alo.rs VIP