Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Aktuelno

VELIKI ALO! SERIJAL

Spasao putnike izbacujući
ih iz repa aviona!

Autor: B. Jelovac | 15.11.2013 - 21:00:00h | Komentara: 4

Za razliku od kolega na letu za Minhen, posada „Jatovog“ aviona “konver CV-340-58” koji se zakucao u brdo Kalenberg nadomak Beča 10. oktobra 1955. nije bila te sreće da prođe bez žrtava. U strahovitom udesu aviona koji se prilikom udara prepolovio, pet putnika i kapetan posade izgoreli su u prednjem delu letelice, dok su 22 osobe preživele.

Nesreća kod Beča

Nesreća kod Beča

Iz karga, poštanskog dela, koji se zapalio, izvučen je sanduk u kojem je osim važne diplomatske pošte američke ambasade u Beogradu nađeno i pismo Beograđanina Boška Jovanovića tvorcu animiranih filmova Voltu Dizniju.

Pismo Dizniju

Pismo Dizniju

 
Gusta magla i veoma loši vremenski uslovi, posada koja je slabo poznavala nove instrumente sa autopilotom, ali i nesuglasice između kapetana Romea Aduma i kopilota Božidara Kostića ili preciznije tvrdoglavost bivšeg ratnog pilota Aduma i njegove pogrešne odluke zbog koje je izgubio visinu za oko 3.500 fita dovele su do toga da je avion udario u vrh brda Kalenberg i prepolovio se dok je repni deo aviona ostao da visi sa jedne litice na 12 metara visine!
Celu priču o ovoj avionskoj nesreći pročitajte u sutrašnjem štampanom izdanju "Alo!" za 16. novembar.
Ovo je treća priča u velikom Alo! Serijalu "Najveće tajne domaćeg vazduhoplovstva"!
 
Poslednji komentari
  • Mašan Vreme: 16.11.2013 07:22h

    Ovaj feljton je veoma interensantan.Ovaj materijal je trebalo mnogo vremena skupljati. Čestitam vam !

  • Srećko penzioner Vreme: 16.11.2013 07:37h

    Čitam svakodnevno ovaj vaš feljton o udesima u civilnoj avijaciji i mogu vam reći da sam veoma prijatno iznenađen. Konačno je neko u našoj Srbiji smogao snage da piše na ovu interensantnu i godinama a i decenijama prikrivanu tematiku. Nisu ti piloti a ni žrtve zaslužili da tek tako završe u zaborav ili u prašini neke biblioteke ili arhive kod nas a i u inostranstvu, To su bili vrhunski piloti a i ostalo osoblje koje se školovalo po strogim zapadnim kriterijumima zahvaljujući tada prvenstveno Batriću Jovanoviću (mislim da se tako zvao) koji je, ako se dobro sećam i bio jedno vreme direktor JAT. Autorima i uredništvu vašeg lista upućujujem sve čestitke i hvala vam.

  • Ceca Vreme: 16.11.2013 07:43h

    Ljudi vi ste nemogući,! Gde iskopaste ove materijale svaka vam čast! Pa ovo je blago za obradu naše istorije civilnog vazduhoplovstva. Sa ovakvim istorijskim podacima ne mogu se baš pohvaliti veći broj aviokompanija. Živela Air Serbia koja je naslednik ove bogate tradicije! Ima sa čime i da se ponosi !

  • CECA Vreme: 19.11.2013 17:34h

    Mašane ja sam knjige poručila preko sajta http://tajneavijacije.imediawebstudio.com EKSTRA SU !

Pogledajte sve komentare

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
alo.rs VIP