Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Aktuelno

PRVI AUTOBUS IZ SARADNJE "MERCEDESA" I "IKARBUSA"

Srpska "mečka" od 135.000 evra

Autor: B. Jelovac | 10.03.2014 - 21:07:00h | Komentara: 3

Prvi autobus koji je napravljen u saradnji nemačkog „Mercedesa” i srpskog „Ikarbusa”, izašao je juče iz fabrike u Zemunu, a ovaj novi model, sa oznakom „IK 112 LE”, biće prikazan na predstojećem Salonu automobila u Beogradu i prodavaće se po ceni od 135.000 evra.

Aleksandar Vučić

Aleksandar Vučić | Foto: Blic

Znak nemačkog automobilskog giganta na novi autobus juče je simbolično postavio prvi potpredsednik Vlade Aleksandar Vučić, koji je rekao da je „povratak ‘Mercedesa‘ u Srbiju posle 17 godina veliki i važan dan, jer je to ujedno i pokazatelj ponovnog rasta industrijske snage naše zemlje”.
- Pošto su neki na volšeban način uspeli gotovo da unište „Ikarbus”, danas smo ovde da pokažemo da samo 300 zaposlenih može sve da preokrene i krene u vraćanje stare snage „Ikarbusa” i napravi ovakvu saradnju s „Mercedesom”.
Radnici „Ikarbusa” su pokazali da je srpski radnik najbolji radnik kada ima motivaciju i zahvalan sam i što su od januara, kad su stigli delovi za autobus, dan i noć marljivo radili i pokazali kolika je snaga srpskog radnika. Simbol Srbije su vredni i posvećeni radnici „Merecdesa”, „Kontinentala” i hiljade domaćih, ali i stranih preduzeća, a ne oni koji su vršili pljačkaške privatizacije, narko-dileri i kriminalci - rekao je Vučić, koji se zahvalio Hajncu Vilhelmu, ambasadoru Nemačke, i svima koji su učestvovali u projektu.

Aleksandar Vučić  / Foto: FoNet

Aleksandar Vučić / Foto: FoNet

On je ocenio da je ovaj autobus ponos Srbije i da se nada da će biti još toliko autobusa i vozila, navodeći da više nećemo morati da ih uvozimo iz Poljske, već da ćemo imati svoj, srpski „mercedes”. Vučić je naveo i da se za njegovu kupovinu već interesuju iz susedstva i da se očekuje da bude najprodavaniji u jugoistočnoj Evropi.
- Već postoji veliko interesovanje i očekujemo da bi u ovoj godini moglo biti prodato oko 100 novih autobusa. Na novom modelu autobusa, u fabrici bi trebalo da bude zaposleno još 150 novih radnika, a trenutno ih je 280 - precizirao je generalni direktor „Ikarbusa” Aleksandar Vićentić, dok je njegov kolega, direktor „Mercedesa“ Rolf Jirgen Zajerle, naveo da se nada da će ova saradnja postići veliki uspeh. Očekuje se da ugovor o tehničko-poslovnoj saradnji između „Ikarbusa“ i „Mercedesa“ bude potpisan do kraja marta. Nakon potpisivanja ugovora o saradnji, ove dve firme zajednički će raditi i na još sedam novih modela autobusa gradskih, međugradskih, turističkih i kombi vozila. 

"Nije poklon od Merkelove"

Na pitanje novinara da li je juče prezentovani autobus poklon nemačke kancelarke Angele Merkel njemu u predizbornoj kampanji, Vučić je rekao da „to svakako nije“ i naglasio da se do sada nije susreo sa nemačkom kancelarkom. Naveo je i da onima koji nisu verovali da postoji srpski „mercedes“, poručuje da su juče mogli da vide njegov prototip, a za dva dana na Sajmu automobila moći će da ga kupe.


Autobus za prigradske linije

Prezentovani „lou entri solo“ gradski autobus je kombinacija niskopodnog i srednjepodnog autobusa, kapaciteta 100 putnika, sa 35 sedišta, prilagođenog prigradskim linijama i lošijim putevima i jeftiniji je od niskopodnog. Za njega, „Mercedes“ isporučuje samohodnu šasiju, proizvedenu u Španiji, na koju su montirani motor, menjač i točkovi, dok „Ikarbusovi“ majstori rade nadogradnju, odnosno prepravku. Do srednjih vrata - niskopodni, a iza drugih vrata je urađena nadogradnja, pa je pod povišen, dok je na prednjim vratima platforma za lakši ulazak osoba sa invaliditetom. Autobus se proizvodi pod strogom kontrolom „Mercedesa“ i proces se prati preko četiti kontrolne tačke, od čega je „Ikarbus“ do sada prošao tri, nakon čega bi trebalo da bude potpisan ugovor.Prezentovani „lou entri solo“ gradski autobus je kombinacija niskopodnog i srednjepodnog autobusa, kapaciteta 100 putnika, sa 35 sedišta, prilagođenog prigradskim linijama i lošijim putevima i jeftiniji je od niskopodnog. Za njega, „Mercedes“ isporučuje samohodnu šasiju, proizvedenu u Španiji, na koju su montirani motor, menjač i točkovi, dok „Ikarbusovi“ majstori rade nadogradnju, odnosno prepravku. Do srednjih vrata - niskopodni, a iza drugih vrata je urađena nadogradnja, pa je pod povišen, dok je na prednjim vratima platforma za lakši ulazak osoba sa invaliditetom. Autobus se proizvodi pod strogom kontrolom „Mercedesa“ i proces se prati preko četiti kontrolne tačke, od čega je „Ikarbus“ do sada prošao tri, nakon čega bi trebalo da bude potpisan ugovor.

Poslednji komentari
  • ?????????? Vreme: 11.03.2014 07:07h

    braćo srbi šta bi mi radili da nam nema ace...?

  • pista Vreme: 11.03.2014 21:53h

    mercedesova je sasija a srpsko je sve ostalo, daleko je to od mecke,a hoce li izaci jos koja iz fabrike ili j ovo prva i jedina...

  • scipion Vreme: 15.03.2014 19:30h

    Da li mogu da na bofl farmerke nalepim oznaku LEE i RIFLE i da ih prodajem po 100 Eu? To može samo PPV, koji sve više likom liči na Jockera iz filma Betmen 1 deo. U duhu jačanja dinara preporučujem prepodobnoj Mirisavki,bivšoj nastavnici ekonomije iz Vučitrna,koju poznajem iz vremena kada je bila mnogo starija,da kaže Jockeru da hitno naredi Neši S...i da na svaki dinar izbuši po 2 rupe i da ih tako izbušene prodaje kao dugmiće za 2 banke.

Pogledajte sve komentare

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
alo.rs VIP