Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Aktuelno

VELIKA PREVARA

Srpski “fića” jeftiniji u
Češkoj za 3.000 evra!

Autor: Aleksandra Medaković | 26.03.2013 - 16:54:00h | Komentara: 4

Dok Česi plaćaju popularnog srpskog „fiću“ 10.400 evra, građani Srbije, za taj isti automobil moraju da izdvoje čak 3.000 evra više, to jest 13.490 evra, saznaje “Alo!”. Da ironija bude veća, u cenu srpskog „fiće” u bratskoj Češkoj uračunati su carina, porez i transport iz Srbije!

Fiat 500L

"Fiat 500L" na Sajmu automobila u Beogradu | Foto: Đorđe Kojadinović

I pored subvencije države vredne 14 miliona evra, “fijat 500L” koštaće više u Srbiji nego u salonima automobila u Češkoj

Naime, prema zvaničnim podacima sa “Fijatovog” sajta u Češkoj, osnovna verzija evropskog modela “pop fijat 500L”, sa motorom od 1,4 kubika, na akciji košta 269.900 čeških kruna, što prevedeno u evropsku valutu iznosi 10.407 evra. Taj isti model, prema zvaničnim podacima “Fijatovog” sajta u Srbiji, košta 13.490 evra!

Ipak, nije sve tako crno, jer će Srbi uskoro moći da kupuju svog “fiću” po češkoj ceni, ali tek kada država u “Fijat automobile Srbija” (FAS) dodatno uloži 14 miliona evra subvencija za otvaranje novih radnih mesta. Pa čak i tada, “fića” će biti za 500 evra jeftiniji u Češkoj nego kod nas!
 
 

“Fijat”: Bez komentara

U kompaniji “Fijat automobili Srbija” (FAS) juče nisu bili raspoloženi da daju odgovore na pitanja vezana za subvencije države, odnosno FAS za kupovinu “fiće nacionale”.
- Nemam komentar na vaša pitanja. To je zvanični stav kompanije na pitanja vezana za subvencije države - rekla je Aleksandra Ranković, menadžer korporativnih komunikacija FAS-a.

Ekonomista Mahmut Bušatlija ističe da će Srbi na ovaj način platiti “Fijatove” gubitke zbog lošeg poslovanja.

- Ovo su rezultati čuvenog tajnog ugovora države i “Fijata”. Sada je stiglo na naplatu ono što je od 2008. godine tajna. Mi, građani Srbije, plaćamo obećanja koja je država svojevremeno dala italijanskoj kompaniji. Ne vidim drugi razlog zbog koga bi država subvencionisala privatnu kompaniju. Generalno, subvencije su loša stvar za privredu, a činjenica jeste da je “Fijat” izvezao oko 40.000 automobila, što je suviše malo, jer na tako malim serijama nema zarade - navodi Bušatlija.

On dodaje da i najava proizvodnje novog modela, “fiće nacionale”, skrojenog po merlima domaćeg kupca, ostavlja dosta prostora za sumnju u kvalitet tog proizvoda.

- Već smo imali iskustva sa automobilima za domaće i strano tržište. I znamo da su vozila napravljena za naše tržište bila daleko ispod kvaliteta onih namenjenih stranim kupcima - navodi Bušatlija.

Protokol Srbije i FAS-a
Prema Protokolu koji je država potpisala sa FAS-om, kupovinu modela “fijat 500L” po nižoj ceni finansiraće italijanski “Fijat”, a ne država Srbija, to jest “Fijat” će državne podsticaje za otvaranje novih radnih mesta preusmeriti na sniženje cene automobila “500L”, koji bi u Srbiji trebalo da košta 10.990 evra.

Fiat 500L

*Kliknite za uvećanje

Prema tom protokolu, “Fijat” se obavezuje da će ove i sledeće godine zaposliti od 600 do 1.400 novih radnika. U zamenu za svako otvoreno radno mesto Srbija će “Fijatu” isplatiti subvenciju od 10.000 evra po radniku.

Cena smanjena u dogovoru sa Vladom


Na pitanje redakcije šta i pod kojim uslovima subvencioniše država protokolom koji je potpisan sa kompanijom FAS, u Ministarstvu finansija i privrede odgovaraju da je politika Vlade Srbije zasnovana na podsticaju domaće proizvodnje, substituciji uvoza i zapošljavanju naših građana.
- Nijedan uvoznički lobi ne može promeniti tu politiku. I tu su stavovi vlade jasni. “Fijat” kao i svaki investitor koji zaposli više od 50 naših radnika ima pravo na subvenciju za svako otvoreno novo radno mesto. U dogovoru sa Vladom Srbije oni su odlučili da taj novac usmere u korist srpskih kupaca. Svako ko uloži u domaću proizvodnju, otvori fabriku u Srbiji i zaposli naše građane dobiće iste uslove kao što je dobio “Fijat” i drugi investitori.
Pozivamo prodavce automobila da se založe kod proizvođača čija vozila prodaju da i oni ulože u domaću autoindustriju, naprave fabrike u Srbiji i mi ćemo im dati iste podsticaje - istakao je Aleksandar Ljubić, državni sekretar u Ministarstvu finansija i privrede.
Poslednji komentari
  • Ivan Vreme: 26.03.2013 21:04h

    Otvorio sam danas sajt fiat.cz i 500l nije na nikakvoj akciji. Molim Vas da ne dovodite ljude u zabludu, ne branim fijat i sramota je sto osnovni model do sad nije imao klima uredjaj

  • dragan Vreme: 27.03.2013 09:38h

    Bože sačuvaj!!! Država Srbija i dalje bespovratno investira u investitore, a oni deru i narod i državu. Svaka čast gospodo ministri, na čelu sa Predsednikom vlade!!!!

  • vojvođanin Vreme: 27.03.2013 15:29h

    Prestanite već jednom da govorite "srbski fića" ............Vozilo je italijanski FIAT proizveden u Srbiji. Stvarno ste ga preterali. PS: jeste li čuli nekada za Mađarski "Suzuki"....niste. prema tome budite realni i ne svojatajte tuđe.

  • Franky Vreme: 27.03.2013 19:58h

    Ovo oko tajnih aneksa mi je posebno zanimljivo. Posle privatizacije Vodovoda u Budimpešti Mađari su skoro dve decenije plaćali novom nemačkom vlasniku najskuplju vodu u Evropi. Bila je i tamo priča o novim postrojenjima, zapošljavanju, investicijama itd ali od svega su nove (više) bile samo (nepodnošljive) cene. Na inicijativu novog Gradonačelnika Ustavni Sud Mađarske je naložio da se otvore tajni aneksi i tada je otkriveno da Nemci mogu bez obzira na poslovanje izvlačiti nekih neverovatnih 150 miliona evra godišnje. Grad je odlučio da otkupi mislim za 77 miliona (dvostruka cena u odnosu na prodajnu) evra svoj vodovod.

Pogledajte sve komentare

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
alo.rs VIP