VELIKA PREVARA
Srpski “fića” jeftiniji u
Češkoj za 3.000 evra!
Dok Česi plaćaju popularnog srpskog „fiću“ 10.400 evra, građani Srbije, za taj isti automobil moraju da izdvoje čak 3.000 evra više, to jest 13.490 evra, saznaje “Alo!”. Da ironija bude veća, u cenu srpskog „fiće” u bratskoj Češkoj uračunati su carina, porez i transport iz Srbije!
"Fiat 500L" na Sajmu automobila u Beogradu | Foto: Đorđe Kojadinović
I pored subvencije države vredne 14 miliona evra, “fijat 500L” koštaće više u Srbiji nego u salonima automobila u Češkoj
Ipak, nije sve tako crno, jer će Srbi uskoro moći da kupuju svog “fiću” po češkoj ceni, ali tek kada država u “Fijat automobile Srbija” (FAS) dodatno uloži 14 miliona evra subvencija za otvaranje novih radnih mesta. Pa čak i tada, “fića” će biti za 500 evra jeftiniji u Češkoj nego kod nas!
“Fijat”: Bez komentara
U kompaniji “Fijat automobili Srbija” (FAS) juče nisu bili raspoloženi da daju odgovore na pitanja vezana za subvencije države, odnosno FAS za kupovinu “fiće nacionale”.
- Nemam komentar na vaša pitanja. To je zvanični stav kompanije na pitanja vezana za subvencije države - rekla je Aleksandra Ranković, menadžer korporativnih komunikacija FAS-a.
- Ovo su rezultati čuvenog tajnog ugovora države i “Fijata”. Sada je stiglo na naplatu ono što je od 2008. godine tajna. Mi, građani Srbije, plaćamo obećanja koja je država svojevremeno dala italijanskoj kompaniji. Ne vidim drugi razlog zbog koga bi država subvencionisala privatnu kompaniju. Generalno, subvencije su loša stvar za privredu, a činjenica jeste da je “Fijat” izvezao oko 40.000 automobila, što je suviše malo, jer na tako malim serijama nema zarade - navodi Bušatlija.
On dodaje da i najava proizvodnje novog modela, “fiće nacionale”, skrojenog po merlima domaćeg kupca, ostavlja dosta prostora za sumnju u kvalitet tog proizvoda.
- Već smo imali iskustva sa automobilima za domaće i strano tržište. I znamo da su vozila napravljena za naše tržište bila daleko ispod kvaliteta onih namenjenih stranim kupcima - navodi Bušatlija.
Protokol Srbije i FAS-a
Prema Protokolu koji je država potpisala sa FAS-om, kupovinu modela “fijat 500L” po nižoj ceni finansiraće italijanski “Fijat”, a ne država Srbija, to jest “Fijat” će državne podsticaje za otvaranje novih radnih mesta preusmeriti na sniženje cene automobila “500L”, koji bi u Srbiji trebalo da košta 10.990 evra.
Cena smanjena u dogovoru sa Vladom
Na pitanje redakcije šta i pod kojim uslovima subvencioniše država protokolom koji je potpisan sa kompanijom FAS, u Ministarstvu finansija i privrede odgovaraju da je politika Vlade Srbije zasnovana na podsticaju domaće proizvodnje, substituciji uvoza i zapošljavanju naših građana.
Tagovi:
-
Ivan Vreme: 26.03.2013 21:04h
Otvorio sam danas sajt fiat.cz i 500l nije na nikakvoj akciji. Molim Vas da ne dovodite ljude u zabludu, ne branim fijat i sramota je sto osnovni model do sad nije imao klima uredjaj
-
dragan Vreme: 27.03.2013 09:38h
Bože sačuvaj!!! Država Srbija i dalje bespovratno investira u investitore, a oni deru i narod i državu. Svaka čast gospodo ministri, na čelu sa Predsednikom vlade!!!!
-
vojvođanin Vreme: 27.03.2013 15:29h
Prestanite već jednom da govorite "srbski fića" ............Vozilo je italijanski FIAT proizveden u Srbiji. Stvarno ste ga preterali. PS: jeste li čuli nekada za Mađarski "Suzuki"....niste. prema tome budite realni i ne svojatajte tuđe.
-
Franky Vreme: 27.03.2013 19:58h
Ovo oko tajnih aneksa mi je posebno zanimljivo. Posle privatizacije Vodovoda u Budimpešti Mađari su skoro dve decenije plaćali novom nemačkom vlasniku najskuplju vodu u Evropi. Bila je i tamo priča o novim postrojenjima, zapošljavanju, investicijama itd ali od svega su nove (više) bile samo (nepodnošljive) cene. Na inicijativu novog Gradonačelnika Ustavni Sud Mađarske je naložio da se otvore tajni aneksi i tada je otkriveno da Nemci mogu bez obzira na poslovanje izvlačiti nekih neverovatnih 150 miliona evra godišnje. Grad je odlučio da otkupi mislim za 77 miliona (dvostruka cena u odnosu na prodajnu) evra svoj vodovod.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs