SAJBER KAMPANJE
Šta su, ko su i kako funkckionišu ti čuveni botovi?
Jedan od najvećih doprinosa političkih stranaka u poslednjih pet godina je dovođenje tzv. botovanja gotovo do savršenstva.
Foto: foter.com
Još samo da porade na kreativnosti
Političari naravno odbacuju tvrdnje da oni na taj način utiču na kreiranje javnog mnjenja, te da su važan deo njihove partijske mašinerije i botovi.
- Ako bi to zaista bilo tako, kako biste onda nazvali svih onih skoro pa 50 odsto glasača koji su poverenje na izborima ukazali Srpskoj naprednoj stranci - kaže šef naprednjačkih poslanika Zoran Babić.
A da su naprednjaci zaista angažovali pravu armiju botova, može se videti iz nekoliko dokumenata, prezentacija, koje su, kako se pretpostavlja, procurile iz izbornog štaba SNS. Jedan od tih predstavlja i upustvo za ostavljanje komentara na interentu, u kojem se konstatuje da “nas ovaj vid kampanje ne košta ništa, a ima veliki efekat na birače”, da u internet timu ima već više od 500 ljudi, koji nedeljno objave više od 17.500 komentara.
Šta je bot?
Bot je skraćeni naziv za softverskog robota, odnosno inteligentnog softverskog agenta.
Botovi često uključuju elemente veštačke inteligencije.
U prenesnom značenju na srpskoj političkoj sceni, botovi su stranački vojnici koji za male pare kucaju komentare po internetu, jer stranke ne raspolažu odgovarajućim softverima.
To rade za sitnu nadoknadu i kao zalog za napredovanje u stranci jer tako dokazuju svoju lojalnost i požrtvovanost za stranačke interese
Uputstvo*
Nik (ime) treba da bude obično, ali istovremeno i uočljivo kako bi privuklo pažnju čitaoca.
Vkthgdfp (loš primer) Dragan - G. Milanovac, Jelena 82 (dobar primer)
Koristiti što veći broj imena, kako bi običnim građanima koji čitaju izgledalo da ih je više osoba napisalo, ali ta imena moraju da budu dosta različita jedna od drugih, nikako slična (aleksaaleksić, markomarković, dinkidinić...)
Komentar treba da bude smislen i da argumentovano ide u prilog našoj stranci ili da kritikuje rad aktuelne vlasti
* Jedno od stranačkih uputstava koje kruži internetom
U DS-u, koja je najviše kritikovao rad “SNS botova” negiraju da se oni bave istim stvarima. Malo kroz šalu nezvanično kažu da nemaju para da plaćaju ni one koje bi trebalo, a kamo li da daju pare i za botove. Međutim istina je da se i DS svojevremeno kada je bila na vlasti i imala više novca uspešno bavila ovom delatnošću.
Šef informativne službe DS-a, u kojoj deluje i internet redakcija, Aleksandra Jerkov kaže da su demokrate imale organizovane akcije, u smislu “šerovanja” određenog promotivnog materijala na internetu, ali da se nisu bavili “botovanjem”.
Tagovi:
-
Maja M. Vreme: 22.06.2014 16:38h
Ako iz njihovih redova regrutuju buduce lidere, neka nam je bog u pomoci.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs