NA SAMOM VRHU LESTVICE EVROPSKIH ZEMALJA
Stežu kaiš, ali u kolima!
Srbija ima više od 31.000 službenih vozila na čije održavanje i gorivo tokom godine ode više od pola milijarde evra, neverovatna je statistika koju je javnosti obelodanio državni revizor Radoslav Sretenović. Brojnost u voznom parku privilegovanih ne samo da je Srbiju svrstao u vrh lestvice evropskih zemalja, već je i trošak za luksuz razgolitio rasipništvo vlasti u državi od milion gladnih kojima budući premijer obećava stezanje kaiša.
Omiljeni crni Audi srpskih funkcionera | Foto: Mladen Šurjanac
Pride, kako reče Sretenović, ti automobili neretko se zloupotrebljavaju u privatne svrhe, poput funkcionera u Ministarstvu policije koji se službenim vozilom odvezao na letovanje u Bugarsku.
Pančevački izuzetak
U poplavi luksuza na srpskim ulicama i putevima, gradonačelnik Pančeva Pavle Radanov odlučio je da, zbog ušteda proda škodu superb i da za vožnju po gradu koristiti reno kangu na električni pogon dobijenu na poklon od Ravene. Za duža putovanja koristiće dva znatno jeftinija automobila dobijena iz Evropske unije
- Radili smo reviziju direktnih korisnika budžeta, a nismo obuhvatili vozila koja koristi lokalna samouprava. Kod 126 korisnika ustanovili smo da raspolažu sa 26.966 vozila, a kada se dodaju javna preduzeća i lokalne samouprave došli smo do broja od 31.000 do 32.000 vozila - kazao je Sretenović.
Među njima je, kako je "Vestima" saopšteno u Državnoj revizorskoj instituciji, 6.244 vozila opšte namene koja imaju 1,9 milijardi dinara rashoda i izdataka, 20.722 vozila posebne namene sa 4,2 milijarde dinara rashoda i izdataka, uz podatak da su u 2012. ukupni troškovi iznosili su 6,1 milijardu dinara, za gorivo, ulje, pneumatiku, parkiranja, registraciju vozila.
Detaljni izveštaj revizora ima samo težinu preporuke, a Vladi bi trebalo da omogući procenu broja neophodnih službenih vozila da bi efikasnije kontrolisala njihovu upotrebu.
Da će se broj od 313 vozila koja koriste najviši državni funkcioneri smanjiti, obećao je generalni sekretar Vlade Veljko Odalović i u cilju štednje najavio novo telo, dispečerski centar koji bi prema dnevnim potrebama omogućio korišćenje službenih vozila. Koliko je za verovati "na reč", ako je skidanje rotacionog svetla sa limuzina najavio još 10. oktobra 2013, kada je obećao i smanjenje broja službenih auta, navodeći da razmišlja i o potpunom ukidanju službenih vozila, izuzev u hitnim slučajevima.
Pre Vučića isto je obećavao i bivši premijer Mirko Cvetković, podseća urednik antikoruptivnog sajta Pištaljka Vladimir Radomirović, ali kako kaže, do danas to na delu građani Srbije nisu videli. Pri tome, u nekim vladinim resorima ima službenih vozila još malo pa jedno po zaposlenom.
- U Ministarstvu zdravlja je, prema podacima Pištaljke 312 zaposlenih, a 229 automobila na koje se raspe 300.000 evra godišnje, dok građani SMS porukama skupljaju novac za lečenje teško bolesne dece - ističe Radomirović u izjavi za "Vesti" i kao primer sa čak devet limuzina ističe Javno preduzeće Pošta Srbije. On je, kao primer zloupotreba naveo kadar Mlađana Dinkića, Vladimira Homana iz Uprave javnih nabavki koji je imao čak dva službena automobila, jedan sa vozačem i drugi koji je koristio privatno.
Kolona, vozila pod pratnjom | Foto: Goran Srdanov
FUNKCIONERI POTROŠILI 780.000 LITARA GORIVA
Kao da su obišli svet 200 puta
U Registru koji vodi Agencija za borbu protiv korupcije, kako je "Vestima" rečeno, upisano je sa jučerašnjim danom 36.958 funkcionera, od toga 25.344 aktivnih, ali ovo telo ne vodi evidenciju ko koristi službene automobile, mada su funkcioneri dužni da Agenciji tu činjenicu prijave. Možemo da pretpostavimo da blizu dve trećine njih koristi službeni auto. Poznato je da ministarstva poseduju 8.500 vozila, ne računajući resor odbrane koji ima još 17.500 i policiju sa 7.500 raznih vozila. Vladin vozni park od 1. jula 2012. do 30. juna prošle godine prešao je više od osam miliona kilometara na šta je otišlo 780.000 litara goriva, što je kilometraža kojom se planeta može obići 200 puta.
Za prodaju 1.500 limuzina
Kolika je bahatost srpskih funkcionera dovoljno govori podatak da najveća evropska sila Nemačka nema ni 1.000 automobila, dok mnogo razvijena i teritorijalno veća Švedska poseduje svega deset službenih vozila. Hrvatska koristi petostruko manje ovih automobila od Srbije, odnosno 6.000, koliko je imala i Italija dok Mateo Renci nije došao na mesto premijera. Renci je odlučio da službenici na posao mogu i peške, a potom na internet aukciji oglasio prodaju 1.500 vladinih vozila, među njima i dva jaguara i devet maseratija.
-
BgBoy Vreme: 23.04.2014 10:35h
Mi smo cirkus od države! Ej bre 31.000 službenih automobila čija vožnja i održavanje godišnje košta oko 500.000 evra, a uvedene su "mere štednje" pa ko je ovde lud?! Doveli su genija sa Jejla u ministarstvo finansija da bi napravio program za oporavak srpske privrede, ej bre pa zar genije nije znao da ne možemo gurati na leđima ovolike rasipnike i šta je preduzeo, ništa ! Znači u ovoj zemlji je sve šarena laža i predizborno obmanjivanje građana, a u stvarnom realnom životu nemamo novac za bolesnu decu koja umiru svakodnevno!
-
spaleta Vreme: 23.04.2014 21:47h
Koliko ima krseva, od jugica, zastava i lada
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs