Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Aktuelno

VELIKA PREVARA

TRAJU KOLIKO I GARANCIJA: Proizvođači namerno prave uređaje koji se brzo kvare!

Autor: A.O. | 30.09.2014 - 09:02:00h | Komentara: 2

Evropski potrošački centar istraživao je fenomen brzog kvarenja tehnike i došao do zaključka da je rok trajanja tehničkih uređaja sve kraći zato što proizvođači namerno prave gore proizvode koji su programirani da se brže kvare.

Mašine za pranje veša

Ilustracija | Foto: AP

Mobilni telefoni, šporeti, frižideri, mašine za veš i sitni kućni aparati nikada nisu bili pristupačniji, ali imaju sve kraći vek. Kućni aparati, po nepisanom pravilu, traju koliko i garancija, a popravka košta skoro koliko i novi uređaj.
Sve je manje aparata koji mogu da rade po deceniju, ili dve, kao nekada.
Evropski potrošački centar istraživao je fenomen brzog kvarenja tehnike i došao do zaključka da je rok trajanja tehničkih uređaja sve kraći zato što proizvođači namerno prave gore proizvode koji su programirani da se brže kvare.
Tako se danas mašina za veš kvari posle 2.500 pranja, mobilni telefon jedva traje dve godine, a televizor prestaje da radi nakon 20.000 pogledanih sati.
U izveštaju ovog centra navodi se da se mehanički proizvodi nameštaju da rade onoliko sati koliko traje garantni rok, a u elektronske uređaje često se softverski ubacuje greška, ili se u proizvode namerno ugrađuju delovi goreg kvaliteta, prenosi Telegraf.
Posle dve, tri godine garancija ističe, a sa njom i odgovornost proizvođača. Uređaj koji se tada pokvari je zastareo, a novi model već je u prodavnicama. Proizvođači na ovaj automatski stvaraju potražnju.
- To znači da je proizvod napravljen tako da kada samo jedan njegov deo otkaže, cela naprava prestaje da radi – upozoravaju u izveštaju.ž
Ali to nije sve. Delovi za pokvaren uređaj ili se teško pronalaze, jer se više ne proizvode, ili su preskupi, pa se popravka ne isplati i potrošač je prisiljen da kupi novi proizvod.
- Proizvođači i serviseri objašnjavaju da se ne može očekivati od mašine za veš koja košta 200 evra da radi 30 godina. “Uređaji su sve jeftiniji i sve manje kvalitetni. Potreba za niskom cenom spustila je standarde u proizvodnji. Bubanj veš-mašine se sve češće pravi od plastike, bojleri su od tankog lima… Primetno je da se građani sve ređe odlučuju na popravku uređaja po isteku garancije, što zbog niske cene novog uređaja, što zbog brzog napretka tehnologije – kaže serviser Nikola Joksimović.
Poslednji komentari
  • IgorNS Vreme: 30.09.2014 09:25h

    A takodje niko ne garantuje ako kupis masinu za ves koja nije 200e vec nekoliko puta skuplja, da ce ta da radi duze, shodno ceni. Sve je to ista "furda". A jos jedna stvar je da treba proveriti sta stize kod nas. Jeste da je ovo evropsko istrazivanje ali kod nas je sigurno prica malo drugacija. Kod nas sta dodje, dobro i da radi.

  • Miko Vreme: 30.09.2014 11:06h

    Sve ovo nije od jucer ! Sve je javna tajna, pogledajte samo koliku paletu vrsta proizvoda imate u ponudi ! Bedno je od svega, sto radis za 115 din/h, i roba se daje na rate, i opet, nemozes da je kupis ... Ja sam preko majke (koja je penzioner) kupio i ves masinu i el.sporet i frizider, cija cena neide preko 25 hiljada. Ja placam ona je samo garant, a prijavljen sam i sta, sipak imas od toga ! A garancija na sve je 5 god, i za te novce, sta mogu ocekivati nego da posle tog roka zavrsi u reciklazi !!

Pogledajte sve komentare

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
alo.rs VIP