Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Aktuelno

ODE GALEB U KONCESIJU

Traži se kupac za Titovo omiljeno prevozno sredstvo

Autor: Beta | 25.12.2014 - 12:49:00h | Komentara: 0

Gradska uprava Rijeke otvorila je konkurs za davanje u koncesiju nekadašnjeg Titovog broda Galeb koji je zaštićen kao kulturno dobro Republike Hrvatske.

Galeb

Galeb | Foto: Wikipedia

Procenjena ukupna vrednost koncesije broda na 30 godina je 10,3 miliona evra, navodi se u saopštenju objavljenom na internet stranicama riječke Gradske uprave. Koncesionar na brodu treba da osigura muzejski prostor površine 507,10 kvadrata, hotelski i hostelski smeštaj, rekreacijski i kongresni centar, restoran i bar. Sve radove na uredjenju broda mora da osigura koncesionar, bez mogućnost da traži povrat uloženog novca.

Galeb

Galeb | Foto: printskrin Jutjub

Nekadašnji Titov brod biće smešten na Riječkom lukobranu, a krajnji rok za dostavu ponuda za koncesiju je 24. mart 2015. Brod Galeb je 2006. godine proglašen kulturnim dobrom, a od 2011. godine stavljen je pod trajnu zaštitu.
Izgradjen je u Italiji 1936. godine za prevoz tropskog voća. U Drugom svetskom ratu prenamenjen je u ratni brod, a bio je i potopljen. Izvučen je iz mora 1948. godine, a četiri godine kasnije rekontruisan je u školski brod Jugoslovenske ratne mornarice.

Tito na Galebu

Tito na Galebu | Foto: printskrin

Od 1953. do 1979. godine bio je ploveća rezidencija doživotnog predsednika SFRJ Jugoslavije Josipa Broza Tita, koji je njime putovao 14 puta i posetio 18 država.
Kad je počeo rat u Hrvatskoj, "Galeb" je dotegljen u Crnu Goru. Tadašnji vlasnici, vlasti Srbije i Crne Gore, brod su 2001. godine prodale kompaniji Plasid si (Placid Sea). Brod je dotegljen u brodogradilište "Viktor Lenac" u Rijeci. Hrvatska je vlasnika broda službeno nekoliko puta upozorila da je brod u vrlo lošem stanju i da može da potone, te da ga je potrebno obnoviti. Pošto vlasnik nije reagovao , Gradska uprava Rijeke je na predlog Ministarstva kulture izdvojila oko 68.000 evra za finansiranje popravki i saniranje oštećenja.
Pošto dotadašnji vlasnik nije platio ni višegodišnje troškove čuvanja broda, brod je na kraju 2009, na osnovu prava prvootkupa, kupio Grad Rijeka.

Nema komentara za ovu vest.

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
alo.rs VIP