alo.rs Aktuelno
DA LI JE MOŽDA CENA PROBLEM?
U Srbiji prodato samo 450 novih fića!
Od početka godine u Fijatovoj fabrici u Kragujevcu proizvedeno je 35.000 automobila 500L. Od toga tek 450 vozila kupljeno je u Srbiji.
Uglavnom su sva vozila namenjena izvozu, budući da je u Srbiji prodato svega 450 "velikih fića”, oko 1,5 odsto celokupne "Fijatove” proizvodnje u ovoj godini, piše Politika.
Subvencionisano zapošljavanje, u okviru kojeg Fijat od države dobija 10.000 evra za svako novootvoreno radno mesto, a zbog čega domaći model "500L” košta 4.600 evra manje od standardne verzije sa klimom, izgleda da još nije dalo očekivani rezultat.
"Pred nama je period aktivne proizvodnje automobila, izvezli smo prvih 3.000 vozila za SAD, a slede isporuke u Veliku Britaniju", poručio je direktor kompanije Fijat automobili Srbija Antonio Čezare Ferara, napomenuvši da će u kragujevačkoj fabrici ove godine biti proizvedeno između 110.000 i 150.000 modela "500L” u različitim varijantama, kao i da će izvoz biti usmeren ka čak 100 zemalja.
Ukupna dosadašnja ulaganja u fabriku su 1,2 milijarde evra, od čega je 350 miliona investirano u rekonstrukciji starih pogona "Zastave”, a 850 u nabavku opreme. Osim 3.000 radnika angažovanih na montaži automobila, "Fijatovi” kooperanti u Kragujevcu zaposlili su još 1. 200 radnika.
Broj radnika koji su indirektno vezani za "Fijat” mnogo je veći, a na Sajmu proizvođača auto-delova jugoistočne Evrope, koji traje do 16. maja, očekuje se povezivanje naših i stranih firmi, radi zajedničkog nastupa na konkurentnom svetskom tržištu
U okviru promocije domaćih proizvoda, RPK Kragujevac juče je kupio jedan "500L nacionale”, koji se u Srbiji prodaje po ceni od 10.900 evra. Najavljeno je i da će Privredna komore Srbije krenuti istim putem, što, kako je rečeno, treba da slede sva naša preduzeća, pogotovo ona u državnom vlasništvu.
"Fijat” još uvek nije locirao proizvodnju auto-delova u Srbiji u predviđenom obimu, pa se, umesto 80 odsto u našoj zemlji, danas pravi 67 procenata komponenti koje se ugrađuju u "velikog fiću”. Iz inostranstva stiže 33 procenta delova, među njima najvažniji i najskuplji, motor i menjač.
Kragujevačka fabrika najviše delova dobija iz Italije, Poljske i Češke.
Da imamo više komponentaša u Srbiji, delovi bi bili jeftiniji, ali svaki naš partner mora da ispuni stroge standarde, budući da je naš prioritet kvalitet, naglasio je direktor Ferara.
Podsećamo da je "Alo!" već pisao da je novi model "Fiata" mnogo jeftiniji u Evropi no kod nas.
Tagovi:
Nema komentara za ovu vest.
Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs