OPREZ
Uterivači dugova mogu da dođu i zbog telefonskog računa!
- Prinudna naplata komunalnih preduzeća je po važećem Zakonu o izvršenju i obezbeđenju pre godinu dana prešla iz nadležnosti sudova isključivo kod profesionalnih izvršitelja - navode u "Infostanu"
U beogradskom JKP “Infostan” kažu da procenat naplate potrošenih komunalnih usluga u Beogradu iznosi 95 odsto.
- Od ukupno 650.000 korisnika, više od dve trećine njih plaća svoje obaveze do 15. u mesecu sa unapred obračunatim popustom od pet odsto. Oko 20 odsto korisnika plaća potrošene komunalne usluge u roku od tri meseca, što je u granicama tolerancije, dok pet odsto njih kasni sa plaćanjem, ali ipak izmiruje svoje obaveze u roku od godinu dana i na taj način ne podleže prinudnoj naplati – ističu u “Infostan”.
Infostan | Foto: Zoran Lončarević
Oko pet odsto korisnika “Infostana” hronično kasni sa plaćanjem potrošenih komunalnih usluga, preko roka od godinu dana, međutim polovina neplatiša ne izmiruje potrošene obaveze zbog egzistencijalne ugroženosti, dok druga polovina njih nije ni po kom osnovu socijalno ugrožena već izbegava plaćanje.
- Prinudna naplata komunalnih preduzeća je po važećem Zakonu o izvršenju i obezbeđenju pre godinu dana prešla iz nadležnosti sudova isključivo kod profesionalnih izvršitelja. Prilikom izvršenja profesionalni izvršitelji primarno naplaćuju dug od plate i vozila, dok se tek sekundarno naplata vrši kroz popis i plenidbu stvari. Upravo ova vrsta naplate duga ostavlja zakonsku mogućnost da u slučaju kada sud utvrdi nemaštinu kod nekog lica ne dođe do plenidbe stvari i naplate duga – objašnjavaju u “Infostanu”.
“Telekom Srbija” ne ustupa svoja potraživanja agencijama, već za naplatu telefonskih računa neplaćenih u proteklih godinu dana podnosi predloge izvršiteljima. “Vip mobajl” ovlašćenim agencijama, kako kažu, ustupa manji broj neizmirenih potraživanja prema korisnicima sa kojima nije moglo da se dogovori o načinu naplate. U “Telenoru” kažu da, po isteku roka za uplatu, korisniku šalju opomenu pred utuženje: – Nakon toga slučajeve predajemo ovlašćenim agencijama specijalizovanim za vansudsku naplatu, pa ako one sa dužnikom ne postignu dogovor o izmirenju duga, obraćamo se nadležnim institucijama, sudu ili privatnim izvršiteljima.
-
penzioner Vreme: 09.12.2013 09:32h
Znam da neki stanari ne placaju komunalne usluge iako nisu materijalno ugrozeni, jednostavno su nemarni ili se oslanjaju na to da im se ne moze iskljuciti voda i grejanje. Zbog toga podrzavam akciju privatnih izvrsitelja.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs