Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Aktuelno

OPREZ

Uterivači dugova mogu da dođu i zbog telefonskog računa!

Autor: Novosti | 08.12.2013 - 22:20:00h | Komentara: 1

- Prinudna naplata komunalnih preduzeća je po važećem Zakonu o izvršenju i obezbeđenju pre godinu dana prešla iz nadležnosti sudova isključivo kod profesionalnih izvršitelja - navode u "Infostanu"

telefon

Banka svom dužniku može da oduzme stan ili automobil ukoliko su oni pod hipotekom ili zalogom, ali ne može da mu “natovari” na vrat razne agencije za “uterivanje dugova”, jer joj je to zakonom zabranjeno. Međutim, za sva ostala dugovanja, od komunalija, preko telefonskih računa, do struje, to nije slučaj.
Pojedine kompanije problematična potraživanja rešavaju upravo njihovom prodajom agencijama koje, kako im zvaničan naziv kaže – “upravljaju potraživanjima”. One po nižoj ceni otkupe dug od poverioca, a potom dužnika besomučno “jure” svakodnevno ga zovući telefonom.
“Opasniji” za dužnike su privatni izvršitelji, koji kucaju direktno na vrata dužnika, s ovlašćenjem da mu blokiraju platu, pa i zaplenjuju imovinu zarad prinudne naplate duga.
Oni u “izvršenje” kreću isključivo po nalogu suda, osim u jednom slučaju. A, to je naplata komunalnih usluga, kada izvršitelj ima pravo da sam određuje i izvršava ostvarenje novčanog potraživanja. Uslov je da poverilac prethodno izvršitelju dostavi pismeni dokaz da je prethodno opomenuo dužnika da izvrši svoju obavezu.

U beogradskom JKP “Infostan” kažu da procenat naplate potrošenih komunalnih usluga u Beogradu iznosi 95 odsto.

- Od ukupno 650.000 korisnika, više od dve trećine njih plaća svoje obaveze do 15. u mesecu sa unapred obračunatim popustom od pet odsto. Oko 20 odsto korisnika plaća potrošene komunalne usluge u roku od tri meseca, što je u granicama tolerancije, dok pet odsto njih kasni sa plaćanjem, ali ipak izmiruje svoje obaveze u roku od godinu dana i na taj način ne podleže prinudnoj naplati – ističu u “Infostan”.

Infostan

Infostan | Foto: Zoran Lončarević

Oko pet odsto korisnika “Infostana” hronično kasni sa plaćanjem potrošenih komunalnih usluga, preko roka od godinu dana, međutim polovina neplatiša ne izmiruje potrošene obaveze zbog egzistencijalne ugroženosti, dok druga polovina njih nije ni po kom osnovu socijalno ugrožena već izbegava plaćanje.

- Prinudna naplata komunalnih preduzeća je po važećem Zakonu o izvršenju i obezbeđenju pre godinu dana prešla iz nadležnosti sudova isključivo kod profesionalnih izvršitelja. Prilikom izvršenja profesionalni izvršitelji primarno naplaćuju dug od plate i vozila, dok se tek sekundarno naplata vrši kroz popis i plenidbu stvari. Upravo ova vrsta naplate duga ostavlja zakonsku mogućnost da u slučaju kada sud utvrdi nemaštinu kod nekog lica ne dođe do plenidbe stvari i naplate duga – objašnjavaju u “Infostanu”.

“Telekom Srbija” ne ustupa svoja potraživanja agencijama, već za naplatu telefonskih računa neplaćenih u proteklih godinu dana podnosi predloge izvršiteljima. “Vip mobajl” ovlašćenim agencijama, kako kažu, ustupa manji broj neizmirenih potraživanja prema korisnicima sa kojima nije moglo da se dogovori o načinu naplate. U “Telenoru” kažu da, po isteku roka za uplatu, korisniku šalju opomenu pred utuženje: – Nakon toga slučajeve predajemo ovlašćenim agencijama specijalizovanim za vansudsku naplatu, pa ako one sa dužnikom ne postignu dogovor o izmirenju duga, obraćamo se nadležnim institucijama, sudu ili privatnim izvršiteljima.

Poslednji komentari
  • penzioner Vreme: 09.12.2013 09:32h

    Znam da neki stanari ne placaju komunalne usluge iako nisu materijalno ugrozeni, jednostavno su nemarni ili se oslanjaju na to da im se ne moze iskljuciti voda i grejanje. Zbog toga podrzavam akciju privatnih izvrsitelja.

Pogledajte sve komentare

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
alo.rs VIP