Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Aktuelno

BAHATO: RUKOVODSTVO EMS-A RASIPA NAŠE PARE NA VOZIKANJE PO SRBIJI

Vozi, Miško, narod će da plati!

Autor: IVAN NINIĆ | 10.06.2013 - 14:20:00h | Komentara: 8

Plaćamo da 26 rukovodilaca u „Elektromrežama“ na raspolaganju ima službeno vozilo i po potrebi vozača, 24 sata dnevno i tokom cele godine

Vozikanje

Vozikanje na račun građana Srbije...

 
Internim pravilnikom JP „Elektromreža Srbije“ (EMS) ustanovljeno je pravo rukovodilaca u okviru 26 radnih mesta da o trošku tog državnog preduzeća ili, bolje rečeno, o trošku potrošača i redovnih platiša električne energije koriste službena vozila 24 časa dnevno tokom cele godine, saznaje „Alo!“.
- Prvi na tom spisku je predsednik Upravnog odbora, potom zamenik direktora, šef kabineta generalnog direktora, petoro izvršnih direktora, direktor komercijle i direktor direkcija EMS-a, četiri rukovodioca centara, direktori pogona EMS-a, petoro rukovodilaca sektora i službi, dok su tu i dva vozača, od kojih jedan vozi generalnog direktora - obajšnjava za „Alo!“ izvor iz sindikata EMS-a i dodaje da je broj korisnika vozila mnogo veći od 26, jer na pojedinim radnim mestima ima više izvršilaca.

EMS: Benzin za 26 automobila 5,9 miliona!
„Alo!“ je od nadležnih u EMS-u dobio podatke o mesečnoj potrošnji benzina za 26 službenih vozila koja su rukovodioci tog preduzeća koristili neprekidno tokom cele godine. Samo u 2012. godini ova vozila su potrošila 40.458 litara beznina, a to je EMS koštalo 5.958.812 dinara. Mesečna potrošnja goriva je varirala, od 2.476 litara u januaru do 4.181 litra, koliko je potrošeno u oktobru. U prva tri meseca ove godine EMS je benzin za navedena vozila koštao 1.516.875 dinara. Najviše vozikanja bilo je u martu, kada je utrošeno 4.107 litara benzina.
 

Naš izvor tvrdi da službena vozila rukovodiocima u EMS-u služe za porodične potrebe, da njima odlaze na pijacu i u šoping, na vikend izlete van Beograda, ali i na porodična slavlja. Na pitanje novinara „Alo!“ da li se kontroliše i sprečava eventualna zloupotreba službenih vozila, sindikalac iz EMS-a odgovara: „Možete misliti kakva je to kontrola kad i direktor interne revizije ima pravo na danonoćno korišćenje našeg automobila“.
Inače, svi zaposleni na utvrđenih 26 radnih mesta prema spornom pravilniku vozila mogu koristiti godišnje 24 časa, radnim danima, vikendom i u dane verskih i državnih praznika, ukoliko imaju vozačku dozvolu B kategorije. Ako ne poseduju dozvolu, onda za potrebe službenih poslova mogu angažovati „vozača iz preduzeća 24 časa tokom godine“ (?!). Ipak, vozilo će morati da parkiraju u krugu poslovnog objekta EMS-a samo za vreme korišćenja godišnjeg odmora, slobodnih dana ili službenog puta ako ne putuju tim vozilom.
Zanimljivo je da je upravo ovim pravilnikom aktuelni direktor EMS-a Nikola Petrović (SNS) uspeo da pred Agencijom za borbu protiv korupcije opravda fotografiju službenog vozila EMS-a koju je u januaru ove godine objavio „Alo!“. Naime, tada smo ukazali na to da je vozilo „hjundai“ sa obeležjem EMS-a uslikano u garaži TC „Ušće“, i to neradnog dana, što su nadležni iz preduzeća odbili da komentarišu.
- Taj auto, koji ste pronašli u nedeljnom šopingu, zadužila je Jelena Matejić, kadar SNS-a, inače izvršna direktorka za investicije i strategiju u EMS-u. Samo dan kasnije stigao je nalog da se uklone sve oznake EMS-a sa vozila koje duži menadžment preduzeća - kaže izvor „Alo!“.

Dobrašinović: Kako to opravdati?

Dragan Dobrašinović

Dragan Dobrašinović | Foto: FoNet

Dragan Dobrašinović iz Koalicije za nadzor javnih finansija kaže da menadžment EMS-a javnosti treba da objasni „kakav to javni interes opravdava upotreba resursa tolikog obima u jednom javnom preduzeću“.

- Postavlja se ključno pitanje zašto je potrebno da 26 rukovodilaca i nakon završetka svog radnog vremena uzurpira automobile preduzeća? Da li baš svi oni odlaze na hitne intervencije ili sastanke? Verujem da pojedinci u preduzeću imaju dilemu u pogledu moralnosti svoje odluke da prihvate stalno korišćenje službenog vozila o trošku preduzeća, odnosno građana - kaže Dobrašinović.
 


 

Poslednji komentari
  • radnik Vreme: 10.06.2013 16:01h

    Ne vidim u cemu je problem. Nece valjda direktori i rukovodioci GSP-om kuci. Sasvim prirodna i nornmalna stvar da direktori i rukovodioci imaju sluzbeni automobil 24 sata dnevno na raspolaganju. Ista politika je i u privatnim firmama gde i obicni radnici kojima posao nije strogo kancelariski, vec makar delom terenski koriste sluzbeni auto 24 sata dnevno.

  • mina Vreme: 10.06.2013 16:34h

    Tek kad bi videli sta se radi u Telekomu privilegovani direktori i sefofi sa automobilima koje licno koriste 24 sata na dan. Triput vise mesecno predju radi privatnog poslova nego radi sluzbenih.

  • Dragan Janic Vreme: 10.06.2013 17:40h

    Ovo vozilo je vozio jedan gospodin prosli vikend,parkirao pored mene oko 01h posle ponoci i otisao na splav kod hotela Jugoslavija...

  • штедња Vreme: 10.06.2013 20:18h

    Колико је такве багре који су се накачили на грбачу народа. Нама ће да стварају нове намете само да би они имали за иживљавање. Мије то само у ЕПС-у тако је у свим ја(д)вним предузећима и где год се ради у државним фирмама.

  • Rakun Vreme: 10.06.2013 22:32h

    Ovo je jedan hroničan problem u EPS-u,kojem se na žalost još nije stalo na kraj. To je pljačka države ogromnih razmera,klasičan primer korupcije i kriminala. Zamislite situaciju, da jedan direktor u EPS-u,8 godina vozi državni auto kao svoj, a koliko je takvih. Ni uporni dopisi generalnom direktoru EPS-a i ministarki, nisu urodili plodom,a svi su to uglavnom kadrovi SPS-a. Kadrovi SNS su se udružili u zajedničkom krminalnom poduhvatu.Da se ne lažemo,ko je to danas toliko potreban,da mora da arči državo vozilo 24 sata dnevno. Ajde i da pije vodu kad je u pitanju službeni put,premda ih ima mnogo izmišljenih,ali problem nastaje kada se ta vozila koriste u privatne svrhe,a to narod vidi svaki dan. E zato EPS treba rekonstruisati i ozdraviti od ovakvog lopovisanja.

Pogledajte sve komentare

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
alo.rs VIP