Poštovani, trenutno čitate vesti iz arhive.
Alo! ima novi sajt! Kliknite ovde i pogledajte najnovije vesti!
alo.rs Aktuelno

ANALIZA ŠTAMPANIH MEDIJA U SRBIJI

Vučića ima najviše u medijima

Autor: Tanjug | 14.05.2015 - 12:55:00h | Komentara: 0

Da se premijer Srbije najčešće od svih političara pojavljuje na naslovnicama dnevnih novina nije novost, ali je novost na kojim naslovnicama je najčešće.

novine

Ilustracija | Foto: Profimedia

Prvi Kvartalni medijametar, odnosno analiza štampanih medija u Srbiji, koju će Medijski arhiv EBART sutra predstaviti javnosti, razvejaće mnoge iluzije i vladajuće predstave o medijima, koje se zapravo ne temelje na činjenicama, već na utiscima.

Između ostalog, istraživanje i analiza naslovnih strana i tekstova sa prvih strana štampanih medija u Srbiji potvrdiće ono što "svi znaju" - da je predsednik srpske vlade Aleksandar Vučić političar koji "ima" najveći broj naslovnih strana, 446 puta u periodu od januara do marta, dvostruko više od prvog sledećeg na listi, ali će mnoge iznenaditi činjenica da se premijer najvie puta pojavio u listu "Danas", a najmanje - u "Informeru".

Autori istraživanja su Dejan Vuk Stanković, docent na Univerzitetu u Beogradu, Nikola Samardžić, profesor Univerziteta u Beogradu, urednik izdanja Isidora Jarić, docent na Univerzitetu u Beogradu, metodolog istraživanja, i Danica Laban, medijska analitičarka, metodolog istraživanja, te Velimir Churgus Kazimir, Medijski arhiv Ebart.
Ćurgus za Tanjug objašnjava da se Kvartalni medijametar pojavljuje kao rezultat uvida da je nedostatak statističkih podataka i činjenica o štampanim medijima u Srbiji doveo do konstantnog improvizovanja kada se govori o stanju medija, medijskim slobodama i uredjivačkoj politici.

- Budući da u Srbiji ne postoje nikakvi statistički podaci o medijskom izveštavanju koji se mogu koristiti u analizi medija, pokrenuli smo ovaj projekat - navodi Ćurgus.

Prema njegovim rečima, Medijametar je istraživački naučno-stručni projekat koji analizama vrednosnih stavova i analizama diskursa prati štampane medije u Srbiji.
Namenjen je, kaže, unapredjenju profesionalnih i etičkih standarda medijskog izveštavanja i analiza. Izveštaj je naučna i stručna podrška svim učesnicima javne politike, medijima, vlasti, opoziciji, analitičarima i javnosti.
Ćurgus posebno ističe činjenicu da je metodologija istraživanja sačinjena u skladu sa najvišim naučnim standardima od strane tima sa dugogodišnjim iskustvom u ovoj oblasti.

Ovaj izveštaj, navodi urednik izdanja, ne ocenjuje uredjivačku politiku medija i ne iznosi vrednosne stavove.
- Ovaj izveštaj je naučna analiza koja ima za cilj da se prekine sa praksom proizvoljnog tumačenja medijskog sadržaja - izričit je Ćurgus.
A činjenice do kojih se došlo istraživanjem pokazale su, na primer, da najbalansiraniji pristup ima list Danas, dok je ALO! "najmanje balansiran".

Najveći broj negativnih tekstova "ima" Tomislav Nikolić.

Kad je reč o ministrima, navode istraživači, najbolje je predstavljen Aleksandar Antić, a najlošije - Bratislav Gašić.
Od lidera opozicije najbolje je predstavljen Boris Tadić, a najlošije Čedomir Jovanović.
Demokratska stranka i Srpska napredna stranka predstavljene su na isti način, što, navode sitraživači, znači da im je posvećen isti broj tekstova na naslovnim stranama i da imaju isti broj pozitivnih, negativnih i neutralnih tekstova.
Od stranih političara, najbolje su prolazili Aleksis Cipras i Vladimir Putin, a akter najviše negativnih tekstova je šef hrvatske države Kolinda Grabar Kitarović.
Istraživači su zabeležili i da ALO! i Blic na naslovnim stranama imaju najviše tema osmišljenih u redakciji ( ne misli se na istraživačko novinarstvo, već na "konstruisane" dogadjaje u okviru uredjivačke politike), a najmanje - Politika i Večernje novosti.

Politika je takodje list koji ne dozvoljava da politički život "proguta" sve ostale teme, te ima najviše tekstova o privredi i ekonomiji, dok se kriminalom na naslovnici najviše bavi Kurir.

Kvartalni Medijametar izlaziće četiri puta godišnje, a prvi broj, koji će sutra biti dostupan javnosti, obuhvata period januar - mart 2015.

U njemu su obradjeni tekstovi sa naslovnih strana dnevnih novina Politika, Večernje novosti, Blic, Danas, Kurir, Informer i Alo!.
U diskurzivnoj analizi obuhvaćeni su i nedeljnici Vreme, NIN, Novi Magazin, Nedeljnik i Pečat.
U narednim izveštajima Medijametar će, navode u Institutu za javne politike, kao izdavaču publikacije, obradjivati i druge medije, pre svega sadržaje informativnih on-line portala.

Nema komentara za ovu vest.

Pogledajte pravila za pisanje komentara

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
alo.rs VIP