alo.rs Aktuelno
RAZLIKE U STANDARDU
Za pun rezervoar Slovenac radi četiri sata, Srbin četiri dana!
Za pun rezervoar goriva u automobilu u Sloveniji treba da se radi četiri sata a u Srbiji - četiri dana, pokazala je analiza odnosa cene punog rezervoara u automobilu i vremena potrebnog radniku sa prosečnom platom da taj novac zaradi.
Foto: O. Bunić
Za pun rezervoar (50 litara) benzina BMB 98 građani Crne Gore treba da izdvoje 69 evra, a 67 evra ako u vozilo toče BMB 95, odnosno 59,5 evra za automobile koji koriste evrodizel. S obzirom na to da crnogorski građani sa prosečnom platom od oko 480 evra i osmočasovnim radnim vremenom za sat zarade 2,7 evra, da bi napunili pun rezervoar moraju da rade puna tri dana, navedeno je u tekstu.
Prevedeno u sate, za rezervoar benzina Crnogorci rade 25 časova, a oko 23 časa za 50 litara evrodizela. U drugim državama cene goriva i prosečna zarada su drugačiji, pa i ta proporcija. Uporedna analiza cene naftnih derivata sa prosečnom zaradom po satu, pokazala je da se u najboljem položaju od država regiona nalazi Slovenija. Građani te države po satu zarađuju 15,6 evra, pa za pun rezervoar benzina moraju da rade nešto više od četiri časa, ili skoro četiri sata kada je u pitanju evrodizel.
Na drugom mestu je Hrvatska čiji građani toče najskuplje gorivo od svih država regiona. Ipak, s obzirom na to da za radni sat Hrvati u proseku zarade 9,4 evra, za pun rezervoar benzina moraju da rade jedan radni dan, odnosno šest i po sati za 50 litara evrodizela.
Benzinska pumpa | Foto: AP
U Bosni i Hercegovini litar benzina košta 1,15 evra, dok je dizel 1,07 evra. Posmatrajući ovo kroz cene radnog sata (2,4 evra), građani BiH skoro identično kao i Crnogorci moraju tri dana da rade za rezervoar benzina. Međutim, da bi natočili pun rezervoar evrodizela vozači u BiH moraju da rade 22 sata neprekidno. Srbi rade tri i po dana za pun rezervoar benzina, a skoro četiri dana za 50 litara dizela.
Od država bivše Jugoslavije, najmanja satnica je u Makedoniji čiji građani za osam sati zarade u proseku 16 evra. Cene goriva, međutim, znatno su niže od ostalih država SFRJ. Litar BMB 98 u Makedoniji je 1,17 evra, dok je dizel ubedljivo najjeftiniji, 0,93 evra. I pored jako niskih cena goriva, Makedonci za rezervoar dizela rade tri dana, dok im je skoro 30 sati rada potrebno za rezervoar evrodizela. Cene benzina u Crnoj Gori od danas su nešto više, tako da litar BMB 98 košta 1,38 evra, a litar BMB 95 staje 1,34 evra.
Cena evrodizela, kao i cena lož ulja ostale su iste, što znači da litar evrodizela u veleprodaji košta 1,17 evra, a litar ulja za loženje 0,89 evra.
Nema komentara za ovu vest.
Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs
Molimo čitaoce alo.rs da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni.
Redakcija alo.rs ima pravo da ne odobri komentare koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije alo.rs.
Administratorima se možete obratiti ovde: online@alo.rs